Berta Sándor
Az autógyártók előrejeleznék a felhasználói magatartást
Izgalmas startupba vásárolta be magát a Porsche és a Daimler, a vállalkozás a mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat fejleszt.
Az Anagog a mesterséges intelligenciával kapcsolatos megoldások fejlesztésére specializálta magát. A céget 2010-ben alapították, a székhelye Tel-Avivban van és jelenleg 30 embert foglalkoztat. Az izraeli startup megalkotott egy szoftvert, amely a felhasználók viselkedését különböző szenzorok segítségével közvetlenül az okostelefonon elemzi ki, majd a mesterséges intelligencia bevonásával megpróbál jövőbeli mozgásprofilokat előrejelezni. A vállalat által programozott és szabadalmaztatott szoftver lehetővé teszi az ügyfelek viselkedésének bizonyos helyzetekben való megértését, ezáltal például intelligens parkolási lehetőségeket lehet kínálni.
Az elképzelés lényege, hogy az okostelefon a különböző adatok kiértékelésének köszönhetően pontosan tudni fogja, hogy milyen környezetben van éppen és mit tesz a tulajdonosa. Így számos úgynevezett kontextuális szolgáltatás lesz kialakítható, amelyek javítani fognak a felhasználói élményeken. Az Anagog szabadalmaztatott technológiája megváltoztatja a mesterséges intelligencia mobileszközökön és más viselhető termékeken való használatának szabályait.
Az Anagog technológiáját már több, mint 100 különböző szoftverben használják világszerte. Az adatok elemzése közvetlenül a mobil eszközökön történik és ezáltal nincs szükség a felhasználók adatainak továbbítására a felhőkörnyezetbe vagy egy külső szerverre. Így biztosítják, hogy az emberek a teljes ellenőrzést megtartsák az adataik felett és közben profitáljanak a kontextuális szolgáltatásokból.
Az Anagog tavaly részt vett a Mercedes-Benz által támogatott The Bridge nevű programban. A két fél 2017 szeptemberében megalkotta az első közös fejlesztését, az EQ Ready nevű alkalmazást, amely segít a vezetőknek annak eldöntésében, hogy észszerű-e a számukra az elektromos vagy a hibrid gépkocsira való váltás. A szoftver képes feljegyezni a megtett utakat és azok jellemzőit összehasonlítani az elektromos és a hibrid járművek számos paraméterével. Az EQ Ready egyúttal javaslatot is tehet arra, hogy melyik elektromos vagy hibrid modell felelne meg a leginkább az adott személy igényeinek.
Sabine Scheunert, a Mercedes-Benz Cars digitális és IT-dolgokért felelős vezetője kiemelte, hogy nem csupán az ügyfeleik, hanem minden okostelefon-tulajdonos számára a legjobb digitális szolgáltatásokat akarják kínálni. Az Anagogba való befektetéssel ehhez egy lépéssel közelebb kerülnek, és ez a lépés egyúttal illik a stratégiai elképzeléseikhez, hogy részesedést szerezzenek a megfelelő startupokban és ezáltal támogassák azok növekedését. A Porsche Digital GmbH szintén kisebbségi tulajdonrészt szerzett a cégben.
Az Anagog a mesterséges intelligenciával kapcsolatos megoldások fejlesztésére specializálta magát. A céget 2010-ben alapították, a székhelye Tel-Avivban van és jelenleg 30 embert foglalkoztat. Az izraeli startup megalkotott egy szoftvert, amely a felhasználók viselkedését különböző szenzorok segítségével közvetlenül az okostelefonon elemzi ki, majd a mesterséges intelligencia bevonásával megpróbál jövőbeli mozgásprofilokat előrejelezni. A vállalat által programozott és szabadalmaztatott szoftver lehetővé teszi az ügyfelek viselkedésének bizonyos helyzetekben való megértését, ezáltal például intelligens parkolási lehetőségeket lehet kínálni.
Az elképzelés lényege, hogy az okostelefon a különböző adatok kiértékelésének köszönhetően pontosan tudni fogja, hogy milyen környezetben van éppen és mit tesz a tulajdonosa. Így számos úgynevezett kontextuális szolgáltatás lesz kialakítható, amelyek javítani fognak a felhasználói élményeken. Az Anagog szabadalmaztatott technológiája megváltoztatja a mesterséges intelligencia mobileszközökön és más viselhető termékeken való használatának szabályait.
Az Anagog technológiáját már több, mint 100 különböző szoftverben használják világszerte. Az adatok elemzése közvetlenül a mobil eszközökön történik és ezáltal nincs szükség a felhasználók adatainak továbbítására a felhőkörnyezetbe vagy egy külső szerverre. Így biztosítják, hogy az emberek a teljes ellenőrzést megtartsák az adataik felett és közben profitáljanak a kontextuális szolgáltatásokból.
Az Anagog tavaly részt vett a Mercedes-Benz által támogatott The Bridge nevű programban. A két fél 2017 szeptemberében megalkotta az első közös fejlesztését, az EQ Ready nevű alkalmazást, amely segít a vezetőknek annak eldöntésében, hogy észszerű-e a számukra az elektromos vagy a hibrid gépkocsira való váltás. A szoftver képes feljegyezni a megtett utakat és azok jellemzőit összehasonlítani az elektromos és a hibrid járművek számos paraméterével. Az EQ Ready egyúttal javaslatot is tehet arra, hogy melyik elektromos vagy hibrid modell felelne meg a leginkább az adott személy igényeinek.
Sabine Scheunert, a Mercedes-Benz Cars digitális és IT-dolgokért felelős vezetője kiemelte, hogy nem csupán az ügyfeleik, hanem minden okostelefon-tulajdonos számára a legjobb digitális szolgáltatásokat akarják kínálni. Az Anagogba való befektetéssel ehhez egy lépéssel közelebb kerülnek, és ez a lépés egyúttal illik a stratégiai elképzeléseikhez, hogy részesedést szerezzenek a megfelelő startupokban és ezáltal támogassák azok növekedését. A Porsche Digital GmbH szintén kisebbségi tulajdonrészt szerzett a cégben.