MTI

Lázadnak a kereskedők egy kínai webáruház ellen

A legnagyobb kínai webáruház, a Taobao Mall új tervvel állt elő miután több tízezer kiskereskedő kezdett "online zavargásokba" a cég honlapján, mivel a webáruház a múlt héten radikális díjemelést jelentett be.

A Taobao Mall, az Alibaba Csoport e-kereskedelmi óriás vállalatokat a fogyasztókkal közvetlenül összekötő (B2C) ága a legjobban teljesítő kisvállalkozásoknak kedvezményeket ígér valamint türelmi időt biztosít díjainak megemelése előtt. A legnagyobb kínai webáruház óriási felháborodást keltett a múlt heti bejelentésével, miszerint a honlapján boltott nyitott kereskedőknek - üzleteik nagyságától függően - a következő évtől a jelenlegi díjak öt-tízszeresét kell majd megfizetniük. A terv szerint 2012-től az éves szolgáltatási díj a jelenlegi 6 ezer jüan (205 ezer forint) helyett 30-60 ezer jüanre (1-2 millió forint), a kötelező fix összegű letét pedig a mostani 10 ezer jüanről (342 ezer forint) 100-150 ezer jüanre (3,4 millió - 5,1 millió forint) emelkedik. A honlapnak jelenleg több mint 400 ezer regisztrált felhasználója van, több mint 50 ezer üzlet és 70 ezer márka képviselteti magát.


A bejelentés sokkolta a kiskereskedőket, akik úgy fogalmaztak: az intézkedéssel a Taobao Mall a kis- és közepes üzlettel rendelkező felhasználóktól akar megszabadulni. A dühös eladók a hét második felében több mint 40 ezer fő részvételével "online zavargásokba" kezdtek, a nagyobb márkák értékelésének lerontásával adtak hangot elégedetlenségüknek. A vitát vasárnapra a kereskedelmi minisztérium is megelégelte, a Taobao Mallt a panaszok meghallgatására, a kereskedőket pedig legális eszközök használatára sürgette.

A webáruház rögtön válaszolt is a központi felszólításra: Jack Ma, az Alibaba Csoport vezérigazgatója a hét elején már a díjak felülvizsgálatáról és a kisvállalkozásoknak nyújtott pénzügyi segélyről beszélt. A módosítások szerint az öt-tízszeresére emelkedő szolgáltatási díjak bevezetése előtt a pozitív felhasználói visszajelzéseket kapó vállalatok kilenc hónapos türelmi időt kapnak, a legjobb besorolást kapó cégek számára pedig - egy bizonyos volumenű termék értékesítése esetén - az egész éves díjat visszautalják. Az eladóknak a fix összegű illetéknek csupán a felét kell majd megfizetniük, a fennmaradó részt a Taobao Mall állja.


A kínai online kereskedelem növekedése, millárd jüanban, illetve százalékban

Jack Ma emellett egy 1,8 milliárd jüanes (61,5 milliárd forint) befektetési alap felállítását is bejelentette, melyet a kis- és közepes kereskedők termékeik és szolgáltatásaik fejlesztésére, színvonaluk emelésére használhatnak. Az Alibaba Csoport további 500 millió jüant (17 milliárd forint) egy garanciaalap felállítására különít majd el, hogy a kisméretű online vállalkozások hitelfelvételét segítse, 300 millió jüant (10,2 milliárd forint) pedig technikai támogatásra és promócióra költ. Az online kiskereskedők legrosszabb vásárlói visszajelzéseket jegyző rétege - mintegy 1000-1500 vállalat - továbbra is elégedetlen, mikroblogokon és internetes fórumokon háborog. További változtatások ugyanakkor nem valószínűek, a Taobao Mall ugyanis a módosítással éppen a kereskedelmi szolgáltatás minőségének javítását, aktívabb és komolyabb kereskedelemet ösztönzését tűzte ki célul.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Laza #4
    És csak beszedik a lóvét, de egyébként mit sem törődnek azzal, hogy tényleg pártatlanok legyenek, és tisztában vannak a helyzetükkel.

    Pl egyszer feltette az oldalra egy Nintendo DSi 'kártyát', amire azt mondták, hogy nem felel meg a szabályzatnak, ezért levették fél óra után. Persze az aukció felrakásért kért 300-500Ft-ot (volt rajta kiemelés) nem engedték el, azt mondták az akkor is jár nekik, ha valamit önkényesen leszednek, még ha igazából a látogatóknak nem is volt alkalma még látni sem.
    Majd amikor jeleztem nekik termékszámokkal, hogy más is árul ilyeneket, azok mégsem kerültek le, hónapokig árulgatták mások az ilyen és hasonló termékeket. Engem meg onnantól figyeltek, minden szarért figyelmeztetést küldtek. Valszeg nem tetszett nekik, hogy felháborodom azért, mert elszedik a manit úgy, hogy nem szolgáltattak érte.
  • Cat #3
    Nálunk tökugyanez volt Vaterán, aztán mehettél a konkurenciához... haha, aki ugyanaz a cég! A magyar versenyjogi hatóságok meg közben aludtak egyet, amikor rábólintottak a teszvesz felvásárlására.
  • mad mind #2
    Lehúzás.
  • bino512 #1
    ezmiez XD