Gyurkity Péter
Minden eladott iPhone-ból profitál a Sony
Mégpedig az okostelefonok kamerái által, amelyet az Apple esetében is a japán gyártó szállít.
Az elmúlt hetekben az Xperia család egymás után bemutatkozó új tagjai mellett többször olvashattunk arról, hogy a Sony komoly dilemma előtt áll. A cégen belül felmerült az okostefonokért, valamint a televíziókért felelős részleg eladása, kiszervezése, vagy komoly átrendezése, miközben a kamerákat gyártó divízió e két csoportnál jóval kedvezőbb eredményeket tudott felmutatni - most részleteiben is megtudhatjuk ennek okát.
A Wall Street Journal a Techno Systems Research nemrég közzétett elemzésére hivatkozva ír cikkében arról, hogy a Sony minden egyes eladott iPhone készülékből profitál, mégpedig nem is keveset. Darabonként 20 dollárt keresnek az Apple fejlesztésein, ami annak köszönhető, hogy az új iPhone 6 egyszerre két példányt is használt a cég által leszállított érzékelőkből, egyet a hátoldalon, a másikat pedig az előlapon.
Ami az érzékelők globális piacát illeti, a Sony itt magabiztosan vezet, a teljes szegmens mintegy 40 százalékát uralva saját megoldásaival. Őket a kaliforniai Omnivision követi mindössze 15,7 százalékkal, a harmadik helyen pedig a Samsung illetékes részlege található, amely kénytelen megelégedni 15,2 százalékkal - ebből is látszik, hogy a dobogó alsó két fokának birtokosa együtt sem tud annyit leszállítani, mint a Sony egyedül, ami többek között annak is köszönhető, hogy még a vadonatúj Samsung Galaxy S6 esetében is megtalálható a japán cég egyik megoldása, az IMX240, az Apple pedig csak a második negyedévben több mint 61 millió iPhone-t adott el.
Teljesen logikus tehát, hogy míg a Sony telefonos részlege a cégen belül csak a harmadik, azaz legalacsonyabb kategóriába tartozik, addig a kamerákért felelős csoport elsődleges besorolást kapott, őket fenyegeti tehát legkevésbé a kiszervezés, illetve az eladás veszélye. Mi több, az egyre erősödő, különösen Kína révén megugró igényt nem is tudják kielégíteni, így valószínűleg újabb kellemes időszak elé néznek.
Az elmúlt hetekben az Xperia család egymás után bemutatkozó új tagjai mellett többször olvashattunk arról, hogy a Sony komoly dilemma előtt áll. A cégen belül felmerült az okostefonokért, valamint a televíziókért felelős részleg eladása, kiszervezése, vagy komoly átrendezése, miközben a kamerákat gyártó divízió e két csoportnál jóval kedvezőbb eredményeket tudott felmutatni - most részleteiben is megtudhatjuk ennek okát.
A Wall Street Journal a Techno Systems Research nemrég közzétett elemzésére hivatkozva ír cikkében arról, hogy a Sony minden egyes eladott iPhone készülékből profitál, mégpedig nem is keveset. Darabonként 20 dollárt keresnek az Apple fejlesztésein, ami annak köszönhető, hogy az új iPhone 6 egyszerre két példányt is használt a cég által leszállított érzékelőkből, egyet a hátoldalon, a másikat pedig az előlapon.
Ami az érzékelők globális piacát illeti, a Sony itt magabiztosan vezet, a teljes szegmens mintegy 40 százalékát uralva saját megoldásaival. Őket a kaliforniai Omnivision követi mindössze 15,7 százalékkal, a harmadik helyen pedig a Samsung illetékes részlege található, amely kénytelen megelégedni 15,2 százalékkal - ebből is látszik, hogy a dobogó alsó két fokának birtokosa együtt sem tud annyit leszállítani, mint a Sony egyedül, ami többek között annak is köszönhető, hogy még a vadonatúj Samsung Galaxy S6 esetében is megtalálható a japán cég egyik megoldása, az IMX240, az Apple pedig csak a második negyedévben több mint 61 millió iPhone-t adott el.
Teljesen logikus tehát, hogy míg a Sony telefonos részlege a cégen belül csak a harmadik, azaz legalacsonyabb kategóriába tartozik, addig a kamerákért felelős csoport elsődleges besorolást kapott, őket fenyegeti tehát legkevésbé a kiszervezés, illetve az eladás veszélye. Mi több, az egyre erősödő, különösen Kína révén megugró igényt nem is tudják kielégíteni, így valószínűleg újabb kellemes időszak elé néznek.