Gyurkity Péter
Az okos-hangszóróké lesz az idei év
Ezek a termékek minden más kategóriát maguk mögé utasítanak majd.
Régóta találgatjuk, hogy mi lesz a következő sláger az okostelefonok és a táblák dömpingjét követően, bár ez utóbbiak mintha jóval alacsonyabb szinten ragadtak volna meg, különösen ha az okostelefonok áradatát nézzük. Egy piackutató cég szerint 2018 egyértelműen az okos-hangszórókról szól majd.
A Canalys most, az év első napjaiban tette közzé előrejelzését, amelyben az idei évben várható trendet vázolják fel számunkra. Szerintük a fent említett kategória mutatja majd fel a leggyorsabb növekedést, ezzel pedig minden más termékcsaládot (így például a viselhető cikkeket, a kiterjesztett valóságot, valamint a virtuális valóságot elérhetővé tévő megoldásokat is) maguk mögé utasítanának. A teljes forgalom elérheti az 56,3 millió darabot, ami nagyrészt a Google és az Amazon fejlesztéseinek lesz köszönhető, vagyis a Google Home és az Alexa szerzi majd meg az első két helyezést, míg az Apple (némi késéssel) szintén bemutatja majd saját fejlesztését, amely a HomePod néven indulhat hódító útjára.
Ami a területi eloszlást illeti, az Egyesült Államok lesz egyértelműen a legnagyobb piac, a tengerentúlon akár 38 milliónál is többet eladhatnak majd ezen termékekből, amivel a teljes szegmens kétharmadát tartanák meg maguknak az amerikai vásárlók. A hardver mellett egyre nagyobb szerepet kapnak majd az egyéb aspektusok, itt a hirdetések, a tartalomra való előfizetések, valamint a prémium és a nagyvállalati szolgáltatások is előtérbe kerülhetnek (a rosszmájúak szerint pedig minden eddiginél jobban kiteljesedik majd a megfigyelés és a folyamatos lehallgatás, hiszen ezen eszközök kiválóan alkalmasak erre).
A nagy gyártók számára persze az a legfontosabb kérdés, hogy miként tudnak mindebből profitálni, a Google és az Amazon a külső számítások szerint tavaly nem keresett az eladásokon, így ők is a szolgáltatások kiterjesztését preferálják majd.
Régóta találgatjuk, hogy mi lesz a következő sláger az okostelefonok és a táblák dömpingjét követően, bár ez utóbbiak mintha jóval alacsonyabb szinten ragadtak volna meg, különösen ha az okostelefonok áradatát nézzük. Egy piackutató cég szerint 2018 egyértelműen az okos-hangszórókról szól majd.
A Canalys most, az év első napjaiban tette közzé előrejelzését, amelyben az idei évben várható trendet vázolják fel számunkra. Szerintük a fent említett kategória mutatja majd fel a leggyorsabb növekedést, ezzel pedig minden más termékcsaládot (így például a viselhető cikkeket, a kiterjesztett valóságot, valamint a virtuális valóságot elérhetővé tévő megoldásokat is) maguk mögé utasítanának. A teljes forgalom elérheti az 56,3 millió darabot, ami nagyrészt a Google és az Amazon fejlesztéseinek lesz köszönhető, vagyis a Google Home és az Alexa szerzi majd meg az első két helyezést, míg az Apple (némi késéssel) szintén bemutatja majd saját fejlesztését, amely a HomePod néven indulhat hódító útjára.
Ami a területi eloszlást illeti, az Egyesült Államok lesz egyértelműen a legnagyobb piac, a tengerentúlon akár 38 milliónál is többet eladhatnak majd ezen termékekből, amivel a teljes szegmens kétharmadát tartanák meg maguknak az amerikai vásárlók. A hardver mellett egyre nagyobb szerepet kapnak majd az egyéb aspektusok, itt a hirdetések, a tartalomra való előfizetések, valamint a prémium és a nagyvállalati szolgáltatások is előtérbe kerülhetnek (a rosszmájúak szerint pedig minden eddiginél jobban kiteljesedik majd a megfigyelés és a folyamatos lehallgatás, hiszen ezen eszközök kiválóan alkalmasak erre).
A nagy gyártók számára persze az a legfontosabb kérdés, hogy miként tudnak mindebből profitálni, a Google és az Amazon a külső számítások szerint tavaly nem keresett az eladásokon, így ők is a szolgáltatások kiterjesztését preferálják majd.