Gyurkity Péter

Kudarcos éven van túl a Xiaomi

Túl gyorsan növekedtek, nem jöttek össze az előzetes tervek.

2014 óta a Xiaomi a kínai csodagyereknek számított, a cég igazán akkor robbant be a köztudatba. Olcsó készülékeikkel szinte elárasztották a számukra hazai piacot, befolyásuk a többi régióban is érzékelhető volt, mostanra azonban mintha kifulladt volna a lendület, ami többek között éppen az eredeti koncepcióval magyarázható.

Arról novemberben írtunk, hogy Kínában az új értékesítéseknél már az Oppo és a Vivo vezet, amelyek saját boltjaikon keresztül csábítják magukhoz a vásárlókat, miközben a tisztán online eladásokra fókuszáló cégek némileg háttérbe szorultak. Ez a két gyártó idén is tarolna, miközben a Xiaomi arról beszél, hogy egyáltalán nem keresnek pénzt a telefonokon. A vezérigazgató most egy Facebook-üzenetben üdvözölte a munkatársakat, ebben pedig többek között elmondja, hogy a hihetetlenül gyors növekedés után most a lassabb bővülés időszaka következik.

A Xiaomi persze nincs ezzel egyedül, a LeEco is anyagi gondokkal küszködik, dacára annak, hogy ők egy jóval nagyobb és jóval több területen érintett vállalatra támaszkodnak. A Xiaomi esetében teljesen egyértelmű, hogy nem sikerült a 2016-os tervek valóra váltása, messze elmaradtak a célkitűzésektől, bár azért jól látható módon igyekeztek maguk mögött hagyni a vásárlókban szándékosan kialakított képet, miszerint ők a kifejezetten olcsó telefonok előállítói – ezért is ismerhettük meg például a Mi Mix típust. Az idei évben ők is igyekeznek majd jelentős mértékben kibővíteni a meglévő bolthálózatot, ezzel is követve a mostani trendet, ezek száma ugyanis jelenleg mindössze 54 (ezen üzletek tavaly 14,4 millió dollár értékben adtak el telefonokat és egyéb termékeket).

Egyelőre kétséges, hogy a gyártó visszanyerheti-e korábbi lendületét, ehhez további akciókra és komoly marketingre lesz szükség – az olcsó változatok mellett pedig további prémium megoldásokat kell majd bemutatniuk. Arról sem feledkezhetünk el, hogy számos egyéb gyártó szeretne a Xiaomi gondjaival küszködni, ezért azt sem mondhatjuk, hogy kifejezetten rossz helyzetben vannak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • CsZ #6
    Igen a Mi-n :)

    A redmi az igásló, a Mi sorozat a zászlóshajó. Pl én azért vettem Redmi3Pro-t, mert ez a különbség hiányzott, a többi meg nem tűnt indokolni az árkülönbséget.
    A Mi6-ra már lehetett hallani - valahol olvastam, talán a saját előrejelzéseikben, hogy tárgyalnak a Samsunggal. De már van cikk is: https://sg.hu/cikkek/123331/harom-valtozatban-jon-a-xiaomi-mi-6
  • Cat #5
    "De nekem továbbra is bejön, és ahogy hallom lesz AMOLED is a következőn"

    Mármint min? A 4-en sincs.
    https://sg.hu/cikkek/122903/xiaomi-redmi-4-manapsag-kicsinek-szamit
  • CsZ #4
    Egyetértek, hetente jön frissítés a telefonhoz, szinte már unom mindig elfogadni.

    Magánvéleményem szerint az AMOLED hiánya miatt torpant meg a Xiaomi, ahogy más is aki nem rakott ilyen kijelzőt legalább a zászlóshajóra - pl. alma.

    De nekem továbbra is bejön, és ahogy hallom lesz AMOLED is a következőn. Mellesleg anyósom is vett egy Redmi3s-t, és odavan érte. Csak mert mi ketten elég eltérő felhasználói rétegben vagyunk.
  • Vamp17 #3
    Nem ismerek mas gyartot, ami ilyen sokaig supportolna a regi eszközeit. Nem tudom mirol beszelsz...
  • bunny #2
    Sajnos nem tartották az ígéreteiket a frissítések terén. Beígértek fűt-fát de ugyanazt a nótát fújják mint a többi gyártó. Vedd az új cuccot, a "régiek" le vannak sz*rva. Annyira pedig nem erős brand, hogy rajongói rom fejlesztés erős legyen rá. Én roppant nagyot csalódtam bennük, a következő telefonom nem valószínű, hogy tőlük lesz.
  • mortep #1
    A redmi 3s szenzációs, remélem tunak még sok ilyen sikeres terméket letenni az asztalra