• Szilasz
    #39
    Olvasva a válaszokat egy történetet szeretnék elmesélni. Van egy gép. Egy jó öreg 300-as Celeron, 96 Mb RAM-mal, egy jó minpségú alaplapra integrált 3D lassítókártyával. Jött egy játék, melyet Final Fantasy 8-nak hívtak. Szerelem lett első látásra, melyet a játék története, cselekményszála, egyszerüsége, szépsége, a benne szereplő karakterek kidolgozása tüzelt, s tüzel még most is. Ezen tüzet még az sem oltja, hogy negyed képenyőbe fut, software renderinggel, mindezt egy apró folyamatos kis szaggatással füszerezve. S mégis, odaköti az ember órákon át s csak azt mondja: Még egy kicsit ...

    Hogy mi a lényeg? A játékban a játék a lényeg. Egy játék nemcsak a bomba/menő/csilli-villi grafikától élvezhető. Sőt igazán beleélni magát az ember csak akkor tudja, ha megalapozott, kigondolt, értelmes, s szép története, egyszóval feelingje van. Ha ez teljesült, akkor az embert már nem foglalkoztatja a grafika, csak az, hogy mi fog történni kedvenc hőseivel. A jó játék létezhet grafika nélkül, de egy jó grafikájú játék nem lehet tartós, maradandó történet nélkül... S nekem például ezért a grafika nem ért meg 50-150e-ig terjedő kiadást egy igényes kártyáért.