Dojcsák Dániel

Kalandjátékot készít Pierrot: Jumurdzsák Gyűrűje

Hamarosan a boltokba kerül a Jumurdzsák Gyűrűje című interaktív film, ami hazánkban eddig egyedülálló produkciónak számít. A májusban megjelenő alkotás felett Pierrot és Eger város közösen bábáskodott, az eredmény pedig magáért beszél.

Ritka ma hazánkban, hogy egy történelmi város a szokványostól eltérő, szórakoztató, könnyű műfajjal igyekszik eladni városát mint turisztikai terméket. Nagy Imre, Eger város polgármestere viszont bizonyította korábban is, hogy elkötelezett a város népszerűsítésében, hiszen tavaly mindent megtett azért, hogy a történelmi kisváros kiérdemelje a 2010. Kulturális Fővárosa címet. Annak ellenére, hogy a nagy terv nem sikerült, reményei szerint a kisebb projektek megvalósulhatnak külön-külön is. Így végül Pierrot és csapata az interaktív filmmel nem csupán egy promóciós anyagot, hanem egy valóságos legendát adhat át a hozzá felkérést intéző városnak.

Klikk ide! Klikk ide!

A zenész-producer tekintete egyébként is errefelé fordult: vallomása, miszerint Eger az egyik szerelme, mindent elárul. Ez az a város, ami három módon is elragadja gyakorta a fiatalembereket: a nők, a bor és a város ékszerdoboz hangulata bizony oldhatatlan köteléket képes alkotni. A művész elmondta, hogy varázslatos helynek tartja Egert, sőt, már az is megfordult a fejében, hogy pár év múlva ott telepedjen majd le. De most még csak egy gyöngyöt kíván belehelyezni az ékszerdobozba a Jumurdzsák Gyűrűjével, amivel kapcsolatban külön interjút is adott lapunknak a bemutató előtt.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

SG.hu: Elsőként kérlek mesélj arról, hogyan találtatok egymásra a várossal? Te mentél Egerhez vagy Eger ment hozzád? Hogyan szövődik egy ilyen szerelem?
Pierrot: Nem akarom túlmisztifikálni a dolgot, de gyakorlatilag arról van szó, hogy megtaláltuk egymást. Ez azt jelenti, hogy 2004-ben - amikor egy baráti társasággal látogattam el Egerbe - az Érseki könyvtárban járva megkérdeztem a könyvtárostól, hogy elképzelhető-e, hogy itt lehessen fotózni, filmet forgatni? Erre azt a választ kaptam, hogy: "Igen fiatalember, de mégis mit akar maga itt forgatni?" Ezt akkor még magam sem tudtam, de ezután alig telt el fél év, és ismét az Érseki Könyvtárban voltam.

A Jumurdzsák Gyűrűjének előkészületeként tanulmányoztam magát a könyvtárat és annak anyagait is, hogy ott forgatni, fotózni lehessen és természetesen kerestem a témákat. A szándék, hogy egy FMV (Full Motion Video) kalandjátékot készítsek és hogy ennek célpontja Eger legyen benne volt a levegőben. Ekkor érkezett az Eger 2010. Kulturális Fővárosa pályázati program részeként a város felől a felkérés. Először nem is akartam elfogadni, hiszen újraolvasva a regényt (Egri Csillagok) és újranézve a filmet, nem tudtam, hogy miről kellene szólnia a játéknak. Ekkor jutott eszembe, hogy magából Eger városból lehet kalandjátékot csinálni.

SG.hu: Producerként és forgatókönyvíróként mennyire volt szándékos a szereplők kiválasztásánál, hogy számos Egerben játszó színész kerüljön be?
Pierrot: Az egy plusz jó dolog volt, hogy a Gárdonyi Géza Színházban van számos olyan karakter, akiket jól tudtunk használni, ráadásul kiváló színészek. Tehát igaz, hogy támaszkodtunk az egri színházra, de a főbb szereplők kiválasztásánál nem ez volt az elsődleges szempont. A karakterek kiválasztása főként rajtam múlott, de például nem is tudtam, hogy Görög Laci az egri társulat tagja, hiszen őt még a Mechanikus Narancs idejéből (több mint 14 éve) ismerem, viszont az ő karaktere már szinte a történet írásakor beugrott. A többiek közül pedig ugye vannak olyanok, mint Ganxta Zoli, aki nem is színész, csak színészi adottságokkal rendelkezik.

SG.hu: Elhangzott a játékkal kapcsolatban, hogy bármilyen korosztály számára bátran ajánlható. De a realitásokból kiindulva kinek célozzátok, hogyan pozícionáljátok, mint terméket, hogyan szeretnétek azt eladni?
Pierrot: Alapvető cél volt, hogy messze ne a "gamerek" (játékosok) legyenek azok, akik a dologra ráállnak, márcsak azért sem, mert kalandjátékkal mint műfajjal eleve nem lehet labdába rúgni a hazai piacon. A produkció olyan, hogy inkább a filmes tartalmak iránt érdeklődőknek szánjuk. A kezelést is igyekeztünk a legegyszerűbbre tervezni és a marketing eszközök is olyanok, hogy a filmekre fogékony közönségre próbál meg hatni.

Azt gondolom, hogy Bárdy Gyuri bácsitól Ganxtaa Zoliig, Görög Lacitól Ballai Petiig mindannyian más-más korosztályt szólítanak meg. Hiszek abban, hogy ha egy középkorú ember nem is megy be megvásárolni magának a programot, de családi játékként szóba kerülhet és leköti őket is, mert a hatás valóban inkább egy filmre hasonlít, mint számítógépes játékra.

SG.hu: Milyen számítógépre lesz szükség a program élvezhető futtatásához?
Pierrot: Pontos konfigurációt nem tudok még mondani, de nagyon alacsonyra tettük a gépigényt. Az egyetlen biztos követelmény, hogy DVD-lejátszó legyen a gépben, ami manapság már elég általános minden PC-ben. Tehát nem gondolom, hogy a hardverigény bármit is visszavetne.

SG.hu: Milyen hosszú játékidőre, történetre számíthat majd a játékos?
Pierrot: Nehéz megbecsülni, mert melyik az a játékos akit kijelölsz, és azt mondod, hogy az ő játékidejét veszed átlagnak? Valamint nincs is teljesen kész a program, tehát nekem sem volt módom még végigjátszani teljesen. Bizonyos szekciók még fejlesztés alatt vannak, reszelgetjük még őket, de én minimálisan 20 órás játékidőre számítok.

SG.hu: Interaktív játék lévén, biztosan számos elágazás lesz benne, de ez jelenti azt is, hogy többféle befejezése van a történetnek?
Pierrot: Kétféle interaktív film létezik. Az egyik épp csak megpendíti az alaptörténeti szálat és onnantól kezdve szétágazik - ez inkább a befejezések számára utazik. A másik - amit mi is választottunk - inkább sztori orientált és csak egyféle befejezés létezik, mivel szerintünk nem lehet olyan történetet írni, aminek ezerféle befejezése van és mindegyik jó. Ha egy jó sztorit akarsz megírni, akkor annak egy eleje, egy vége van, sőt dramaturgiailag is vannak csomópontjai, viszont az a közötti útszakaszok bejárása az, ami a játékoson múlik.

SG.hu: Ennek ellenére nyitott az újrajátszás lehetősége? Érdemes többször nekifutni?
Pierrot: Ezt inkább a rajongóknak ajánlom, ha fel akarják térképezni a játékot, keresik az easter eggeket, bónuszokat, melyeket kihagyhattak elsőre. Több embertől kaphatunk információkat egy problémára, sőt, érdekesek azok a szituációk is, mikor elmegyünk azokhoz is, akik épp lényegtelenek az előrejutás szempontjából. Izgalmas tud lenni minden, hiszen egy színész válaszol a kérdéseidre.

SG.hu: A történeten túl mégis mitől válhat izgalmassá az egész egy átlagos játékos számára?
Pierrot: Az újabb végigjátszás esetén nem kapunk egy újabb történetet, viszont bizonyos esetekben már egy másfajta sorrend is egészen más logikát ad egy történetnek. Ami igazán vonzó lehet a többnyire kezdő játékos számára, hogy úgy nézhet körül, mintha valóban ott lenne a városban. Többszáz panorámaképet használtunk és ezek némelyike nem is statikus, hiszen a karakterek folyamatosan valamilyen ismétlődő mozgást végeznek rajta. A mozgás, a navigáció, a tárgyakkal, környezettel való interakció egész egyszerűen az ottlét érzetét kelti.

SG.hu: Apropó Easter Egg! Miféle meglepetésekre számíthat a szemfüles játékos?
Pierrot: Ugye éppen attól meglepetés, hogy ezeket nem szokták elárulni, de természetesen olyan helyzetekben jönnek elő érdekességek, amikor egy adott karaktert nem kellene megkeresni, és mégis megszólítjuk valahol. Illetve vannak szándékos anakronizmusok, hiszen végig a történetben az idővel, időutazással játszunk, így itt-ott elhelyeztünk vicceket ezzel kapcsolatban. Említhetném azt is, hogy a forgatás során a színészek számtalanszor produkáltak olyan humoros helyzeteket, amik önmaguktól válhatnak ilyen easter eggé.

SG.hu: Hogyan fogadták a színészek ezt a számukra nyílván újszerű helyzetet, amit egy interaktív film jelent?
Pierrot: A színészek számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy bármit csinálnak, bármilyen szövegbe kezdenek bele, a szöveg végén ugyanabba a mozdulatba kellett visszatérniük, mint amiből kiindultak. Ez igen sok vicces helyzetet teremtett, mert ha végigmondták a szöveget, akkor elfelejtették a mozdulatot, ha pedig csak arra koncentráltak, akkor pedig a szövegen bukott a dolog. Az ilyen jellegű akadályok leküzdésén túl komoly kihívás volt technikailag is a forgatás, hiszen a digitális fényképezés és a filmes technika ötvözése nem egyszerű, hiszen különböző felbontásról és módszerekről van szó.

SG.hu: Mikor kerülhet az érdeklődők DVD-meghajtójába a lemez?
Pierrot: Májusra tervezzük a kiadást, de megtartottam magamnak a vétójogot, tehát amennyiben úgy gondolom, hogy nem érett még meg teljesen, nem adja a megfelelő minőséget, akkor tovább dolgozunk rajta, nincs kiadási kényszer. Mivel ez az első ilyen jellegű munkám, ezért fontosnak tartom, hogy a lehető legjobb formában készüljön el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Jumurdzsá #47
    nem tudná valaki meg írni hogy mi a Jumurdzsák gyürüi játékban az első titkos írás amit meg kell fejteni?
  • Diablo #46
    http://www.jumurdzsakgyuruje.hu/?menu=media&page=demo

    innen le lehet tölteni a demot aki kiváncsi a játékra, én most töltöm...
  • Little Bean #45
    Helló!

    Tudja valaki, hogy honnan szállítják ki a játékot, ha megrendelem?
  • Mice #44
    miért, ha nem gyűrű akkor turbán?
  • Visor #43
    Azt megnézem hogy májusban kijön e. Szerintem nem. Ha jó játékot akar csinálni akkor sokat kell dolgoznia. Bár lehet előbb megkezdték csak eddig hallgattak. Szerintem nem fognak sokra menni egy "Tomb Raider" játékkal.
  • rezsofiz #42
    nem tudom te honnan tudnád azt hogy Pierrot mennyit dolgozik :\
  • craesh #41
    hogy de milyen irritálo feje van ennek a tagnak
  • Kis-Bob #40
    Talán igazad van. Nincs érrtelme félóránként védeni magam. Nem is teszem többet.
  • Tinman #39
    Szerintem még az FMV vidiken dolgozgatnak... utánna azt már nem annyira vészes összehozni főleg ha licenceltek valami Dracula-szerű engine-t. De májusban tuti nem jelenik meg :-)
  • Skynet85 #38
    Hát biztos sok munkája van nem semmi lehet az rengeteg ötletet elmondani a programozóknak aki ugye majd megírják a játékot:). Viccet fére téve egy dolog a kreativitás meg a másik dolog a megvalósítása ne vegyen el a dolog jelentőségéből, de ötletből van egy rakat csak épp a megvalósításuk nem megy mindíg könnyen...