Gyurkity Péter

Csak lassan fogynak az Android One telefonok

Eddig az online forgalmazás, most pedig a boltok ellenállása jelent gondot a gyártóknak.

Szeptemberben mi is hírt adtunk arról, hogy a Google, illetve három indiai gyártó összefogásának eredményeként elsőként ebben az országban rajtolt el az Android One program, amely a kifejezetten olcsó, szinte mindenki számára megfizethető okostelefonok elterjesztését célozza. Az eddigi eredmények alapján azonban nincs okuk az örömre.

Ahogy arról mi is írtunk, az internetes óriás a Spice, a Karbonn, valamint a Micromax segítségére támaszkodva indította be a kezdeményezést, mindhárom cég egy-egy olcsó készüléket dobott piacra. A hardveres specifikációban nagy eltérést akkor nem találtunk, ezek a készülékek egységesen 4,5 hüvelykes kijelzőre, 480 x 854 pixel felbontásra, egy 1,3 GHz-en futó négymagos MediaTek chipre, 1 GB RAM-ra, valamint egy 4 GB-os belső tárolóra építettek, áruk pedig 100 dollár körül alakult. A három cég úgy döntött, hogy kizárólag online módon terjeszti megoldásait, ami nagy valószínűséggel hiba volt, hiszen az eladások jócskán a várt szint alatt maradtak, hiába nyerték el az Amazon, a Flipkart, illetve a Snapdeal együttes támogatását.


Mivel az országban az iparági becslések szerint a teljes forgalom mindössze 12 százalékát bonyolítják le online módon, talán előre sejthető volt a lassú terjeszkedés, ezt azonban az érintett gyártók orvosolni szeretnék. Itt rögtön komoly akadályba ütköztek, hiszen az első körből kihagyott hagyományos üzletláncok (akik összesen mintegy 1800 ilyen boltot üzemeltetnek az országban) azzal vágtak vissza a sérelemért, hogy megtagadták az együttműködést, ami azonban nem csak szimpla bosszú a részükről, hanem azzal is magyarázható, hogy míg a legtöbb hasonló megoldás esetében 9-10 százalék körüli profitmarzzsal számolhatnak, ez az Android One készülékei esetében alig 3-4 százalék – a jelek szerint úgy vélik, hogy nem éri meg a fáradtságot a készletek felöltése.

Az sem segít, hogy az országban bőven akad a hasonló fejlesztésekből, a piac már-már telítettnek mondható (különösen a belépő szinten), ezért az Android One számára különösen nehéz feladatnak bizonyulhat a megkapaszkodás. Az egyéb üzletekben megkezdett hagyományos forgalmazás azonban eddig jótékony hatással volt az eladásokra, a Spice például az eddig értékesített 100 ezer példány 80 százalékát ennek köszönheti, míg a Karbonn (amely online módon naponta alig 500 telefont tudott eladni) a fizikai értékesítés révén immár napi 3 ezerrel növelte forgalmát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • RAZOR27 #3
    mert itt, legalábbis MO-n simán lenne belőle 35-40 :D
  • MsUser #2
    Miért nem Európában próbálkoznak 20000.-Ft ért ilyen telefonokkal?
    Versenyképes lenne!
  • CairoJack #1
    Hát én ezt az egészet borzalmasan SZOMORÚNAK találom. Elmondom, hogy miért. Bár jómagam nem igazán vennék belépő kategóriás telót, DE reménykedtem benne, hogy ez a kezdeményezés sikeres lesz, és komoly eladásokat produkál, mert ezzel rá lehetett volna szorítani a nevesebb gyártókat is, hogy még belépő szinten is szedjék már össze magukat. Egyfelől.
    Másfelől az OK, hogy kínában már vannak hasonló hardverfelépítésű telefonok, hasonló árazással, ezeken a telefonokon viszont STOCK android van, ami - talán mondanom sem kell - az egyik legstabilabb Android verzió a világon, ráadásul a frissítéseket is maga a google végzi, méghozzá gyorsan, és sokáig. Magyarán ezzel a kezdeményezéssel nagyon olcsón juthattak volna az emberek egy Nexus szerű élményhez, amivel szintén arra ösztönözhették volna a gyártókat, hogy már a 30-40 rugós telefonokat is optimalizáltan adják ki.

    Az megvan, hogy az átlag 40 rugós androidos csámcsunkg, lecsi, és csonyi 20 percenként újraindul az ember zsebében, az ébresztőóra nem ébreszt, mert lefagy a telefon, a bejövő hívást nem lehet fogadni, a facebook nem indul, mert "inkompatibilis a jelenlegi verzióval" és úgy általában sem lehet semmit csinálni, mert "nincs elég memória"?? Na az Android One pont ezt a szop*faktort hivatott kiküszöbölni, mondván ne csak azoknak legyen élmény használni a telefont, aki kiad 100+ ezer forintot egy csúcsmodellre.

    Azért kár, hogy ha bebukik ez a kezdeményezés, mert a nagy gyártók akkor továbbra is pontosan olyan használhatatlan, űberszutyok, népbosszantó, foschokat fognak kiadni az alsóházban, mint most.
    Hosszabb távon ez pedig a konkurencia, pl Windows Phone rendszerek megerősödéséhez vezethet.