Gyurkity Péter
Szenved az okostelefonoknál a Sony
Jóval kevesebb készüléket adtak el tavaly, a negatív trend folytatódni látszik.
Azt már jó ideje tudjuk, hogy az Xperia család sikere és népszerűsége elmarad a Sony Mobile vezetésének reményeitől, a cég azonban most közzétette az utolsó naptári (és egyben a számukra harmadik pénzügyi) negyedévről szóló részletes jelentést, amely betekintést nyújt a 2016-os év főbb adataiba.
A hivatalos oldalon megtekinthető beszámoló szerint a Sony Mobile Communications a tavalyi év utolsó három hónapja során összesen 5,1 millió Xperia okostelefont adott el, ami jócskán elmarad az egy évvel korábbi szinttől, hiszen akkor még mintegy 7,5 millió darabot sikerült értékesíteniük. Mi több, a 2016-os évben összesen 15 millió példányon adtak túl, ami 2012 óta a legalacsonyabb számot jelenti, a jelek szerint tehát a kedvezőtlen trend folytatódik, és talán még erősödik is. Ez utóbbi egyébként a Sony Mobile megalapításának éve, amikor a közös leányból kivásárolták az Ericsson részesedését és egyedül próbálkoztak meg annak további irányításával.
A részleg egyébként a mostani jelentésben 2,2 milliárd dolláros bevételről számolt be, ebből 187 millió maradt meg működési profitként – a divízió adózás utáni eredménye általában negatív. Mindkét adat visszalépést jelent az egy évvel korábbi helyzethez képest, az eladások például 35 százalékkal estek vissza, ami a magyarázat szerint elsősorban a gyenge európai eredménynek köszönhető. Ezt még a költségcsökkentési és átszervezési lépések, az ezzel kapcsolatos költségek visszaszorítása, valamint a kedvező árfolyam sem tudta ellensúlyozni. A cégen belül egyébként a képalkotási részleg, illetve az otthoni szórakoztatói eszközöket gyártó csoport is csökkenést mutatott, miközben a játék- és a félvezetői részleg javítani tudott.
A cég egyelőre kitart a szegmens mellett, a korábbi pletykákat cáfolták, de nem lenne túl meglepő, ha mégis bedobnák a törölközőt.
Azt már jó ideje tudjuk, hogy az Xperia család sikere és népszerűsége elmarad a Sony Mobile vezetésének reményeitől, a cég azonban most közzétette az utolsó naptári (és egyben a számukra harmadik pénzügyi) negyedévről szóló részletes jelentést, amely betekintést nyújt a 2016-os év főbb adataiba.
A hivatalos oldalon megtekinthető beszámoló szerint a Sony Mobile Communications a tavalyi év utolsó három hónapja során összesen 5,1 millió Xperia okostelefont adott el, ami jócskán elmarad az egy évvel korábbi szinttől, hiszen akkor még mintegy 7,5 millió darabot sikerült értékesíteniük. Mi több, a 2016-os évben összesen 15 millió példányon adtak túl, ami 2012 óta a legalacsonyabb számot jelenti, a jelek szerint tehát a kedvezőtlen trend folytatódik, és talán még erősödik is. Ez utóbbi egyébként a Sony Mobile megalapításának éve, amikor a közös leányból kivásárolták az Ericsson részesedését és egyedül próbálkoztak meg annak további irányításával.
A részleg egyébként a mostani jelentésben 2,2 milliárd dolláros bevételről számolt be, ebből 187 millió maradt meg működési profitként – a divízió adózás utáni eredménye általában negatív. Mindkét adat visszalépést jelent az egy évvel korábbi helyzethez képest, az eladások például 35 százalékkal estek vissza, ami a magyarázat szerint elsősorban a gyenge európai eredménynek köszönhető. Ezt még a költségcsökkentési és átszervezési lépések, az ezzel kapcsolatos költségek visszaszorítása, valamint a kedvező árfolyam sem tudta ellensúlyozni. A cégen belül egyébként a képalkotási részleg, illetve az otthoni szórakoztatói eszközöket gyártó csoport is csökkenést mutatott, miközben a játék- és a félvezetői részleg javítani tudott.
A cég egyelőre kitart a szegmens mellett, a korábbi pletykákat cáfolták, de nem lenne túl meglepő, ha mégis bedobnák a törölközőt.