MTI

Hazai márkák törnek előre a kínai okostelefon piacon

Egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a kínai okostelefon piacból a három legnagyobb hazai márka a többi gyártó kárára - állapítja meg az amerikai International Data Corporation (IDC) távközlési és informatikai piackutató vállalat felmérése.

A Huawei, az Oppo és a vivo az idei második negyedévben együttesen 47 százalékát uralták a kínai okostelefon piacnak az első negyedévi 45 százalék és a 2015 második negyedévi 43 százalékkal szemben. Az Apple piaci részesedése eközben a 2015 második negyedévi 11,9 százalékról 7,8 százalékra csökkent az idei második negyedévre, az összes többi gyártóé pedig 40,9 százalékról 36,1 százalékra. Visszaszorult a három legnagyobbal szemben a Xiaomi is, amelynek piaci részesedése 9,5 százalékra csökkent 16,1 százalékról.

Az idei második negyedévben a legtöbb okostelefon a Huawei értékesítette Kínában, 19,1 millió darabot, 15,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése ezzel 17,2 százalékra nőtt 15,6 százalékról. A legnagyobb növekedést, 124,1 százalékosat az Oppo érte el. Az idén 18,0 millió készüléket adott el, míg a tavalyi második negyedévben 8,0 milliót. Piaci részesedése pedig 16,2 százalékra nőtt 7,6 százalékról. A rangsorban harmadik vivo 74,7 százalékkal növelte eladásait az idei második negyedévben 14,7 millióra a tavalyi 8,4 millióról, és ezzel 13,2 százalékos piaci részesedést vívott ki magának 7,9 százalék után.

A Xiaomi 10,5 millió készüléket értékesített az idei második negyedévben, 38,4 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. Az Apple 8,6 millió készüléket értékesített Kínában, 31,7 százalékkal kevesebbet a tavalyinál. Az összes többi gyártó eladásai 7,6 százalékkal, 40,2 millióra csökkentek. Az IDC megállapításai szerint az Oppo és a vivo a vidéki népesség számára praktikusabb hagyományos értékesítési csatornák kiépítésének, a kisvárosokban létrehozott üzleteiknek köszönhetik eladásaik nagymértékű növekedését.

Az Oppo gyors, "öt perc töltéssel két óra beszélgetési időt" biztosító töltési technológiájára összpontosította reklámjait, a Huawei pedig a kifejezetten minőségi kamerát igénylő ügyfélkört vette célba a Leica technológiát kiemelő reklámjaival - emeli ki az IDC piaci elemzése. A tanulmány rámutat, hogy a kínai piac kifejezetten a nagy képernyős okostelefonokat kedveli. Az idei második negyedévben értékesített készülékeknek kilencven százaléka öt hüvelykes, vagy annál nagyobb képernyő átmérővel rendelkezett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • UUUU #2
    Dehogy, a Xiaomi az indiai piacra fokuszalt. Peldaul a Redmi Note3 -bol 2 honap adott ott el, egy millio keszuleket.A Redmi 3s 8 perccel az indiai boltokban a megjelenes napjan 8 perc alatt elfogytak (90000 db) 2 honap alatt mar tobb mint 600000 felett jarnak ott csak ebbol a keszulekbol (peldaul a Lenovo Vibe K4 Note 4-bol honap alatt ennel 100000 kevesebbet adott el). A Xiaomi Mi Max, Mi4 szinten ilyen sorsra jutott. 3 ev alatt azert nem rossz a globalisan eladott 110 millio keszulek es ugyebar nem csak telefonok, hanem a kiegeszitokbol is jon a bevetel.
  • zola2000 #1
    A világpiacon is kezdenek előretörni, ami nem is csoda, lassan már csak a márkanevet kell megfizetni a "neves" gyártóknál.

    A xiaomi is azért szorul vissza mert elkezdett pénzt kérni a márkanevéért igaz nem sokat, de azt is megérezte a piac.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2016.08.17. 10:54:25