Gyurkity Péter

Hatalmas összegből fejleszt az Epic Games

Két meglévő partner ad 2 milliárd dollárt a cégnek, a cél a metaverzum megfelelő alkalmazása.

Az Epic Games meglehetősen gyakran szerepel híreinkben, nemrég például arról számolhattunk be, hogy a cég több ingyenes játékot ígér saját platformján. Most egy újabb bejelentés futott be, ebből kiderül, hogy óriási összegből folytathatják a munkát a metaverzumra való felkészülésen, kifejezetten a fiatalabb korosztályokat célozva meg.

Az Epic a hónap elején jelentette be, hogy a Lego is megjelent partnereik listáján, a két vállalat ugyanis közösen építene egy, a gyerekek számára is alkalmas virtuális találkahelyet a metaverzum területén. Most a Sony Group és a Kirkbi, a Lego anyacége jelezte, hogy mindketten 1-1 milliárd dollárt biztosítanak számukra, bennük látják ugyanis az ideális jelöltet az új terület megfelelő kiaknázására, ami egészen pontosan a digitális és a fizikai világok közötti kapcsolat kiépítését, valamint az új közösségi szórakozási lehetőségek létrehozását jelenti.

Tim Sweeney, az Epic első embere a közleményhez csatolt rövid nyilatkozatban azt emelte ki, hogy partnereikhez hasonló módon tekintenek erre a területre, amelyen a játékosok ismerőseikkel szórakozhatnak, a meglévő márkák vonzó élményeket biztosíthatnak számukra, a tartalomkészítők pedig új közösségeket hozhatnak létre. A most végrehajtott befektetéssel az anyagi háttér megfelelő módon biztosított, a folytatódó munkában komoly meglévő tapasztalatokra építhetnek, hiszen az amúgy rendkívül népszerű Fortnite már szintén fokozatosan a metaverzum részévé válik, az együttműködés révén pedig új lendületet kaphat a felkészülés.

Az elkövetkező hónapokban további bejelentésekre számíthatunk, kíváncsian várjuk, hogy mire mennek majd a méretes anyagi injekcióval.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #9
    Egy olyasmi kontrollerrel ki tudnék békülni mint egy függőleges egér ami olysmi mint egy polip "kacsója" de az elég sci-fi sajna.
  • Sir Cryalot #8

    "ps: A lenyeg, hogy ha ranezunk a tv-re, akkor pont a terlatas es a periferialis latas szelen legyen a jobb es a bal szele. Ha latjuk, uljunk kozelebb. Ha nem latjuk akkor uljunk tavolabb. Es ekkor egy 16:9-es tv-n mar kenyelmesen hasznalhato a 100-as vizszintes fov is."

    Az úgy túl torz, 60-70 a határ és ezt be is tartják. Carmack hibája hogy nem tisztázta ezt időben.
    http://tksharpless.net/vedutismo/Pannini/


    https://en.wikipedia.org/wiki/Orthoscopy

    http://www.leepvr.com/spie1990.php

  • Sir Cryalot #7
    Tökéletes az ott kezdődne hogy nem kell 10 játékhoz 10szer sensitivity-t állítani hanem van közös profil. Ezt a microsoft nem tartotta fontosnak soha és segédprogramokkal próbálkozott akit érdekelt. Most ott tartunk hogy ezek mobiltelefonra akarnak streamelni flight simulatort amit úgy vettek mert azt se tartották fontosnak hogy legyen inhouse sim-jük és franciáktól szerezték be.
    Szóval egy ilyen cég aki mellette kontrolleres konzolt gyárt annak "conflict of interest" -je a rendes support.

    De most borul a bili mert se cím, se semmijük nem lesz, meg ha valaki megnéz egy stábfotót egy diablo1-2 ről meg most egy gears of war 4 -ről az nagyot fog nézni.
  • kvp #6
    "Abszolút nem igaz, jelenleg azért van ez a nagy dark souls meg elden ring mánia, mert az FPS-ek kipusztulófélben vannak az egyetlen normális preciz vezérléssel együtt ami a KB+M."

    Az analog karos vezerles is tokeletes fps-hez is, csak nem idoben integralt differencialis, hanem abszolut vezerlest kell hasznalni, mint ahogy a ragcsalok eseten is ez a normalis. Ehhez viszont nagyobb felbontasu es valamennyire fizikailag is nagyobb meretu analog kar kell a celzashoz. (vagy kisebb, ugyesebb ujjak) Mozgashoz pedig az analog kar jobb mint a dpad vagy a wasd, mert kepes a mozgasi sebesseg finomabb allitasara is. (tehat a futas az az utkozoig tolom, a seta pedig a felig) Az, hogy az ugyetlen gamer-ek 9 allasu mikrokapcsolos joystick-kent kezelik az analog karokat es a fejlesztok jobb hijjan ehhez igazitjak a szoftvereket, arrol nem a dpad-ek tehetnek. A controller-es iranyitas jelenleg olyan mintha a wasd-os mozgas mellett az ijkl gombokkal menne a celzas. (voltak olyan regi jatekok az egerek elterjedese elott, ahol csak ez volt)

    "És azért vannak kipusztulófélben mert az FPS MEGKÖVETELI a jó displayt, frameratestől, meg valódi fov-ostól. Ezzel szemben 40-100centis sík képernyőre te általában max 60-70FOV-ot tudsz kitenni ami max 3rd person-ra szokott elég lenni , utána ezt még fentebb tekerik az még torzabb és nem is emlékeztet arra hogy egy ablakon néznénk át."

    A legolcsobb tv-k 60Hz-e is boven eleg a legtobb fps-es jatekhoz, de az akkor legyen stabil 60 fps, barmilyen korulmenyek kozott. A tevek eseten meg az, hogy 60-70 fokos a latoszog arrol szol, hogy tul messze ulnek az emberek. Uljenek szepen olyan kozel amilyen kozel egy monitorhoz szokas. (persze atmero aranyosan) Mindjart nem lesz kulonbseg a nagy tv es a nagy monitor kozott. En anno a 80-as evbekben egy 50 centis videoton tv-n jatszottam, monitorkent hasznalva a csaladi tv-t.

    ps: A lenyeg, hogy ha ranezunk a tv-re, akkor pont a terlatas es a periferialis latas szelen legyen a jobb es a bal szele. Ha latjuk, uljunk kozelebb. Ha nem latjuk akkor uljunk tavolabb. Es ekkor egy 16:9-es tv-n mar kenyelmesen hasznalhato a 100-as vizszintes fov is. Ha kell huzzuk oda a fotelt a tv ele, 100 centis tv eseten meg valoszinuleg el fog ferni a labunk a tv szekrenye es a fotel kozott. Ha a tv alacsonyabban van, uljunk le ele a foldre, hogy a szemeink kb. a tv kozepvonalaban legyenek. Es mindjart lehet rendesen FPS-ezni a csaladi tvn is.
  • Sir Cryalot #5
    Jellemző hogy fideszéket hülyére ekézték a médiában de arról nem esik szó hogy mi lapulhat a nyugati mítoszgyártás mögött:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kickback_(bribery)
  • Sir Cryalot #4
    Qrva nagy úttörő lett ez az epic ahhoz képest hogy pár éve még GÍRRRSZ OF WÓR-ral meg hasonlókkal ment a belezés meg végtagfűrészelés :DD

    "A lenyeg ugyanis a tartalom, nem a megjelenitesi technologia. A VR max. par plusz feature-t jelent a sima kepernyohoz kepest."

    Abszolút nem igaz, jelenleg azért van ez a nagy dark souls meg elden ring mánia, mert az FPS-ek kipusztulófélben vannak az egyetlen normális preciz vezérléssel együtt ami a KB+M .
    És azért vannak kipusztulófélben mert az FPS MEGKÖVETELI a jó displayt, frameratestől, meg valódi fov-ostól. Ezzel szemben 40-100centis sík képernyőre te általában max 60-70FOV-ot tudsz kitenni ami max 3rd person-ra szokott elég lenni , utána ezt még fentebb tekerik az még torzabb és nem is emlékeztet arra hogy egy ablakon néznénk át. Csak arra már senki sem emlékszik hogy egyáltalán érdemes lenne egy displaynek úgy működni mint egy ablak mert telibeszélték az üres fejüket oleddel ami "jobb mint a mozis 30méteres kép" meg a többi faszság.
  • kvp #3
    Igazabol a VR sisasok megkovetelese teljesen felesleges. Egy sima FPS nezetu kornyezet boven eleg lenne amit el lehetne erni VR es hagyomanyos kepernyos nezetbol is. A lenyeg ugyanis a tartalom, nem a megjelenitesi technologia. A VR max. par plusz feature-t jelent a sima kepernyohoz kepest.

    A gyerekkel kapcsolatban pedig minel hamarabb veszik ra oket, hogy FPS-es MMO-t hasznaljanak (a minecraft is az), annal konnyebb lesz meggyozni oket hogy VR szemuveget hordjanak es igy kesobb felnottkent mar nem fogja zavarni oket, hogy VR szemuvegben, otthon ulve menjenek egy ceges megbeszelesre.

    Azok a gyerekek akik ugy nottek fel az elmult 3 evben, hogy csak maszkos arcokat lattak nem nagyon tudjak felismerni az arckifejezeseket, de cserebe nincs is igenyuk arra, hogy maszk nelkul jarkaljanak az utcan. Akik eddig a teljes iskolaba jarasukat online vegeztek, azoknak kevesbe van igenyuk arra, hogy fizikai iskolaba jarjanak.

    Ha picit tovabb tartanak a lezarasok es nem irja felul oket a haboru, akkor egy egesz generacio nott volna fel ugy, hogy nem igenyli a szemelyes kapcsolatot. Ha sikerul egy ilyen generaciot ugy felnevelni, hogy csak VR headset-ben, virtualisan "mennek el otthonrol", akkor szamukra mar nem lenne olyan fontos pl. a sajat haz vagy akar az ablakok meglete, ezert akar hajlandoak lennenek egesz eletukben egy ablakok nelkuli lakasban elni es dolgozni, fizikai emberi kapcsolatok nelkul. Ez teljesen megfelelne a munkaero optimalizalasara torekvo nagytokesek celjainak. Ha a fenti nem is jott ossze, de valahol el kell kezdeniuk es a VR egy nagy lehetoseg arra, hogy csokkentsek az emberiseg labnyomat es ezzel a Foldet meg hatekonyabban megvedjek a kozemberektol.

    ps: A lego eseten ha jol latom foleg AR technologiara adtak a penzt, ami a fizikai termekeiket kapcsolna ossze a virtualis terrel. Ez egy meg kevesbe mukodo piac, bar a legonak voltak mar korabbi probalkozasai, foleg telefonos/tabletes AR szoftverekkel es persze regebben adtak ki sajat, gyerekeknek szant CAD szoftvert is.
  • lammaer #2
    Gondolom arról van szó hogy az első aki sikerre viszi ezt a területet fog bankot robbantani.

    Mivel egyelőre más út nem látszik ezen a területen, igy az úttörők itt próbálkoznak...
  • zola2000 #1
    Ezt sem értem, az eddigi VR headsetek nagyobbat buktak mint a PS Vita (16 millió) vagy a WiiU (12 millió) ezzel szemben kb 5 millió PS VR és kb 4 millió PCs VR kit fogyott, tehát mindenki fejlesszen VR MMOt rájuk dollármilliárdokért?

    Főleg gyerekek éljenek ezentúl egy VR sisakkal a fejükön? Ez már morbid humor kategória.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2022.04.14. 12:56:52