Ötvös Tibor

Pihenőpályán a Mass Effect széria

Az Andromeda vegyes fogadtatása miatt már elkezdődtek a leépítések a BioWare Montreal berkeiben és jegelik a franchise-t is.

A BioWare kicsit mellényúlt a Mass Effect: Andromeda kapcsán. Nem arról van szó, hogy rossz lenne a játék, mert nem az. Egyszerűen csak fellépett a Batman: Arkham Origins effektus, azaz egy alapjaiban jó játék egyszerűen nem volt képes felnőni a nagy nevű elődökhöz. Az Andromeda kapcsán ez nem is olyan meglepő, a BioWare Montreal nem bírt még ilyen irányú tapasztalatokkal és a "kudarc" után nem is nagyon lesz már lehetősége javítani. A BioWare-hez közeli forrás ugyanis arról beszélt a Kotaku munkatársának, hogy az Electronic Arts elkezdte leépíteni a fejlesztői létszámot.

A BioWare Montreal vissza lett minősítve támogató stúdióvá, azaz a nagyobb projektben csak bizonyos részfeladatokat kapnak és ehhez természetesen nem kell akkora létszám sem, mint egy Andromeda elkészítéséhez. Ezzel együtt pedig sajnos a Mass Effect széria is parkolópályára került. Ez persze nem azt jelenti, hogy búcsút inthetünk a sorozatnak, de jó pár évig nem találkozhatunk a tervezett folytatással. Már ha egyáltalán az Andromeda vonalon haladnak tovább a készítők és nem kezdenek valami újat el inkább.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #6
    Naná, mivel másodikat (és az elsőt, természetesen, meg az átvezető regényeket közül az első hármat) a széria kitalálója írta, aki a harmadik játékban már nem kapott szerepet, így mindent, amit elkezdett, simán kukáztak... És a tanácstalan (impotens) írók az Andromédában sem voltak képben.
  • Ender Wiggin #5
    Taky, az AC nem EA, hanem Ubi, bár gondolom csak elírás volt, nem? Amúgy a Syndiate mitől szépítés? Leszámítva, hogy a női karakter is játszható volt, a legtöbb játékmeneti elem egy az egyben ugyanaz volt (a mellékküldetések pl.), mint a Unityben. Sőt, a grafikai is, olyanyira, hogy sok ház simán átkerült a 18. századi Párizsból a 19. századi Londonba. A lustaság és a lehúzás iskolapéldája (mint a Farcry-jos térkép).
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2017.05.13. 20:55:56
  • Paddy #4
    Nem csodálkozom. A ME univerzum a második résszel ért el a csúcsra, aminek a hangulatát a harmadik képtelen volt hozni. Arról már nem is beszélve, hogy a ME 2 olyan nyitott kérdésekkel fejeződött be, amelyek miatt mindenki - én is - egy monumentális harmadik részt várt. Ehelyett minden tekintetben szürkébb és sivárabb lett mint a második. Az Andromedára már úgy tekintek, mint egy rossz lecsapódásra, aminek a rémesen gagyi harmadik rész volt az ötletgazdája. Ha ME-ről beszélünk az számomra csakis az első két részt jelenti ezek után (mellesleg a Dragon Age betegsége is hasonló volt: zseniális első és rém gagyi második rész). Érdekes, hogy a Bioware képes elő állni nagyon jó koncepciókkal pl.: KOTOR, Dragon Age, Mass Effect, majd mindezt a folytatásokban szépen elkorcsosítják a liberális - mindenkinek megfelelünk - szemlélet miatt. Utána meg csodálkoznak, hogy újabb játékuk lett kuka.
  • NEXUS6 #3
    Nekem már a 3. rész is csalódás volt. Nem a vége miatt, oda el sem jutottam, mert a játékmenet olyan mellékvágányra vitt, ami miatt pár küldetés alatt gyak az utolsó akcióban voltam valami siker mindenfajta esélye nélkül. Innen már lusta voltam újra kezdeni.

    Ez a rész pedig játékmenetben ugyan jónak tűnik, azonban a sorozat fő vonzerejét jelentő élethű karaktereket, párbeszédet, sztorit sikerült kiirtani, úgy tűnik.
  • takysoft #2
    Persze az tény, hogy a név eladja a terméket. De de ha a széria beledöglik, akkor az hosszútávon nem érte meg :(

    EA is majdnem így járt az Assassin's Creed-del. (Unity). De szerencsére nagyot szépítettek utána (Syndicate)
  • Ender Wiggin #1
    Megérdemelték. Bár leginkább az EA-t kéne leépíteni, mert a legtöbb fiaskó az ő saruk.