Berta Sándor
A jövő autóiban képernyő veheti át a kormány helyét
A Volkswagen arra számít, hogy a digitalizálás új korszaka köszönt be az autóiparban és ez alapvető változásokat hozhat.
Prof. dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG vezérigazgatója kijelentette, hogy az autó és számítógép még közelebb kerül egymáshoz. A legfontosabb téma, hogy a gépkocsi egyre inkább kötődni fog a környezetéhez és a vezetés automata folyamattá válik majd. "Az IT régóta az autóipar része. A járművek ma már gördülő számítógépközpontok, amikhez 1,5 kilométer kábel, több mint 50 vezérlőegység és 20 nagyon korszerű PC teljesítménye társul. Az IT-ágazat a digitális innovációk segítségével megváltoztatja annak módját, ahogy élünk és dolgozunk. A technológiák és a termékek egyre rövidebb ciklusokban kerülnek az ügyfelekhez."
"Ezek olyan témák, amelyek bennünket intenzíven foglalkoztatnak. Az emberek mobilitással kapcsolatos elvárásai alapvetően átalakulnak. Az ügyfeleink saját autójukkal kapcsolatos kívánságai egyre gyorsabban változnak, ezért cégünk elindított egy új programot, aminek a neve Future Tracks. Ebben a legkiválóbb szakembereink ülnek össze, hogy megtalálják a válaszokat azokra a nagy kihívásokra, amelyek előtt az ipar áll. Ebben a digitalizálás kulcsszerepet fog játszani" - hangsúlyozta Winterkorn.
Martin Winterkorn bemutatta az Audi A7 azon központi egységét, amivel a gépjármű önállóan, emberi beavatkozás nélkül tud közlekedni
A gyártó jelenleg 9300 magasan képzett IT-szakembert foglalkoztat és évente 3,8 milliárd eurót fordít IT-kiadásokra, illetve -fejlesztésekre. A menedzser úgy vélte, hogy a jövő intelligens autóját egyetlen gyártó nem tudja majd egyedül létrehozni. Az infrastruktúra korszerűsítése, a jogi szempontok tisztázása egyaránt fontos a Volkswagen számára, ahogy az adatvédelem is, az autó ugyanis nem válhat adatgyűjtő eszközzé. "Igent mondunk a Big Datára, igent a nagyobb kényelemre és biztonságra, de nemet a Nagy Testvérre. Ezen a területen az egész ágazatra szükség van, elkötelezetteknek kell lennünk az adatvédelem iránt" - mondta a vezérigazgató.
A Volkswagen a CeBIT-en bemutatta a James 2025 nevű vízióját, ami prezentálja miként nézhet ki a jövőben a műszerfal. Amint a vezető aktiválja az automatikus vezetési üzemmódot, háttérbe kerül a kormány és egy nagy központi képernyőn látni lehet a tervezett manővereket. Gyakorlatilag az analóg műszereket felváltja egy virtuális pilótafülke. Egy második kijelzőn, amihez Touchpad-vezérlés van, pedig használhatók a kiegészítők funkciók. A kormány csak akkor válik újra elérhetővé, ha a jármű a céljához közeledik és a megérkezésig már csak 20 másodperc van hátra.
Prof. dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG vezérigazgatója kijelentette, hogy az autó és számítógép még közelebb kerül egymáshoz. A legfontosabb téma, hogy a gépkocsi egyre inkább kötődni fog a környezetéhez és a vezetés automata folyamattá válik majd. "Az IT régóta az autóipar része. A járművek ma már gördülő számítógépközpontok, amikhez 1,5 kilométer kábel, több mint 50 vezérlőegység és 20 nagyon korszerű PC teljesítménye társul. Az IT-ágazat a digitális innovációk segítségével megváltoztatja annak módját, ahogy élünk és dolgozunk. A technológiák és a termékek egyre rövidebb ciklusokban kerülnek az ügyfelekhez."
"Ezek olyan témák, amelyek bennünket intenzíven foglalkoztatnak. Az emberek mobilitással kapcsolatos elvárásai alapvetően átalakulnak. Az ügyfeleink saját autójukkal kapcsolatos kívánságai egyre gyorsabban változnak, ezért cégünk elindított egy új programot, aminek a neve Future Tracks. Ebben a legkiválóbb szakembereink ülnek össze, hogy megtalálják a válaszokat azokra a nagy kihívásokra, amelyek előtt az ipar áll. Ebben a digitalizálás kulcsszerepet fog játszani" - hangsúlyozta Winterkorn.
Martin Winterkorn bemutatta az Audi A7 azon központi egységét, amivel a gépjármű önállóan, emberi beavatkozás nélkül tud közlekedni
A gyártó jelenleg 9300 magasan képzett IT-szakembert foglalkoztat és évente 3,8 milliárd eurót fordít IT-kiadásokra, illetve -fejlesztésekre. A menedzser úgy vélte, hogy a jövő intelligens autóját egyetlen gyártó nem tudja majd egyedül létrehozni. Az infrastruktúra korszerűsítése, a jogi szempontok tisztázása egyaránt fontos a Volkswagen számára, ahogy az adatvédelem is, az autó ugyanis nem válhat adatgyűjtő eszközzé. "Igent mondunk a Big Datára, igent a nagyobb kényelemre és biztonságra, de nemet a Nagy Testvérre. Ezen a területen az egész ágazatra szükség van, elkötelezetteknek kell lennünk az adatvédelem iránt" - mondta a vezérigazgató.
A Volkswagen a CeBIT-en bemutatta a James 2025 nevű vízióját, ami prezentálja miként nézhet ki a jövőben a műszerfal. Amint a vezető aktiválja az automatikus vezetési üzemmódot, háttérbe kerül a kormány és egy nagy központi képernyőn látni lehet a tervezett manővereket. Gyakorlatilag az analóg műszereket felváltja egy virtuális pilótafülke. Egy második kijelzőn, amihez Touchpad-vezérlés van, pedig használhatók a kiegészítők funkciók. A kormány csak akkor válik újra elérhetővé, ha a jármű a céljához közeledik és a megérkezésig már csak 20 másodperc van hátra.