Berta Sándor

Az Amazon költi a legtöbbet a kutatás-fejlesztésre

Némileg meglepő lehet, hogy nem a Google, az Apple vagy a Microsoft végzett az élen.

A Wirtschaftswoche összeállította annak a tíz vállalatnak a listáját, amelyek a legtöbb pénzt fordítják kutatási és fejlesztési célokra. A Top10-be - számos gyógyszergyártó mellett - bekerültek az IT-óriások is. A tíz társaság közül az Apple a kilencedik helyet szerezte meg. A kaliforniai cég az idén 10 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre. Ez az összeg a vállalat teljes bevételének a 4,7 százalékát teszi ki.

A Microsoft a lista hatodik helyére került. Ennek nem csupán a befektetett összeg (12 milliárd dollár, a teljes bevétel 14,1 százaléka) az oka, hanem az is, hogy a társaság elsősorban a hardverekre és a dolgok internetére összpontosít. Az ötödik a Volkswagen lett, amely tavaly még az első volt. A visszaesés nem elsősorban az időközben kirobbant dízelbotránynak köszönhető, hanem a bekövetkezett irányváltásnak. A kutatás-fejlesztésre fordított összeg 2016-ban 11,9 milliárd eurót tett ki, idén pedig 11,5 milliárd euró, az utóbbi a teljes bevétel 5,3 százaléka.

A Samsung a bevétele 7,6 százalékát, 12,7 milliárd dollárt fordít a kutatás-fejlesztésre, ezzel ők a negyedikek. A társaság nem csupán az okostelefonoknál erős az innovációban, hanem a szórakoztató elektronika, a háztartási berendezés és az elektromos autókhoz fejlesztett akkumulátorok területén is. A dobogó harmadik fokát az Intel szerezte meg. A befektetett 12,7 milliárd dollár a bevétel 21,5 százalékát jelenti.

Az Alphabet lett a második. Az Android mellett a Waymo önállóan közlekedő autói, a Smart Home projekt és a Google Asszisztens mesterséges intelligenciája egyaránt részeit képezik a kutatás-fejlesztési projekteknek. A területet fordított összeg 13,9 milliárd dollár, amely a bevétel 15,5 százaléka.

Az első hely - talán némileg meglepő módon - az Amazoné, amely már régóta több egyszerű internetes kereskedelmi platformnál. Az óriáscég esetében fontos az Echo rendszer, az egyre több termékbe integrált Alexa asszisztens és a célkitűzések között szerepel a logisztikai üzlet intelligensebbé tétele többek között egy olyan szoftverrel, amely a gyümölcsök érettségét már a kiszállítás előtt automatikusan meghatározza. Ezek a fejlesztések mind azt a célt szolgálják, hogy az Amazon megőrizze a a vezető helyét az online kereskedelemben. Az Amazon 16,1 milliárd dollárt, a teljes bevétele 11,8 százaléka fordítja idén a kutatás-fejlesztésre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #1
    Kamu.