SG.hu
James Bond 007 - Blood Stone

Kiadó: Activision
Fejlesztő: Bizzare Creations
Honlap
Platformok: PC, Xbox360, PS3, Wii, Nintendo DS
Rendszerkövetelmények:
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E4300 1,80 GHz-es vagy AMD Athlon 64 x2 4000+ 2,0 GHz-es processzor, 1 GB memória (Vista, Win7 esetén 2 GB), NVIDIA GeForce 7600 GT vagy ATI Radeon X1650 videokártya, 10 GB szabad tárhely
Hasonló játékok: James Bond 007 - Nightfire, Quantum of Solace
Kategória: 3D akció
Míg a James Bond-filmeket gyártó MGM anyagi gondokkal küszködik, és emiatt nehézségek léptek fel az új Bond-film munkálatainál, addig mi kedvenc platformunkon nyugodtan élvezhetjük a 007-es ügynök egújabb kalandját, mely a Blood Stone elnevezést kapta.
A 2006-os Casino Royale óta - mely az eddigi legsikeresebb Bond film - mindössze egy 007-es játékhoz volt szerencsénk, a két évvel ezelőtt megjelent Quantum of Solace-hez. Ugyan egy egész jól sikerült adaptáció volt, de azóta nem sokat lehetett hallani a franchise-ról. Idén végre a helyzet megváltozott, mivel az N64 egyik legsikeresebb programjának, a 007 GoldenEye-nak elkészült a felújított változata. Sajnos csak Wii és DS konzolokon elérhető, de hogy a PC-sek se maradjanak ki a mókából, a Project Gotham Racing-sorozatról ismert Bizzare Creations elkészítette a Blood Stone-t, melyben ismét Daniel Craig bőrébe bújhatunk.
A sztori egyszerű: ezúttal egy biológiai fegyvert és a készítőit fogjuk ülüldözni világszerte, egész pontosan Monacón, Isztambulon, Szibérián, Bangkokon és Burmán keresztül. A történetet az a Bruce Feirstein vetette papírra, aki a GoldenEye, A holnap markában és A világ nem elég forgatókönyvét írta, és 007-es játékok közül az Everything or Nothing, From Russia With Love és a GoldenEye-remake köthető hozzá. Tehát egy igazi Bond-történetet kapunk, ahol a filmekből megszokott elemek mind visszaköszönnek.
A játék maga Athénban kezdődik, ahol a G20 találkozót készül szabotálni egy Greco nevű milliomos. Hősünk M parancsára keresztbe tesz a terroristáknak, és meghiúsítja a tervet. Már a kezdés is igen erős, hisz részünk lesz motorcsónakos üldözésben, lopakodásban, lövöldözésben és verekedésben is. Ez a rész gyakorlatilag a tutorial, ahol elsajátíthatjuk az irányítás és a járművezetés fortélyait. Amint a kötelező fejtágítással végeztünk, egy eredeti Bond-főcím teremti meg a kellő hangulatot a tényleges játékhoz. A program maga egy érdekes keverék, hisz lényegében egy lopakodós TPS, melyben járműves részek is megtalálhatóak, ráadásul mindezt sikerült igazán filmszerű és hangulatos köntösben tálalni.
A játékmechanikát tekintve alapvetően egy tipikus külső nézetes akciójátékot kapunk a manapság oly divatos fedezékrendszerrel. Szokás szerint egy gombnyomással az adott tereptárgy mögé kerülünk, és vagy célzottan, vagy pedig vakon szórhatjuk az áldást ellenfeleinkre. Erre különböző pisztolyokat, gépfegyvereket, sörétes puskákat és gránátvetőt használhatunk - ez jól hangzik, de sajnos a fegyverek között nincs lényeges különbség. Ráadásul gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy mivel lövöldözünk, ugyanis a rosszfiúk - kivéve az állig felpáncélozottakat - pár lövéstől jobb létre szenderülnek, egy fejlövéssel pedig azonnali hatást érhetünk el.
A QoS leghangulatosabb része, a közelharc itt is megtalálható, igaz, igencsak leegyszerűsített formában. Ha valakihez elég közel kerülünk, akkor egy gomb megnyomásával egy látványos mozdulatsor keretében Bond leteríti áldozatát. Ezt többféleképpen is megtehetjük, mivel létezik sima és csendes (stealth) mozdulatsor is. Az utóbbinál nem keltünk feltűnést, így észrevétlenül haladhatunk tovább.
Minden kézitusa után úgynevezett fókuszpontot (Focus Point) kapunk, maximum hármat. Ezeket felhasználva egy lövéssel elintézhetünk bárkit, hasonlóan a Splinter Cell Convictionben található Mark & Execution (kijelölés és kivégzés) rendszeréhez; vagyis a CTRL gomb megnyomásával karakterünk kijelöl egy célpontot (ilyenkor megáll az idő), akit a lövés gombbal kiiktatunk, és - ha van még fókusz pontunk - kijelölhetünk még egyet és így tovább. Ez akár hasznosnak is tűnhet, de sajnos a játékban nem igazán fordul elő olyan helyzet, melyben ennek használata igazán szükséges volna, mivel tökéletesen jól boldogulunk nélküle is. Némi változatosságot nyújt az is, hogy néha mérgező gázokkal telt területeken kell eljutni a megadott helyre, természetesen határidőn belül, máshol légvédelmi löveggel kell rakétákat elhárítanunk, de a rengeteg filmes jelenet is sokat javít a program sokszínűségén. Menekülhetünk óriási földalatti fúró elől, az elődhöz hasonlóan tetőkön üldözhetünk egy célpontot stb.. Az említett dolgok mellett előfordulnak majd olyan szituációk is, amikor lelassul a játék, és csak pár pillanatunk van arra, hogy leterítsük az életünkre törő ellent, vagy golyót eresszünk a puszta véletlenségből a megfelelő helyeken elhelyezett robbanó tereptárgyba.
Mint korábban említettem, járműves részek is találhatóak a játékban. Ezek kivételesen jól sikerültek, ami nem meglepő, tekintve a csapat korábbi játékait. Semmi komoly szimulációra ne számítsunk, de lesz számos igazi arcade száguldás, éppen ezért a járművek irányítása roppant egyszerű, így ez senkinek nem okoz majd nehézséget. Ráadásul a filmekből megszokott extrém körülmények is visszaköszönnek, mivel üldözhetünk vontatóval dömpert Bangkok szűk utcáin, de menekülhetünk majd éppen felrobbanó olajfinomítóból is. Visszaköszön a Halj meg máskorban látott jelenet, melyben Bond a jégen száguldozott, és még motorcsónakkal is üldözhetünk terroristákat. Ezek a részek a játék csúcspontjai, a néhol monoton lövöldözés után igazán üdítő tud lenni egy jófajta száguldás.
Sajnos semmi sem tökéletes, így ez sem az. A szimulátorjátékokban kevésbé jártasak nem biztos, hogy elsőre sikeresen teljesítik ezeket a részeket, lévén néha a másodperc tört része alatt kell irányt váltanunk. Elég egyetlen rossz mozdulat, és máris restartolhatunk, de amint kiismertük a pályákat, akkor máris könnyebb a dolog. Mellesleg amiatt nem kell aggódnunk, hogy járművünk tönkremegy, mivel eléggé strapabíró jószágokat kapunk a kezünk közé, így bátran kiélhetjük rongálási hajlamainkat.
Nincs Bond-játék különleges eszközök (közismertebb nevén gadget) nélkül, így a legújabb 007-es játékban is kapunk játékszereket. Pontosabban játékszert, mivel egy okostelefon lesz a segítségünkre a játék során. Eme okos kis szerkezet elsődleges funkciója egy infravörösre emlékeztető nézet, amelyben láthatóvá válnak a környezetünkben található fegyverek, ellenfelek, felrobbantható tárgyak és a számunkra fontos információkat tartalmazó laptopok. Utóbbiak szkennelése nem kötelező, mivel ezek csak plusz információkat szolgáltatnak a történethez, vagy csak az adott eszközről/tárgyról tudhatunk meg érdekes dolgokat.
Összesen 50 darab információmorzsa van szétszórva a pályákon, és esélyünk sincs egyet is elmulasztani, mivel a program előzékenyen jelzi, hogy hol kell használnunk eszes kis eszközünket. Erre azért is érdemes figyelni, mivel sok feladat kapcsolódik a telefonhoz. A szükséges információk begyűjtése mellett hackelni is ezzel tudunk. A hackerkedés roppant egyszerű folyamat, mindössze a megfelelő gombokat kell jó időben megnyomni. Persze ennél többre is képes apró barátunk, ugyanis képes hang- és ujjlenyomatmintát gyűjteni, adatokat tárolni, lehallgatót deaktiválni és még sok minden mást. Kicsit egyszerű megoldásnak érzem, hogy a Q csapat mindössze egy mindenre képes telefonnal látta el hősünket, de hát új Bond, új szabályok.
Ha végigszaladtunk az egyjátékos kampányon, akkor vethetünk egy pillantást a multira is. Találkozhatunk ismerős módokkal, mint a Team Deathmatch és a Last Man Standing, ahol MI6-os ügynökök és zsoldosok küzdenek egymás ellen, és még kapunk egy Objective elnevezésű játékmódot is. Ennek a lényege az, hogy van két csapat, az egyik fél védekezik, a másik támad. A csavar az, hogy különböző feladatokat kell teljesíteni a siker érdekében, ráadásul sorrendben, mielőtt a végső feladatot megkapnánk.
Az online lövöldékben mostanában oly népszerű trendnek megfelelően minden játékmódban tapasztati pontot kapunk, és minél magasabb szintet érünk el, annál több skinhez és fegyverhez jutunk hozzá, amivel irthatjuk egymást. Igazán dicséretes dolog az alkotók részéről, hogy nemcsak online játszhatunk barátainkkal, hanem LAN-on keresztül is. A probléma a multival az, hogy hamar unalomba fullad, mivel semmi pluszt nem ad a szóló kampányhoz, ráadásul egy autós módot sem kapunk, pedig az igazán belefért volna. Így viszont csak ideig-óráig tolja ki a játékkal töltött időt, ami nagy kár. Grafika:
Kezelőfelület, irányíthatóság:
Játszhatóság:
Intelligencia, nehézség:
Hangok, zene:
Összefoglalás:
A játékot bemutató videók: