SG.hu

The Darkness 2



Kiadó: 2K Games
Fejlesztő: Digital Extremes
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP/Vista/7, Intel Core 2 2 GHz/AMD 64 X2 4200+, 1,5 GB RAM, 10 GB szabad lemezterület, 256 MB Nvidia GeForce 8600/ATI Radeon HD 2600
Ajánlott: Windows XP/Vista/7, 2,4 GHz-es, négymagos processzor, 2 GB RAM, 10 GB szabad lemezterület, legalább 512 MB memóriával rendelkező Nvidia GeForce 9800GTX
Hasonló játékok: The Darkness
Kategória: akció

Mivel olyan folytatásról van szó, amelynek első része kizárólag konzolra jelent meg, új játék kezdésekor lehetőségünk van végighallgatni egy gyors összefoglalót az első rész eseményeiből. Ebből számunkra most csak annyi a lényeges, hogy az akkori történések folyamán Jenny, az egyetlen személy, akit Jackie igazából szeretett, meghalt, s ebbe hősünk majdnem beleőrült, de végül talált egy módot arra, hogyan tartsa kordában a benne lakozó démont.

A nyitó jelenetben viszont ismeretlenek rátámadnak hősünkre, miközben családja egyik éttermében szeretne elkölteni egy kellemesnek ígérkező vacsorát, és ő a rajtaütés során olyan súlyosan megsérül, hogy egyetlen esélye a túlélésre, ha ismét szabadon engedi a testében élő démont, a Sötétséget. A cselekmény többnyire a körül a kérdés körül bonyolódik, hogy ki és miért rendezte meg azt a bizonyos támadást. Mivel a játék erősen lineáris, ez leginkább azt jelenti, hogy különböző helyszíneken változó számú rosszfiút teszünk hidegre, hogy mindig egy kicsivel közelebb kerüljünk a megoldáshoz.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az akciórészek között a luxuslakosztályunkban múlathatjuk az időt, ahol az éppen ott tartózkodó embereinkkel is beszélgetésekbe elegyedhetünk. Természetesen nem szabad RPG-ket megszégyenítő dialógusokra számítani, de az így összegyűjthető apró információmorzsák kellemesen kiegészítik az összképet. Hasonló funkcióval bírnak a Jennyvel kapcsolatos emlékek és látomások jelenetei is, amelyek szintén rendszeresen megtörik a folyamatos darálást, így nem kell attól tartanunk, hogy az esetleg monotóniába csapna át.

Nem mintha ez a veszély különösebben reális fenyegetés lenne a The Darkness 2 kampánya során, köszönhetően a Sötétség nyújtotta előnyöknek. Jackie összesen három fegyvert tarthat magánál. Két kisebb, egykezes szerszámot, illetve egy komolyabb tűzerővel rendelkező géppuskát vagy sörétest. Amíg a sötétben maradunk, kezünk mellett használhatjuk a Darkness-től kapott két csápot is, amelyek tűhegyes fogakkal rendelkező démonfejekben végződnek. Ezeket használhatjuk közelharcra, ilyenkor kellő közelségből egy-két csapással feldarabolhatunk szinte bárkit, de használhatjuk a környezetünkben fellelhető tárgyakat is. Így például különböző járművek ajtóiból tökéletes mobil fedezéket gyárthatunk, de minden előforduló, mozdítható tárgy eldobható, ezáltal tulajdonképpen minden, amit csak látunk, kvázi egyszer használatos fegyvernek minősül.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A csápok harmadik lényeges funkciója, hogy képesek vagyunk velük a legyengült, megbénított ellenfeleinket kivégezni. Ezek a nem kicsit brutális megmozdulások négy nagy csoportba különíthetőek. Az első csoportba tartozókkal életerőnket tölthetjük fel, a második csoporttal extra lőszerhez juthatunk, a harmadik csoport képességeink újratöltődését gyorsítja, míg a negyedik csoport mozdulatai után démoni pajzsot kapunk, ami meghatározott mennyiségű sebzést képes felfogni, de mielőtt kimerülne, ezt is eldobhatjuk, tehát fegyverként is felhasználható.

Ezek mellett két igazán hasznos képességünk lesz még a játék folyamán, a Swarm és a Gun Channeling. Az elsővel megbéníthatjuk a közelben tartózkodó ellenfeleket, míg a másodikkal tűzerőnket növelhetjük meg drasztikusan egy rövid időre, ami alatt fegyvereink nem fogyasztanak lőszert sem. És ha ez mind még nem lenne elegendő a boldogságunkhoz, segítségünkre lesz a Darkling is, aki egy igen sajátos személyiséggel bíró kis huligán, aki gyakorlatilag csak a káosznak él, és egyben ő a játék legnagyobb humorforrása is. A játék minden gyilkosságot XP-vel jutalmaz, és természetesen minél változatosabban írtjuk ki rosszakaróinkat, annál több tapasztalati ponttal leszünk gazdagabbak. Ezeket a pontokat, amiket a játék esszenciának nevez, meghatározott helyeken költhetjük el különböző képességekre. Jackie számára összesen négy képességfa érhető el, amelyeken különféle buffokat, illetve új mozdulatokat találunk. Egyetlen végigjátszás garantáltan nem elegendő ahhoz, hogy mind a négy fát teljesen felépítsük, így aki szeretné megtudni milyen érzés, amikor a Sötétség teljes hatalmát rászabadíthatja ellenfeleire, annak ott a New Game+ opció, amelyben a meglévő képességeinkkel játszhatjuk újra az egyes küldetéseket, vagy akár az egész kampányt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A The Darkness 2-vel kapcsolatban a legfájóbb pont, hogy az egyjátékos kampány igencsak rövidre sikerült, és mindössze szűk 4-5 óra alatt teljesíthető. Igaz, hogy a képességek begyűjtése, illetve a korlátlan tombolás lehetősége egész erős érveket jelentenek az említett New Game+ lehetőség mellett, viszont csak jobban venné ki magát, ha maga a játék lenne kétszer ilyen hosszú, és nem ugyanazt tolná végig kétszer, aki a Darkness végső formájára kíváncsi.

A kampány mellett találunk többjátékos módot is. Ez nem túl szokványos módon szintén történetalapú, és szépen illeszkedik a kampányba. Ekkor három barátunkkal karöltve Jackie négy emberének bőrébe bújhatunk, és a főnök által megjelölt feladatokat kell végrehajtanunk. Mivel a Darkness csak Jackie-t részesíti kegyeiben, a multis karaktereknek mind van egy-egy speciális fegyvere és egy extra képessége, amit az adott fegyverben lakozó sötét esszencia éltet, így az összhatás olyan, mintha a fő karaktert négyfelé osztották volna, de legalább mindegyik szereplő más játékélményt nyújt a többjátékos módban.

Grafika: A The Darkness 2 látványvilága igen sajátos, és ebből kifolyólag vagy tetszik valakinek, vagy nagyon nem. Az összkép olyan, mintha valamelyik képregényfüzet elevenedne meg a monitorunkon, tehát senki ne várjon fotorealisztikus grafikát, de személyes véleményem, hogy a cell-shaded megvalósítások területén eddig a The Darkness 2 megoldása sikerült a legjobban.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A HUD kellően letisztult, fölösleges információkkal nem szemetelték tele a látóterünket, ami mindenképpen jó pont, viszont kicsit olyan érzés marad a játékosban, hogy ezúttal kicsit kisebb a látószög, mint az egyéb akciójátékokban. Ez eleinte lehet egy kicsit zavaró, de lényegesen nem rombolja a játékélményt. Az irányítás maga teljesen személyre szabható, így legfeljebb az okoz majd némi nehézséget a kezdetekben, hogyan kezeljük a plusz két végtagot, de egy kis gyakorlás után ez sem fog senkinek gondot okozni.

Játszhatóság: Miután sikeresen hozzászoktunk az irányításhoz, az egyetlen problémánk a kampány rövidsége lehet. Lineáris programról lévén szó, eltévedni nem fogunk.

Intelligencia, nehézség: Az ellenfeleink nem buták, de nem is a legintelligensebb rosszarcúak, akikkel eddig videojátékban találkozhattunk. Szükség esetén, illetve, ha lehetőségük van rá, használják a fedezékeket, és egyszerűbb csapatmunkára is képesek, viszont elterelő hadműveleteket vagy bekerítést nem kell várni tőlük. Valójában viszont Jackie a Sötétséggel az oldalán olyan szintű túlerőt jelent, hogy legfőbb gondunk az lesz, hogyan darabolhatnánk a lehető legváltozatosabban, nem pedig az, hogyan éljünk túl egy-két szituációt.

Hangok, zene: Mind a szinkronhangok, mind a hangeffektek kiválóan sikerültek. A zene kellemes, de igazából nem különleges, viszont aláfestésnek ideális.

Összegzés: A The Darkness 2 kategóriájában egyedülálló alkotás. Ilyen intenzív és változatos akciót eddig nem sok esetben láttunk, s mindezt kiegészíti a The Darkness képregények sajátosan morbid hangulata és az utóbbi idők egyik legjobban sikerült cell-shaded grafikája. Igaz, ez utóbbi erősen szubjektív megállapítás, mivel ez a stílus ebben a formában vagy nagyon tetszik valakinek, vagy nagyon nem. A játéknak természetesen vannak hibái is, így alkalmanként a testek hajlamosak "beleesni a falba", vagy egy-két eldobott tárgy képes beakadni néhány szerencsétlen helyen, de ezek összességében nem rontják jelentősen az élményt. Így a legfájóbb hiba, hogy ez a kaland nagyon rövidre sikerült.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • rágógumi #5
    ahah prototype! <3
  • Hornymut #4
    Sajnos nekem is kimaradt az első rész a konzol exkluzivitás miatt, de mivel a képregényt szeretem, így nagyon vártam ezt a játékot. Nem csalódtam: hangulatos, pörgős és érdekes játék lett, csak rövid, nagyon rövid, még legnehezebb nehézségen is. Most fogom kipróbálni a Vendettát, reméljem az is jó lesz.
  • sempron07 #3
    Én nem játszottam az első részével, és utálom is a konzolátiratokat PC-n, de ez még így is nagyon tetszett, felettébb kellemes a hangulata. :)
    Jó zenék a játék közben, élvezetes ölni. Olyan, mint egy Protoype, csak lineáris FPS-ben! :D
  • Skynet #2
    Csalódás az 1. után. Rövid,a hangulat pedig messze elmarad,főként köszönhető a látványvilág megváltoztatásának.
  • Frank99 #1
    a játékok végigjátszva érdemes a Vendettát elkezdeni.
    más élmény, ezzel kitoltható a valóban rövid játékidő.