19
  • MuldR
    #19
    Belem jottek oldalrol varosban 110el, csontreszegen (2.8 ezrelek).
    Inkabb vezessen a robot, mint ilyen f@szparaszt alkoholistak.
    Gyerek nagyobb biztonsagban van, ha csak robotok vezetnek.
  • M2 #18
    "Ja es egy ember nelkuli auto, eleve kisebb parkolohelyet igenyel, mert nem kell ajtot nyitni."

    Ezt elsőre nem fogtam fel, aztán rájöttem, hogy: Tényleg! :-)
  • duke
    #17
    Ez az auto kb fele akkora mint a jelenlegi tipikus auto, vagyis ketszer annyi fer el beloluk az utakon, ez mar mindjart csokkenti a dugokat.
    A parkolast tobb modon is konnyiti. Kisebb az auto, tobb fer el belole.
    Ezenkivul egy automata autonal az emberek kiszallnak a celnal, es utanna az auto azt csinal magaval amit akar. Akar tobb kilometer tavolsagra is eltavolodhat, szelsoseges esetben, haza is mehet, vagy akar a forgalomban maradhat (feltetelezve, hogy egy kisteljesitmenyu elektromos autorol van szo, ami nem okoz zajt, legszennyezest, es kb tized annyit fogyaszt, mint egy belsoegesu auto), es koroz a cel korul.
    Ja es egy ember nelkuli auto, eleve kisebb parkolohelyet igenyel, mert nem kell ajtot nyitni.
  • teddybear
    #16
    Amíg egy ember üldögél egy kocsiban a közlekedési dugókat nem oldja meg semmi. Azt egy jól szervezett közösségi közlekedési rendszer tudja csak megoldani, de csak ha elég olcsón lehet használni.
    A parkolási problémákat meg csak az, ha kevesebb kocsi álldogál az utcán. Ha köteleznék minden új ház építőjét a lakások számához illő garázskapacitás megépítésére, és a régi házakhoz is építtetni kéne, sokkal kisebb lenne a parkolási gond.
  • duke
    #15
    Egy kicsit tenyleg komolytalanul nezki, de ha megoldja a jelenlegi kozlekedesi oruletet, a legszennyezest, dugokat, baleseteket, parkolasi problemakat, akkor nem szamit.
  • gforce9
    #14
    Ha a statisztikái jobbak, mint az emberi söfőré, akkor akárhogy is nézzük biztonságosabb, ha roszabb, akkor meg kuka a projekt, legalábbis erősen átgondolandó. Ehhez meg le kell menni a sok prototípusnak sok km-t és kiderül. Szerintem simán kiderülhet, hogy biztonságosabb és akkor tök feleslegesen barmozol. A számok beszélnek úgyis, nem a szubjektív vélemény.
  • M2 #13
    Nekem valahogy kocsi nélkül is mindig volt "csajom". Lehet én csináltam valamit rosszul. :-)
  • Ender Wiggin #12
    jó nagy barom az, aki majd a gyerekével csak ücsörög a hátsó ülésen, lesz ami lesz. egy ilyen ocsmány szarban, ami azon kívül, hogy gazdaságosan parkolható, semmire sem jó.
  • teddybear
    #11
    Ami azt illeti, úgy sem a hétköznapi autóhasználók körében fog elterjedni először.
    Viszont a hivatásos sofőrök hamarosan nézhetnek új foglalkozás után. Egy automata kocsivezetői rendszernek nem kell fizetés, adót, nyugdíj- és egészségügyi-hozzájárulást sem kell fizetni, és és nem kell pihenőidő sem. 7/24-ben vezethet, ami már magában is nagy megtakarítás.
  • MsUser
    #10
    Ezen gondolkodtam hogy is hívták a Total Recall ban a taxi-t :)
    De ennek ellenére több értelme van mint a jelenlegi autó forgalmazási-használati rendszernek!
    Ja és biztonságosabbak és környezet kímélőbbek.
  • gothmog
    #9
    ...és így történt hogy K.I.T.T. helyett a Johnny taxi vált valósággá. Persze Johnny nélkül.
  • NEXUS6
    #8
    Szóval nincs csajod?!
    XD
  • M2 #7
    "A kocsi státsuszimbólum, ha nincs kocsid nem vagy senki."

    Pont mint a ló. Ja nem várj, az már elmúlt! :-)
    Ezek a fránya státuszszimbólumok hogy cserélődnek nem!?
  • M2 #6
    "Hát alternativ tömegközlekedési eszköz."

    De annak meg elég jó! Én nagyon szívesen látnék csupa ilyeneket a buszok meg a sok millió autó helyett. A parkolókat is beleértve. Vissza az emberiségnek a parkolónak használt területeket! (amiken az 'életük' 99 százalékában rohadnak az autók és csak a helyet foglalják)
  • zola2000
    #5
    Ez így csak egy réteget érint: "17-25 éves fiúk", azok meg majd találnak más "státusszimbólumot" vagy mit, ha évtizedek múlva változik a gondolkodásmód, mindenki másnak tökéletesen megfelelne egy rendelhető robotautó.
  • NEXUS6
    #4
    A kocsi státsuszimbólum, ha nincs kocsid nem vagy senki. Kérdezzétek csak meg a csajokat! Szomorú ez a hozzáállás, de igaz, úgy értve elterjedt.

    Szal mi is ez a kocsi? Hát alternativ tömegközlekedési eszköz. Taxisok kezdhetik nézegetni a hirdetéseket az átképzésekre. Ennyi, de nem több.
  • Troyan
    #3
    oh majd elfelejtettem, hogy elfelejthetjük az iszik vagy vezet megkötést. Már csak ezért jár a plusz pont. :DD
  • Troyan
    #2
    Alapvetően egyetértek veled. Tesla szintű elektromos kocsik azért jobban felkeltik a figyelmet.

    "nem gondolja, hogy a jövőben az emberek járműveket akarnak majd birtokolni.
    Ez az ember vajon melyik naprendszerben/galaxisban él?!?! Az egész autóipart ez tartja el.."
    Itt azzal értek egyet, hogy az autó birtoklása lassan nyűg az embereknek. Többféle autótulajdonos van. Városiak, akiknek ez csak használati eszköz, a parkolása, szervizelése, maga a vezetés is nyűg. Nekik bőven elég ha a telójukon megrendelik a kocsit, odagurul a lakás elé és elviszi őket ahova kell. Vidékiek akiknek csak azért van autójuk mert szar a tömegközlekedés és azért néha kellene kocsi. Tipikus 10 éves kocsi 60000 km-el esete. Ha összeadjuk a kocsi részleteit, biztosítást, benzint, szervizeket simán kijöhet olyan taxiár km-re vetítve hogy ihaj. Akkor azért el lehet gondolkodni minek autót venni.
    Azok meg akik munkaautónak, vagy sportkocsinak használják, úgyis teljesen más kategóriában gondolkodnak és vagy munkaeszközként vagy játékszerként gondolnak rá.

    Szerintem ez jó irány. Biztonság, környezetvédelem, költségcsökkentés szempontjából mindenképp.
  • SupraMKIII
    #1
    Szerintem az óriási baklövés a google részéről: betenni egy ilyen autót a cukros/nyálas barbie kategóriába annyit jelent, hogy még évtizedekig nem fogják komolyan venni az ilyen technikákat. Pedig nagyon kellenének, az emberek 90%-a gyakorlatilag alkalmatlan autóvezetésre.

    Az elektromos autókat sem kezdték elismerni addig, amíg olyanokat csináltak, mint a magyar "puli" vagy hogy is hívják...

    "nem gondolja, hogy a jövőben az emberek járműveket akarnak majd birtokolni."
    Ez az ember vajon melyik naprendszerben/galaxisban él?!?! Az egész autóipart ez tartja el...

    "A jármű elindításához elegendő egyetlen gombot lenyomni."
    Ez megint egy orbitális baromság: ennek nyilván akkor van értelme, ha kényelmesen, mondjuk egy tableten viszem be a célt, mondjuk google maps-en... Egy gomb... Ekkora baromságot!!!