Szekeres Viktor

200 millió dollárt költött a Disney az Avengers 4 reklámozására

Elég nagy tétel a Végjáték marketingköltsége.

Sokan botor módon, amikor azt próbálják kiszámolni a bevételi adatok alapján, hogy profitábilis-e egy film, nem csak arra nem gondolnak, hogy a bevétel nagyobb része nem a gyártó stúdiót illeti, hanem a filmet játszó mozikat, hanem arra sem, hogy a filmek gyártási költsége mellé még komoly marketinges kiadásokat is bele kell számolni. Ezek Amerikában kisebb filmeket esetében 5-15, blockbusteröknél azonban gyakran 60-90 millió dollárra is rúghatnak.

A Bosszúállók: Végjáték azonban nem sima blockbuster, hanem az év egyik legnagyobb mozis eseménye, aminek hirdetésére még ennél is több pénz költ el a Disney: közel 200 millió dollárt, legalábbis a Deadline cikke alapján. Nem is meglepő, hogy ez a Marvel Studios fennállásának legköltségesebb kampánya, simán túlszárnyalva az előző epizód 150 milliósát. (Természetesen globális adatról van szó, Amerikában csak ennek felét költik el.) A részletekről és a partnerekről itt lehet bővebben olvasni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tibisan #8
    Elnézve a hírek minőségét elég belterjes a csorda. Aki ide gyárt vagy átlinkel híreket csak azért, hogy kielégítse azokat , akik hozzá hasonlóan (már nem) gondolkodnak jobb is ha anonim teszi , nem röhögteti ki legalább magát, ha hozzászól vagy el akarja hitetni másokkal a saját hírét.
  • Ender Wiggin #7
    Ja, a tények kialakítják a csordaszellemet. :-)
  • tibisan #6
    Olyanoktól jött mint te is olyanoknak , akik a csordával tartanak. Ez igaz a többi cikkre is sajnos.
  • Ender Wiggin #5
    Ezt a cikket pont neked írták, hátha kiadja. De nem :-)
  • tibisan #4
    Ez a mondat az Ultra Beauty-s mese után szerepelt , tehet az ilyen tevékenységekre hivatott utalni..Talán , mert pl. az Audi-nak sem ingyen tolta a reklámok a Disney a filmekkel , meg a többi szponzornak sem , valamit nyilván kapnak érte , vagy/és kiviszik a reklámból a részüket ezek a partnercégek / szponzorok, és vagy ők állják reklámköltséget , vagy részt vállalnak egy film reklámozásában.
    Utoljára szerkesztette: tibisan, 2019.04.22. 14:14:04
  • kalapos01 #3
    Azt hiszem, hogy te most nagyon félreértetted a dolgokat (főleg, hogy kábé a legsemmitmondóbb mondatot idézted be, ami annyit jelent, hogy "és vannak további hasonló példák is":) És nem csak azért, mert különböző költségvetéseket mosol össze, amit a Disney különféle egységei állnak.

    Sok cég sok pénzt költ, hogy közvetve a brandje nyerjen. Ennyi az esszencia.
  • tibisan #2
    https://observer.com/2019/04/avengers-endgame-budget-box-office-marvel-marketing-disney/
    "Other cross-promotional Endgame efforts include collaborations with Stand Up to Cancer, Mastercard, Audi and McDonald’s."
    Ezt az összeget valzeg a partnercégek , szponzorok átvállalják és leírják az adójukból , ahogy a hírben is szerepelő parfümcég is.
    Így összeáll, ki állja az a 375-400 milliós budget-et..
    Utoljára szerkesztette: tibisan, 2019.04.22. 10:08:22
  • kandella #1
    Sosem értettem, hogy mi szükség van egy mindenki által ismert bemutatót még óriási reklámkampánnyal meglökni. A fele bőven elég lenne, a másik fele pedig esetleg mehetne kevésbé ismert nem adaptáció/folytatás filmek reklámjára, így esetleg azok is nagyobb sikert érnének el.