Gyurkity Péter
Reklámhadjárat előzi meg az új Nokia-telefonokat
Az új cég PR-ügynökséget szerződtet, akik a sikeres debütálást alapoznák meg.
A Nokia sorsát mi is figyelemmel kísértük az utóbbi években, bár a történet tovább bonyolódott azzal, hogy a Microsoft is bedobta a törölközőt, az új mobiltelefonok piacra dobásának feladatát pedig egy új finn cég, valamint annak kínai partnere vállalta magára. Most egy PR-ügynökség segítségét kérik, akiknek feladata a felhasználók figyelmének felkeltése.
A finn HMD Global idén májusban jött létre, amikor a Microsoft megszabadult a Nokia korábbi telefonos részlegétől. Ez a cég gyakorlatilag a Nokia korábbi és jelenlegi alkalmazottaiból áll, akik a tervezési és fejlesztési feladatokat vállalják magukra, míg a gyártási folyamatokat a Foxconn leánya, az FIH Mobile végzi majd. Legutóbb arról olvashattunk, hogy a szeptemberi határidő lejárta után kisebb szünettel, valamikor az év vége felé mutatják majd be az első új készülékeket, ez azonban a mostani hír szerint inkább 2017 elején várható. A napokban ugyanis leszerződtek a brit Mother PR-ügynökséggel, akik kisebb reklámhadjárattal alapozzák majd meg a megjelenést.
Itt rögtön a februárban esedékes MWC ugrik be lehetséges alternatívaként, logikus lépés lenne ugyanis a bemutatón való debütálás. A HMD olyan szempontból is érdekes szereplő, hogy ugyan a cégen belül a Nokia nincs jelen közvetlen befektetés formájában, az igazgatótanácsban azonban egy fő képviseli a finn óriást, itt pedig egyrészt megkapják a birtokukban lévő szabadalmak utáni jövedelmeket, másrészt lehetőségük lesz bizonyos követelményeket állítani a márka képviselőivel szemben, hogy biztosítsák a vásárlói elégedettséget.
A pontos hardverről ugyan továbbra sincs hír, annyit azonban tudunk, hogy az Android operációs rendszerre építenének, ami érdekes (és egyben teljesen érthető húzás).
A Nokia sorsát mi is figyelemmel kísértük az utóbbi években, bár a történet tovább bonyolódott azzal, hogy a Microsoft is bedobta a törölközőt, az új mobiltelefonok piacra dobásának feladatát pedig egy új finn cég, valamint annak kínai partnere vállalta magára. Most egy PR-ügynökség segítségét kérik, akiknek feladata a felhasználók figyelmének felkeltése.
A finn HMD Global idén májusban jött létre, amikor a Microsoft megszabadult a Nokia korábbi telefonos részlegétől. Ez a cég gyakorlatilag a Nokia korábbi és jelenlegi alkalmazottaiból áll, akik a tervezési és fejlesztési feladatokat vállalják magukra, míg a gyártási folyamatokat a Foxconn leánya, az FIH Mobile végzi majd. Legutóbb arról olvashattunk, hogy a szeptemberi határidő lejárta után kisebb szünettel, valamikor az év vége felé mutatják majd be az első új készülékeket, ez azonban a mostani hír szerint inkább 2017 elején várható. A napokban ugyanis leszerződtek a brit Mother PR-ügynökséggel, akik kisebb reklámhadjárattal alapozzák majd meg a megjelenést.
Itt rögtön a februárban esedékes MWC ugrik be lehetséges alternatívaként, logikus lépés lenne ugyanis a bemutatón való debütálás. A HMD olyan szempontból is érdekes szereplő, hogy ugyan a cégen belül a Nokia nincs jelen közvetlen befektetés formájában, az igazgatótanácsban azonban egy fő képviseli a finn óriást, itt pedig egyrészt megkapják a birtokukban lévő szabadalmak utáni jövedelmeket, másrészt lehetőségük lesz bizonyos követelményeket állítani a márka képviselőivel szemben, hogy biztosítsák a vásárlói elégedettséget.
A pontos hardverről ugyan továbbra sincs hír, annyit azonban tudunk, hogy az Android operációs rendszerre építenének, ami érdekes (és egyben teljesen érthető húzás).