Hunter

Visszatért bázisára a MARS-1 Humvee

Megérkezett a NASA Haughton Mars Projekt (HMP) bázisára a Mars Institute MARS-1 Humvee terepjárója miután sikeresen átküzdötte magát a kanadai Devon szigeten, valamint a Wellington csatorna 37 kilométer hosszú tengeri jégtakaróján. Ez volt az első eset, hogy egy ekkora jármű ilyen északra átkelt a befagyott tengeren. A járművet egy négyfős csapat kormányozta át a zord vidékeken Dr. Pascal Lee, a Mars Instituite elnökének vezetésével.


"Nagyon boldogak vagyunk, minden rendben zajlott. A MARS-1 Humvee terepjáró tudományos vizsgálataink egy erőteljes új eszköze. Nagy távolságok megtételére alkalmas mozgó laboratóriumként szolgál, emellett lehetővé teszi a jövő nagy, túlnyomásos terepjáróinak kivitelezését és működésének tanulmányozását, melyek a Hold és a Mars emberi felderítésében játszhatnak szerepet" - mondta Lee, aki végig kísérte terepjáróját a május vége óta tartó tesztsorozaton.

A virítóan piros MARS-1 terepjárót, a High Mobility Multi-purpose Wheeled Vehicle-t (HMMWV), más néven Humvee-t gyártó AM General alakította át a HMP számára. Az újjá alakított négykerék-meghajtású, minden terepre alkalmas gépezet május 14-én gördült ki a cég indianai gyárából.


A jármű kiképzése egy katonai mentőként alkalmazott HMMWV-n alapul, amit a kipörgés meggátlása és a futófelület fokozása érdekében a Mattracks Inc. által készített széles hernyótalpszerű futóművekkel szerelték fel. A jövő robot és emberi Mars terepjárói, és egyben a MARS-1 számára a kanadai űrügynökség (CSA) által finanszírozott MarsCanada CSA Support Study fejleszti ki a fejlett energia, számítógépes és kommunikációs rendszereket.

A járművet úgy tervezték meg, hogy négy fős legénységét mindentől elszigetelve több napon át képes legyen ellátni. Egy magas hátsó lakó és dolgozó fülkével, valamint egy pár falra rögzített fekvőalkalmatossággal rendelkezik. Most hogy a terepjáró visszatért a bázisra, hamarosan megkezdik a tudományos műszerek és egy műholdas kommunikációs eszköz beszerelését.

A NASA programjában hivatalosan nem szerepel az emberi marskutatás, azonban az űrhivatalt foglalkoztatja a gondolat, hogy 2020 és 2025 között embert küldjenek a Marsra, Európa 2025-2030 körülre tervezi ilyen jellegű expedícióját. A HMP kísérleti bázisa a világ legnagyobb lakatlan szigetén, a Devon szigeten található, ami nem más mint egy sarkvidéki sivatag - hideg, sziklás, szeles, poros és száraz. Nyáron ultraibolya fényben fürdik, akárcsak a Mars felszíne.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • fluga #17
    maximum vodkaivásban vannak előrrébb. az oroszok ereje a szovjetunióban volt, a rengeteg tagköztásaságban. oroszország ma egy kalap szar hadsereg, kultúra és tudományos fejlődés nélkül.
  • RelakS #16
    Bazz, ez a taxi három jenki verzió? :)
  • Bonewerkz #15
    rottembiller utca?? itt bezenyen kellene kiprobalni, mikor olvad a ho, es a foutcan kell letenni a kocsit...
  • [NST]Cifu #13
    Itt nem a Hummer-en van a hangsúly, hanem azon, hogy tapasztalatott szerezzenek az eféle hosszútávú, elszigetelt küldetésekről :DDD

    Azt te se gondolhatod komolyan, hogy a Mars felszinén majd belsőégésű motorral hajtott járművel fognak császkálni :D
  • papabear #10
    Nyilván húz majd maga mögött néhány vagonnyi sűrített zoxigént. :o))) Igen ez vicces. Pláne, hogy húsz év múlva a humvee már régiség lesz...
  • [NST]Cifu #8
    Ez nagyon ütős szöveg volt :DDDD

    Amúgy a 'sima' lánctalp nem az igazi az átszedett sziklás terepen, éppen ezért is alkalmazzák a képen látható megoldást...
  • Lazarus #7
    Ha egy 10km magyar úton végigmegy akkor bárhol
  • Yetike #5
    Egész pofás kis járgány :). Bár a lánctalpak nem a legcélszerűbben lettek kialakítva, red alert 2 style.
  • Gabest #4
    Egy pár sima lánctalp nem lett volna egyszerűbb erre a masinára?
  • HuAn82 #2
    2020-2025 körül már remélem ez a masina nem belsőégésű motorral fog menni,mert a Marson nemigazán fog szuperálni.