Berta Sándor

Hálózatba kötik a német mozdonyokat

Folyamatosan figyelni fogják az állapotukat, hogy a lehető legkevesebb időt töltsék a járművek a javítóműhelyekben.

A Német Vasút teherszállítási üzletága (DB Cargo AG) megbízta a Siemenst, hogy szerelje fel a mozdonyait okos rendszerekkel. A projekt a 152-es sorozatú Eurosprinter ES64F, valamint a Vectron típusú, 170-es és 191-es sorozatú járműveket érinti. Az Eurosprinter ES64F típusú mozdonyokra a társaság telematikai rendszereket telepít és mindegyik gép megkapja a DB Cargo TechLOK nevű rendszerét. A két fél által megkötött szerződés 6 évre szól.

A beszerelendő rendszerek folyamatosan figyelni fogják a mozdonyok állapotát. Az összegyűjtött adatokból a Siemens Mobilitás Adatszolgáltatások Központjának a szakértői a DB Cargo AG munkatársaival közösen alkalmazási és adatelemzési modelleket alkotnak meg. Ehhez a Siemens Railigent platformját használják fel, amely össze van kötve a Mindsphere nevű dolgok internete operációs rendszerrel. A digitalizált adatelemzésnek köszönhetően időben felismerhetők a különböző hibák és működési zavarok, s ezáltal rugalmasabban lehet megtervezni a nagyjavításokat. A cél az, hogy a mozdonyok rendelkezésre állását és gazdaságosságát optimalizálják.


Dr. Jürgen Wilder, a DB Cargo AG első embere kijelentette, hogy a mozdonyflottájuk digitalizálásánál egy dolog áll a középpontban: tovább akarják növelni a minőséget. Már most is közel 1000 mozdony van ellátva a TechLOK rendszerrel, ezek a járművek a nemzetközi forgalomban közlekednek. Johannes Emmelheinz, a Siemens vasúti szolgáltatási részlegének vezetője közölte, hogy a Német Vasúttal meglévő hosszú partnerségi kapcsolat számukra fontos és stratégiai jelentőségű. Az adatelemzések és a járműspecifikus tudás ötvözésével támogatják a DB-t a digitalizálásban és a száz százalékos rendelkezésre állás megvalósításában.

A Német Vasútnál korábban már felmerült, hogy a forgalomirányító központokból fogják vezetni a vonatokat. A DB Cargo AG pedig 500 tehervagon bevonásával teszteli azt az új rendszert, amelynek keretében az egyes vasúti kocsikat számos szenzorral, többek között GPS-nyomkövetővel, nedvességmérővel, hőmérővel, ütközésérzékelővel szerelték fel és a mért adatokat a cég számítógépeinek továbbítják.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • PacsoT #1
    Fut rajtuk a Crysis?