Berta Sándor
Európai autóelektronikai óriáscég került kínai kézbe
A holland chipgyártó részlegének felvásárlása tökéletesen illeszkedik Kína terveibe.
Az autóelektronikai piac egyike azon területeknek, ahol még Európa meghatározónak számít és a kontinensünkön készül az autófedélzeti chipek zöme. Vezető gyártónak az Infineon, az STMicroelectronics és az NXP Semiconductors számít. A helyzet azonban most megváltozhat, mert utóbbi társaság strandard termékek üzletágát két kínai befektető, a Beijing Jianguang Asset Management Co., Ltd és a Wise Road Capital LTD veheti meg 2,75 milliárd dollárért. Az üzlet 2017 első negyedévében zárulhat le.
Az NXP tavaly többek között az ipari felhasználású, a végfelhasználói piacra szánt és az autókba beépített fedélzeti chipek értékesítéséből összesen 1,2 milliárd dollár bevételre tett szert. Ez a társaság teljes bevételének az egyötöde volt. Az értékesítendő részlegnek 11 000 munkatársa van.
A tranzakció tökéletesen illeszkedik Kína elképzeléseibe: Peking 8 milliárd jüant invesztál a helyi Szilícium-völgybe, saját chipgyárakat akar és 100-150 milliárd dollárt fog költeni arra, hogy az ország saját chipfejlesztési kapacitáshoz jusson. A cél az, hogy 2030-ban már Kína készíthesse a világ legfejlettebb gyártástechnológiával készülő processzorait. A helyi üzemek 2025-re biztosíthatnák a saját kereslet 70 százalékát. Amennyiben az elképzelést sikerül megvalósítani, akkor Kína csökkentheti a külföldi gyártóktól való függőségét is.
Az NXP a konkurens Freescale tavaly decemberi felvásárlásával a világ legnagyobb autóipari különleges chipgyártójává vált.
Az autóelektronikai piac egyike azon területeknek, ahol még Európa meghatározónak számít és a kontinensünkön készül az autófedélzeti chipek zöme. Vezető gyártónak az Infineon, az STMicroelectronics és az NXP Semiconductors számít. A helyzet azonban most megváltozhat, mert utóbbi társaság strandard termékek üzletágát két kínai befektető, a Beijing Jianguang Asset Management Co., Ltd és a Wise Road Capital LTD veheti meg 2,75 milliárd dollárért. Az üzlet 2017 első negyedévében zárulhat le.
Az NXP tavaly többek között az ipari felhasználású, a végfelhasználói piacra szánt és az autókba beépített fedélzeti chipek értékesítéséből összesen 1,2 milliárd dollár bevételre tett szert. Ez a társaság teljes bevételének az egyötöde volt. Az értékesítendő részlegnek 11 000 munkatársa van.
A tranzakció tökéletesen illeszkedik Kína elképzeléseibe: Peking 8 milliárd jüant invesztál a helyi Szilícium-völgybe, saját chipgyárakat akar és 100-150 milliárd dollárt fog költeni arra, hogy az ország saját chipfejlesztési kapacitáshoz jusson. A cél az, hogy 2030-ban már Kína készíthesse a világ legfejlettebb gyártástechnológiával készülő processzorait. A helyi üzemek 2025-re biztosíthatnák a saját kereslet 70 százalékát. Amennyiben az elképzelést sikerül megvalósítani, akkor Kína csökkentheti a külföldi gyártóktól való függőségét is.
Az NXP a konkurens Freescale tavaly decemberi felvásárlásával a világ legnagyobb autóipari különleges chipgyártójává vált.