JohnnyCage

DDR-II támogatás is lesz az nVidia NV30-ban

Az nVidia a hírek szerint nem a memória sávszélesség-igény csökkentésével kíván foglalkozni, hanem inkább az NV30 mag más részeit kívánja jelentősen továbbfejleszteni.

Az nVidia Corp. következő csúcskategóriás grafikus magja, amely várhatóan az ősz folyamán jelenik meg a DirectX 9-cel karöltve, számos jelentős újítást fog tartalmazni, úgymint:

  • 130 nm-es csíkszélességű gyártástechnológia
  • AGP 8X támogatás
  • DDR-II memória támogatás
  • DirectX 9 VS2.0 Vertex Shaderek 1024 statikus utasítás, 65535 ciklusba, elágazásba, szubrutinba ágyazott utasítás támogatásával
  • DirectX 9 PS2.0 Pixel Shader 1024 utasítással
  • OpenGL és DirectX HLSL támogatás a Cg-n keresztül
  • OpenGL bővítések a hosszú Pixel Shader és Vertex Shader programokhoz
  • Nagy precizitás (64 és 128 bites, lebegőpontos színek)
  • A figyelem a számítási teljesítmény növelésén, nem pedig a memória hatékonyságon van
  • Fejlett programozási lehetőségek magasszintű shading nyelvek támogatásával

    Mindebből kitűnik, hogy az NV30 kifejlesztése során az nVidia mérnökei óriási figyelmet szenteltek a mag nagyfokú konfigurálhatóságának és programozhatóságának. A Cg pedig kifejezetten az NV30-hoz készül. Az NV30 teljes képességei csak a Cg alkalmazásával lesznek kihasználhatók.

    A jelek szerint a fejlesztők megunták a memória busz tehermentesítését célzó technológiákkal való bajlódást, és inkább beépítettek egy DDR-II támogatást, amely a maga 800 - 1000 MHz-es memóriachipjeivel erőből fogja biztosítani az adatok zökkenőmentes áramlását. Ezt hívják úthengernek...

    Az nVidia NV30 várhatóan októberben jelenik meg.
  • Hozzászólások

    A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
    Bejelentkezéshez klikk ide
    (Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
    • Power #20
      15% nem rossz? Remélem csak viccnek szántad.
    • Power #19
      A Hammer-t eleve 0,13-ra tervezték, úgyhogy vagy ezen lesz vagy semmin. Egyébként már vannak teszt példányok.
    • Laci73 #18
      Hello Mir!
      Igazad van, az Itanium2 0.18-as. Az AMD-nek pedig hiába van 0.13-as Athlonja, mert úgy tudom hogy ők se tudják a Hammer-t 0.13-al indítani.
    • mir #17
      csak jelezném, hogy az itanium 2 .18mikron, és az újabb 2200+os athlon XPk már .13mikronosak. csak azért mondom, mert ma láttam 1et.
    • Laci73 #15
      És hogy el ne feledjem: az AGP 8x kevesebb mint 10%-al gyorsabb az AGP 4x-nél. Nesze neked.
    • Laci73 #14
      Nagyon nem megy a 0,13 csíkszélesség a TSMC-nek, az AMD-nek úgy-ahogy, egyedül az Intel aki fel tudott mutatni eredményt, bár az Itanium2 még mindig "csak" 0,15-ön lébecol... túl gyors az iram a csíkszélesség váltásával.
      Az NV30 tervei már készek, de egyrészt a gyártási problémák, másrészt az Xbox miatt az Nvidia legalább fél éves lemaradásban van az Ati-vel szemben (a Radeon 9500 nemsokára piacon van) Most eljött az Ati nagy ideje...
    • Gabest #10
      Olvassál MS-os newsgroupokat, naponta kérdezik hogy mikor lesz a release, és mindig azt válaszolják hogy még összel se számítson rá senki.
    • Laci73 #4
      Nvidia Cg: egy magasszintű programnyelv, amelynek a segítségével közvetlen a GPU-n (NV30) keresztül érhetőek el a shader-technikák. (A "C" nyelvből ered)
    • Gabest #3
      Azért az se semmi, amit a dx9 környékén művelnek mostanában. Nem csoda ha azt sem tudják mikor lesznek készen vele.