SG.hu
Borderlands 2

Kiadó: 2K Games
Fejlesztő: Gearbox Software
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz-es processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 8500 GT vagy Radeon HD 2600 grafikus kártya, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad Q6400 2,13 GHz-es processzor, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 560 vagy Radeon HD 5850 grafikus kártya, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Borderlands
Kategória: akció-szerepjáték
A 2009-ben megjelent első Borderlands rengeteg játékos emlékében maradt meg kellemes meglepetésként, hiszen a Gearbox egy olyan sorozat kezdő darabját készítette el a cím alatt, ami az FPS és az RPG stílusok szokatlan házasításából építkezett. Elsősorban ennek, valamint a különleges cell-shading technológián alapuló küllemnek köszönhette sikereit a játék, ami kampányát tekintve ugyan hagyott maga után némi kívánnivalót, de a kooperatív módnak köszönhetően mégis képes volt lenyűgözni nagyobb tömegeket is.
Habár minden kezdet nehéz, a Gearbox alkotásának mégis könnyen ment a beilleszkedés a kurrens videojátékok közé, így várható volt, hogy a készítők csakhamar elgondolkoznak egy folytatáson, amit 2011 augusztusában hivatalosan be is jelentettek. A Borderlands 2-től alapesetben azt vártuk, hogy javítsa ki az első epizód gyermekbetegségeit, hiszen a játékmenet és a kijelölt irányvonal már korábban is megfelelt volna, mindössze a megvalósítással akadtak problémák. Éppen emiatt az alkotók nem akartak forradalmi újdonságokat megvalósítani a folytatásban, éppen csak finomítani szerettek volna a játékmeneten, amit részben sikerült is teljesíteniük.
Hogy a rajongók ne zökkenjenek ki túlzottan az elődben elmesélt koncepcióból, a Gearbox úgy határozott, hogy bár új szereplőket állít a játék élére, a történet esetében nem alkalmaz komolyabb változásokat. A sztori ettől eltekintve nagyrészt független az első résztől – tehát semmiképpen sem direkt folytatásról beszélhetünk –, mintegy öt évvel járunk az akkori történések után, a helyszín pedig újfent Pandora lesz, de egy soha korábban nem látott tájegysége, amely lényegesen változatosabbnak mutatkozik az előd kissé üres, színtelen és szagtalan tájaihoz képest, hiszen a havas fennsíkoktól kezdve az erdős régiókon át a zöld mezőkig mindennel találkozhatunk majd a pályákon.
A cselekmény középpontjában ezúttal a Hyperion Corporation, valamint maga Handsome Jack áll, akit meg kell akadályoznunk abban, hogy végrehajtsa gonosz terveit. Mint fentebb már említve volt, a koncepció nem sokat változott a második felvonásban, ennek köszönhetően ismét a távoli jövőben járunk, méghozzá egy, a Földhöz képest sokkal másabb, sokkal idegenebb bolygón, ahol egy eltűnt szupercivilizáció megmaradt hagyatékaiért folyik a harc a különféle érdekcsoportok között.
A Borderlands 2-ben újfent négy egészen különböző karakter közül választhatjuk majd ki magunknak a legmegfelelőbbet, ám hiába hasonlítanak kísértetiesen az előző epizód hőseihez az új jövevények, azok – külsejüket és néhány képességüket tekintve legalábbis – teljesen mások lesznek. Itt van rögtön Salvador, aki képes egyszerre két fegyverrel borsot törni az ellenfelek orra alá és leginkább Brickhez hasonlítható, de Maya képében az elmaradhatatlan női szereplőt is megtaláljuk a társaságban, hogy Lilith rajongói se legyenek elfelejtve.
Itt lesz továbbá a kommandósokhoz – ezáltal pedig az első rész Rolandjához – hasonlítható Axton is, aki aprócska lövegtornyokkal képes megsegíteni küldetésünket, míg a legutolsó szereplő a Zer0 névre hallgat, és az első részben megismert Mordecai utódjának tekinthető, ezáltal tehát a mesterlövészpuskák, valamint a pisztolyok szakértője. Érdekesség, hogy a Gearbox fejlesztői mellékszereplőként több ízben is feltüntették az előző epizód hőseit, így mindnyájukkal találkozhatunk majd kalandunk során, de irányítani sajnos nem tudjuk őket. A játékba visszatérnek további ismerős szereplők is a bemutatkozó részből, így például Claptrap, aki ismét a jó hangulatért lesz a felelős már az első pillanatoktól fogva. A játékmenetet tekintve az alkotás esetében nem történtek ennyire komoly változások, ennek köszönhetően az alapok szinte teljes egészében megmaradtak a régiben. A Borderlands 2 tehát egy olyan FPS akciójáték lett, amiben rendkívül hangsúlyos szerepet kapnak a szerepjátékos elemek. Utóbbi óriási hatással van a teljes mechanizmusra is, hiszen nem egy lineáris pályán haladunk a történet felfedezése közben, és nem csak a féktelen akciókról szól minden, hanem egy szabadon bejárható – ám nem túl nagy – világ vár arra, hogy megismerhessük, a főküldetések mellett pedig elvállalhatunk mellékes feladatokat is, miközben a soha nem látott interakciós lehetőségeknek köszönhetően pénzt, lőszert vagy egyéb kiegészítőket gyűjtünk magunknak.
A közvetlen elődhöz képest a játékban sokkal dinamikusabb lett a küldetésrendszer, de ismét hangsúlyos szerepet kaptak a fegyverek is, amelyekből – a kombinációk miatt – szó szerint több millió áll majd a rendelkezésünkre. Ez a számadat képes óriási káoszt előidézni a játék világában, hiszen legalább olyan gyakran fogunk hasznos fegyvert találni, mint feleslegeset, netán csak kicsivel másabbat annál, mint amire éppen szükségünk van. Ennek köszönhetően gyakran óriási fejetlenség alakul ki játék közben, főleg amikor a hátizsákunkban próbálunk rendet rakni, illetőleg meghatározni, hogy éppen melyik puskát használjuk az adott küldetésben.
Érdemes jól megfontolni a választást, hiszen a milliónyi lehetőség miatt egy kissé akadozottabbá vált a lőszerellátás is, így gyakran fogunk elhalálozni azért, mert kifogytunk minden töltényből. Ez utóbbi annak köszönhető, hogy a játék igyekszik minden fegyverhez javadalmazást biztosítani – elhullott ellenfelekből vagy a pályákon kinyitogatható ládákból többek között –, ami éppen megtalálható az eszköztárunkban. Így gyakori eset, hogy a kezünkben hordott pisztolyból kifogy a lőszer, de a hátizsákunkban megtalálható söréteshez még bőven van, ugyanakkor a nagy összecsapások alatt esélyünk sem lesz arra, hogy előszedjük és használjuk.
Szerencsére a Borderlands 2 világa annyira betöltött – nem mellesleg pedig hangulatos is – lett, hogy szinte tíz méterenként találni fogunk valamilyen utánpótlást, legyen az plusz páncél, életerőt növelő injekció vagy éppen lőszer. A szabadon bejárható világ egyébiránt sokkal veszélyesebb lett, mint amit korábban megismertünk, lényegesen több és változatosabb ellenfelek fognak ránk támadni – gyakran falkában –, de nekünk sem kell megijednünk, hiszen a fejlődési rendszer miatt újabb és újabb képességeket tanulhatunk majd meg, amelyek tekintetében szintén előrelépés tapasztalható.
A bemutatkozó epizódban ugyebár a fejlesztésekkel bizonyos fegyvertípusok felé próbált terelgetni minket a játék, a folytatás tekintetében azonban ilyen nem lesz, a sokkal nagyobb szabadság mellett akár egy adott kaszton belül is számtalan változatú és tulajdonságú karaktert hozhatunk létre, ami egyértelműen a változatosságot szolgálja. Ez a változatosság azonban sajnos nem jellemző a küldetésekre, amelyek ismét abba a hibába esnek, hogy egy idő után ismétlődnek és képtelenek fenntartani a játékos figyelmét. Hiába lettek mozgalmasabbak a feladatok közötti utazgatások, hiába fejlődött alaposan a járműhasználat, az elvégzendő feladatok miatt a kampány gyakran válik monotonná.
Természetesen ezúttal is lehetőségünk lesz elkerülni az unalomba fulladást azzal, ha kihasználjuk a kooperatív mód nyújtotta lehetőségeket, a Borderlands 2 kampánya ugyanis ezúttal is átélhető lesz hús-vér társak oldalán, aminek köszönhetően lényegesen nagyobb élmény lesz még a legátlagosabb feladat is. Az opcióban nincs szintmegkötés, a matchmaking is rendkívül egyszerűen működik, sőt, megfigyelhető egy kisebb átfedés is az egyjátékos móddal, így azokat a feladatokat például nem kell még egyszer elvégeznünk a kampány során, amit társakkal korábban már véghezvittünk. Grafika:
Kezelőfelület, irányíthatóság:
Játszhatóság:
Intelligencia, nehézség:
Hangok, zene:
Összefoglalás: