Berta Sándor
Eladó nélküli szupermarket nyílt
A bolt teljesen önkiszolgáló, egyáltalán nincs személyzet és a nap 24 órájában nyitva tart. Svédországban ez az első ilyen üzlet.
A szupermarket személyzetét a Näraffär nevű alkalmazással váltották ki. A bolt a nap 24 órájában nyitva van. A szupermarketet felszerelték térfigyelő kamerákkal, a rendszer a vásárlók be- és a kilépéseit egyaránt jelzi. A vásárlóknak először regisztrálniuk kell magukat a rendszerben, majd le kell tölteniük egy Näraffär nevű alkalmazást az okostelefonjukra. Ezután már látható válik számukra a szolgáltatás számos funkciója.
A termékek beszkennelésére a készülékek kamerája használható, így kérhető bővebb információ. A vásárlók vagy a mobilappból fizethetnek vagy a banki azonosítójukkal. A Näraffär esetében az emberek mindig az adott hónap végén egyenlítik ki a vásárlásaikat. Az első szupermarketet a dél-svédországi Vikenben nyitották meg. A termékkínálat korlátozott, csak a legszükségesebb élelmiszerek vannak, például tej, kenyér, cukor és emellett pelenka. Nem árulnak viszont gyógyszereket és cigarettákat, mert Ilijason attól tartott, hogy ezzel vonzó célpont lenne az üzlet a betörők számára.
Robert Ilijason fejlesztő és cégalapító szeretne 24 órás szolgáltatást kínálni a felhasználóknak és azt reméli, hogy vidéken is több hasonló önkiszolgáló üzlet jöhet létre. Ilijason az ötletet más közösségek és városok számára is vonzóvá tenné. Szerinte hihetetlen, hogy erre korábban még senki sem gondolt. Neki akkor jött az ötlet, amikor vigyázott a kisgyermekére és az egyik éjjel elfogyott a bébiétel. 20 percen át kellett autóznia, amíg egy nyitva lévő üzletet talált.
Ilijason abban bízik, hogy a személyzeti költségek megtakarításával több bolt is nyílhat. Ugyanakkor az problémát jelent, hogy sok idős svéd nem rendelkezik okostelefonnal vagy nem tudná használni az alkalmazást, de a fejlesztő már dolgozik a megoldáson. A vásárlók jól fogadták az új önkiszolgáló szupermarketet, mert nincsenek kígyózó sorok a pénztáraknál és bármilyen napszakban be lehet vásárolni.
A szupermarket személyzetét a Näraffär nevű alkalmazással váltották ki. A bolt a nap 24 órájában nyitva van. A szupermarketet felszerelték térfigyelő kamerákkal, a rendszer a vásárlók be- és a kilépéseit egyaránt jelzi. A vásárlóknak először regisztrálniuk kell magukat a rendszerben, majd le kell tölteniük egy Näraffär nevű alkalmazást az okostelefonjukra. Ezután már látható válik számukra a szolgáltatás számos funkciója.
A termékek beszkennelésére a készülékek kamerája használható, így kérhető bővebb információ. A vásárlók vagy a mobilappból fizethetnek vagy a banki azonosítójukkal. A Näraffär esetében az emberek mindig az adott hónap végén egyenlítik ki a vásárlásaikat. Az első szupermarketet a dél-svédországi Vikenben nyitották meg. A termékkínálat korlátozott, csak a legszükségesebb élelmiszerek vannak, például tej, kenyér, cukor és emellett pelenka. Nem árulnak viszont gyógyszereket és cigarettákat, mert Ilijason attól tartott, hogy ezzel vonzó célpont lenne az üzlet a betörők számára.
Robert Ilijason fejlesztő és cégalapító szeretne 24 órás szolgáltatást kínálni a felhasználóknak és azt reméli, hogy vidéken is több hasonló önkiszolgáló üzlet jöhet létre. Ilijason az ötletet más közösségek és városok számára is vonzóvá tenné. Szerinte hihetetlen, hogy erre korábban még senki sem gondolt. Neki akkor jött az ötlet, amikor vigyázott a kisgyermekére és az egyik éjjel elfogyott a bébiétel. 20 percen át kellett autóznia, amíg egy nyitva lévő üzletet talált.
Ilijason abban bízik, hogy a személyzeti költségek megtakarításával több bolt is nyílhat. Ugyanakkor az problémát jelent, hogy sok idős svéd nem rendelkezik okostelefonnal vagy nem tudná használni az alkalmazást, de a fejlesztő már dolgozik a megoldáson. A vásárlók jól fogadták az új önkiszolgáló szupermarketet, mert nincsenek kígyózó sorok a pénztáraknál és bármilyen napszakban be lehet vásárolni.