SG.hu
Nem közölhettek negatív dolgot a Marvel Rivals tesztelői
A NetEase egy szerződéssel próbálta megállítani a zárt alfa-verziójáról szóló negatív kritikák hullámát. A streamelők beleegyeztek, hogy nem becsmérlik a játékmenetet, a fejlesztő szerint hiba volt ezt megkövetelnie.
A Marvel Rivals nevű csapatjáték fejlesztői bocsánatot kértek egy olyan szerződési záradékért, amely szerint az alkotóknak meg kellett ígérniük, hogy nem írnak "szubjektív negatív véleményeket a játékról" cserébe a zárt alfa teszthez való korai hozzáférésért. A vitatott korai hozzáférési szerződés a hétvégén széleskörű figyelmet kapott, amikor a streamelő Brandon Larned megosztotta azt a közösségi médiában. A Larned által megosztott "non-disparagement" záradékban a korai letöltési kódot kapó alkotókat arra kérik, hogy "ne tegyenek olyan nyilvános nyilatkozatokat, illetve ne vegyenek részt olyan vitákban, amelyek ártanak a játék hírnevének".
A záradék kifejezetten tiltja a "becsmérlő vagy szatirikus megjegyzések megtételét bármilyen, a játékkal kapcsolatos anyaggal kapcsolatban", valamint "a versenytársakkal való rosszindulatú összehasonlításokat vagy a Marvel Rivals játékmenetének vagy különbségeinek lekicsinylését" is. A Discord-posztban a kínai fejlesztő NetEase bocsánatot kért a szerződésben szereplő "helytelen és félrevezető kifejezések" miatt. "Abszolút nyitottak vagyunk mind a javaslatokra, mind a kritikákra, hogy javítsuk a játékainkat. Küldetésünk, hogy a Marvel Rivals-t jobbá tegyük és kiszolgáljuk a játékosokat az építő jellegű javaslatok teljesítésével".
A közösségi médiában ma reggel közzétett utóiratban a NetEase a továbbiakban "elnézést kért minden kellemetlen tapasztalatért vagy kételyért, amelyet e feltételek félreérthető kommunikációja okozott. Aktívan bátorítjuk az alkotókat, hogy játék közben osszák meg őszinte gondolataikat, javaslataikat és kritikáikat. Minden visszajelzés, legyen az pozitív vagy negatív, végső soron segít nekünk a legjobb élményt kialakítani magunk és a játékosok számára". A NetEase azt mondja, hogy "kiigazításokat" végez a szerződésen, "hogy kevésbé korlátozó és alkotóbarátabb legyen".
Az alkotók és a sajtóorgánumok rutinszerűen vállalnak embargót vagy írnak alá felülvizsgálati és/vagy titoktartási megállapodásokat, hogy védjék a játékokkal kapcsolatos érzékeny információkat a megjelenés előtt. Általában ezek a megállapodások arra összpontosítanak, hogy mikor oszthatók meg bizonyos információk és korai vélemények egy játékról. Az ilyen időzítési korlátozások segíthetnek a fejlesztőknek a játék marketingjének koordinálásában, és megakadályozhatják azt is, hogy a korai kritikusok előrerohanjanak a játékkal, hogy a jövedelmező "első kritika" felkerülhessen az internetre.
Néha a cégek embargó-megállapodásokat alkalmaznak, hogy a játék megjelenéséig a kritikusokat arra ösztönözzék vagy megakadályozzák, hogy bizonyos játékmenet-elemeket vagy a történet spoilereit megosszák, hogy a játékosok számára megőrizzék a meglepetés érzését. Hasonló okokból néha korlátozzák azt is, hogy mennyi és/vagy milyen típusú képernyőképet vagy videót lehet megosztani a korai tudósításokban. Az ilyen jellegű megállapodásokban azonban gyakorlatilag nem szerepelnek olyan korlátozások, amelyek arra vonatkoznak, hogy milyen konkrét véleményeket lehet megosztani egy játékról.
Közel egy évtizeddel ezelőtt a Microsoftot kritika érte a Machinima videomarketing-kampánnyal való partnerség miatt, amely videokommentátoroknak fizetett azért, hogy Xbox One játékfelvételeket mutassanak be tartalmaikban. Ez a program - amelyet akkoriban az Electronic Arts is lemásolt - korlátozta a résztvevőket abban, hogy "negatív vagy becsmérlő dolgot mondjanak a Machinimáról, az Xbox One-ról vagy annak bármely játékáról". A Microsoft a vitára reagálva közölte, hogy nyilatkozatokat fűz hozzá, hogy egyértelművé tegye, ezek a videók fizetett promóciók voltak, és hogy "nem volt tudomása arról, hogy a Machinima a promóció részeként milyen egyéni szerződéseket kötött a tartalomszolgáltatókkal, és nem adtunk visszajelzést egyik videóról sem". Egy másik esetben, 2017-ben az Atlus azzal fenyegetőzött, hogy a szerzői jogok ellenőrzését felhasználva leszedi a Persona 5 bizonyos elemeit bemutató videókat még a játék megjelenése után is.
A Marvel Rivals nevű csapatjáték fejlesztői bocsánatot kértek egy olyan szerződési záradékért, amely szerint az alkotóknak meg kellett ígérniük, hogy nem írnak "szubjektív negatív véleményeket a játékról" cserébe a zárt alfa teszthez való korai hozzáférésért. A vitatott korai hozzáférési szerződés a hétvégén széleskörű figyelmet kapott, amikor a streamelő Brandon Larned megosztotta azt a közösségi médiában. A Larned által megosztott "non-disparagement" záradékban a korai letöltési kódot kapó alkotókat arra kérik, hogy "ne tegyenek olyan nyilvános nyilatkozatokat, illetve ne vegyenek részt olyan vitákban, amelyek ártanak a játék hírnevének".
A záradék kifejezetten tiltja a "becsmérlő vagy szatirikus megjegyzések megtételét bármilyen, a játékkal kapcsolatos anyaggal kapcsolatban", valamint "a versenytársakkal való rosszindulatú összehasonlításokat vagy a Marvel Rivals játékmenetének vagy különbségeinek lekicsinylését" is. A Discord-posztban a kínai fejlesztő NetEase bocsánatot kért a szerződésben szereplő "helytelen és félrevezető kifejezések" miatt. "Abszolút nyitottak vagyunk mind a javaslatokra, mind a kritikákra, hogy javítsuk a játékainkat. Küldetésünk, hogy a Marvel Rivals-t jobbá tegyük és kiszolgáljuk a játékosokat az építő jellegű javaslatok teljesítésével".
A közösségi médiában ma reggel közzétett utóiratban a NetEase a továbbiakban "elnézést kért minden kellemetlen tapasztalatért vagy kételyért, amelyet e feltételek félreérthető kommunikációja okozott. Aktívan bátorítjuk az alkotókat, hogy játék közben osszák meg őszinte gondolataikat, javaslataikat és kritikáikat. Minden visszajelzés, legyen az pozitív vagy negatív, végső soron segít nekünk a legjobb élményt kialakítani magunk és a játékosok számára". A NetEase azt mondja, hogy "kiigazításokat" végez a szerződésen, "hogy kevésbé korlátozó és alkotóbarátabb legyen".
Extremely disappointed in @MarvelRivals.
— Brandon Larned (@A_Seagull) May 12, 2024
Multiple creators asked for key codes to gain access to the playtest and are asked to sign a contract.
The contract signs away your right to negatively review the game.
Many streamers have signed without reading just to play
Insanity. pic.twitter.com/c11BUDyka9
Az alkotók és a sajtóorgánumok rutinszerűen vállalnak embargót vagy írnak alá felülvizsgálati és/vagy titoktartási megállapodásokat, hogy védjék a játékokkal kapcsolatos érzékeny információkat a megjelenés előtt. Általában ezek a megállapodások arra összpontosítanak, hogy mikor oszthatók meg bizonyos információk és korai vélemények egy játékról. Az ilyen időzítési korlátozások segíthetnek a fejlesztőknek a játék marketingjének koordinálásában, és megakadályozhatják azt is, hogy a korai kritikusok előrerohanjanak a játékkal, hogy a jövedelmező "első kritika" felkerülhessen az internetre.
Néha a cégek embargó-megállapodásokat alkalmaznak, hogy a játék megjelenéséig a kritikusokat arra ösztönözzék vagy megakadályozzák, hogy bizonyos játékmenet-elemeket vagy a történet spoilereit megosszák, hogy a játékosok számára megőrizzék a meglepetés érzését. Hasonló okokból néha korlátozzák azt is, hogy mennyi és/vagy milyen típusú képernyőképet vagy videót lehet megosztani a korai tudósításokban. Az ilyen jellegű megállapodásokban azonban gyakorlatilag nem szerepelnek olyan korlátozások, amelyek arra vonatkoznak, hogy milyen konkrét véleményeket lehet megosztani egy játékról.
Közel egy évtizeddel ezelőtt a Microsoftot kritika érte a Machinima videomarketing-kampánnyal való partnerség miatt, amely videokommentátoroknak fizetett azért, hogy Xbox One játékfelvételeket mutassanak be tartalmaikban. Ez a program - amelyet akkoriban az Electronic Arts is lemásolt - korlátozta a résztvevőket abban, hogy "negatív vagy becsmérlő dolgot mondjanak a Machinimáról, az Xbox One-ról vagy annak bármely játékáról". A Microsoft a vitára reagálva közölte, hogy nyilatkozatokat fűz hozzá, hogy egyértelművé tegye, ezek a videók fizetett promóciók voltak, és hogy "nem volt tudomása arról, hogy a Machinima a promóció részeként milyen egyéni szerződéseket kötött a tartalomszolgáltatókkal, és nem adtunk visszajelzést egyik videóról sem". Egy másik esetben, 2017-ben az Atlus azzal fenyegetőzött, hogy a szerzői jogok ellenőrzését felhasználva leszedi a Persona 5 bizonyos elemeit bemutató videókat még a játék megjelenése után is.