SG.hu
Magrunner: Dark Pulse

Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztő: Frogwares
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Celeron E1500 DualCore 2,2 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4800+ processzor, Nvidia GeForce GT 330 vagy ATI Radeon HD 6530 grafikus kártya, 2 GB RAM, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E7500 2,93 GHz-es vagy AMD Phenom II X2 560 Black Edition processzor, Nvidia GeForce GT 545 vagy ATI Radeon HD 6670 grafikus kártya, 4 GB RAM, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Portal-sorozat, Quantum Conundrum
Kategória: FPS
A tripla-A kategóriás ügyességi, illetve logikai játékok alighanem az ipar mostohagyermekeinek tekinthetők, hiszen bár a kisebb indie stúdiók gyakran próbálkoznak ebben a műfajban, de a nagy költségvetésű projektek csak ritkán merik felvállalni, mert még a konkurencia hiányának fényében is nagyon nehéz maradandót alkotni a témában. Ennek köszönhető, hogy az elmúlt tíz év során egyetlen kezünkön is meg tudnánk számolni, hogy hány belsőnézetes alkotás született a műfajban. Kis túlzással a Portal-sorozat mellett az Airtight Games által fejlesztett Quantum Conundrumot tudnánk csak felhozni példaként, de hogy ne legyünk ennyire rossz helyzetben, a többnyire középszerű Sherlock Holmes-kalandjátékairól ismert Frogwares fejlesztői nemrégiben szintén úgy határoztak, hogy szerencsét próbálnak ebben a stílusban.
A Magrunner: Dark Pulse címet kapott alkotás már az első betöltést követő pillanatokban elhiteti velünk, hogy a fejlesztők nem a fentebb említett pályatársakat vették alapul ahhoz, hogy sikeres legyen a végeredmény, sokkal inkább azt tűzték ki célul, hogy valami egyedit alkossanak. Ennek köszönhetően egy szokatlan párosítással éltek az alkotók a koncepció megalkotása közben, hiszen az egyediséget úgy szerették volna elérni, hogy a játékban elrepítenek minket a jövőbe - egészen pontosan 2050-be -, ami már alapból egy jó ötletnek bizonyult, de a Frogwares nem érte be ennyivel, így a futurisztikus világot megfűszerezték Cthulhu mítoszával is.
Mielőtt bárki megörülne, H.P. Lovecraft világából sajnos szinte semmit sem érzékelhetünk majd a pályák során, leszámítva a kampány második felét, de ott is inkább csak egy átlagos és egyben sötét fantáziavilág érvényesül, semmint az említett író nagyszerű rémképei és szörnyei. Alapesetben tehát kijelenthető, hogy a Magrunner a futurisztikus-horror megközelítést helyezte a középpontba, de mindenekelőtt a fejtörőket, amelyek sajnálatos módon többnyire összefüggéstelenül, logikátlanul követik egymást, holott a fejlesztők egy egyszerű történettel is színesítették a végeredményt.
Ennek értelmében a jövő egyik űrkutatási intézetében az egyik kísérleti alany bőrébe bújhatunk bele, méghozzá annak érdekében, hogy segítsünk tökéletesre fejleszteni a Magtech-kesztyűt, amire természetesen az egész játékmenet is felépül. Az induló "magrunnerek" között ugyanakkor nem csak azért folyik a verseny, hogy ki tud többet segíteni a technológia fejlesztésében, aki ugyanis előbb teljesíti az alkotás első felében megtalálható tesztpályákat, az kijuthat a világűrbe. Itt jön a képbe Cthulhu, aki alaposan keresztülhúzza a versenyzők számításait!
A történet tehát finoman szólva is hagy maga után kívánnivalót, nem úgy a háttérben felépített mechanizmus, ami szó szerint az egész Magrunnert elviszi a hátán, köszönhetően a jól kitalált és elgondolkodtató fejtörőknek. Az alkotás játékmenete - ahogyan fentebb is említettük - a Magtech-kesztyűre épül, amivel nem portálokat nyithatunk meg, hanem a mágneses erőkkel játszadozhatunk. Ennek fényében az alkotás legtöbb logikai fejtörője erre épül, méghozzá úgy, hogy bizonyos tárgyakat képesek leszünk manipulálni a kesztyű segítségével olyan formában, hogy valamilyen töltöttséggel látjuk el őket. A fejlesztők az alapokat vélhetően a valódi fizikából kölcsönözték, de sikerült megbolondítaniuk néhány aprósággal, így például a játékban zöld és piros színek jelölik a mágneses erőket, az ellentétes színek pedig nem vonzzák, hanem taszítják egymást. Utóbbira bizonyára azért volt szükség, hogy a későbbiekben ne zavarodjunk meg az olyan fejtörők megoldása közben, amelyek során már legalább tucatnyi tárgyat kell elmozgatunk ahhoz, hogy eljussunk az egyik pontból a másikba. Célunk ugyanis a legtöbb esetben az lesz, hogy a feladványok leküzdésével elérjünk a kijárathoz, de a gyakran feltűnő logikátlanság, valamint a segítség szinte teljes mellőzése miatt ez korántsem lesz olyan egyszerű, mint gondolnánk.
Mivel a Magrunner: Dark Pulse játékmenete igencsak összetettnek tekinthető, egy egyszerű példával tudnánk szemléltetni alapvető lényegét. Vegyünk két egyszerű, töltöttség nélküli dobozt, amelyeket az FPS-nézetnek köszönhetően szabadon megfoghatunk, dobálhatunk és rakosgathatunk úgy, ahogyan nekünk tetszik. A feladatunk az, hogy a két doboz segítségével jussunk el egy olyan kiszögellésre, amit alapesetben, szimpla ugrással nem érhetnénk el. Ebben az esetben egyetlen dolgot tehetünk, mégpedig először töltöttség nélkül egymás tetejére pakoljuk a dobozokat, majd a legalsót valamilyen töltöttséggel, példának okáért piros színnel látjuk el, a felül lévő objektumot pedig meghagyjuk semlegesnek.
Ezt követően felállunk a dobozok tetejére, majd mivel a jól felépített szabályrendszer értelmében az ellentétes színek taszítják egymást a játékban, a felső dobozt zöld színnel látjuk el a kezünkön lévő kesztyű segítségével. A cselekménysorozat eredménye, hogy a doboz, amelyre ráálltunk, hirtelen felemelkedik - az alsó doboz ellentétes pólusa miatt ugyebár -, mi pedig könnyedén elérhetjük az adott kiszögellést. Ez természetesen a lehető legegyszerűbb fejtörőnek tekinthető a játékban - talán a betanító mód legelső kihívásaként állná meg a helyét -, így ennél csak nehezebb és összetettebb feladatok várnak majd ránk. Sőt mi több, azzal is számolnunk kell, hogy a töltöttséggel ellátott objektumok egyfajta mágneses mezővel is el lesznek látva, gyakran tehát már távolról is képesek lesznek vonzani, illetve taszítani egymást.
Ezenfelül a különféle objektumok mellett találkozhatunk majd mozgó platformokkal, különféle katapultokkal és egyebekkel is a játék során, sőt, egy ponton majd egy társ is csatlakozik hozzánk, akiről nem szeretnénk lerántani a leplet, de annyit elmondhatunk róla, hogy alaposan megbolondítja az addigra már kissé monotonná váló játékélményt. A Magrunner: Dark Pulse elsődlegesen ugyanis azért nem emelkedik ki a fentebb említett kiválóságok közül, mert egy idő után már olyannyira túlbonyolított feladatokkal lát el minket - vagy éppen ellenkezőleg -, amelyek külön-külön egyrészt ismétlődőek, egy nagy egészként pedig olyannyira átláthatatlanok, hogy gyakran inkább kilépünk majd az adott pályáról, minthogy nekiálljunk az újabb céltalan fejtörő megoldásának. Grafika:
Kezelőfelület, irányíthatóság:
Játszhatóság:
Intelligencia, nehézség:
Hangok, zene:
Összegzés: