• donpedro
    #6896
    Azt tetszenek elfelejteni itt az urak, hogy Schumacher-t nem a 2000 utáni produkciója tette naggyá, hanem az, hogy 92-93-ban, az akkor még vérszegény Benettonban is felvette a versenyt Sennáékkal, Mansellékkel, Prostékkal.

    Lehet, hogy erre itt senki nem emlékszik, de 93-ban Mansell nyilatkozta a Williamsről, hogy ezzel az autóval egy majom is világbajnok tudott volna lenni.

    És 94-ben Schumacher három versenyen háromszor verte meg a Williamsben ücsörgő Sennát, mielőtt a brazil titán meghalt Imolában. Márpedig akkor még nem volt az a szupersztár, akinek folyamatosan nyalja a seggét a fél világ. Akkor ő volt az, aki most Alonso.

    Alonso ugyanis szerintem ugyanaz a kategória, tehetség tekintetében. Nem jobb, mint M.S., de talán nem is rosszabb. És Raikönnen sincs messze ettől a szinttől, bár talán ő egy picit gyengébbnek tűnik.

    Mellesleg 96-ban a Ferrari nem volt nagy szám. Sokkal gyengébb volt, mint a Williams. Ez Irvine eredményein látszik legjobban. Irvine és Hill között legalábbis nem a tudáskülönbség kristályosodott ki abban, hogy Hill rendszerint 1-1.5 másodperceket vert Irvine-ra. Ez a két autó különbsége miatt volt.

    Másrészt Schumacher helyét 96-ra a Benettonnál (a korábbi F-3000 győztes, köztudottan tehetséges) Alesi foglalta el, és versenyt sem tudott nyerni a világbajnok autóval, ráadásul a csapattársa sem volt éppen gyenge, bizonyos Gerhard Berger...

    Schumacher 12 éves karrierje alatt kb. 5-öt töltött jó, de VB-címre alkalmatlan autóban, és kb. 3 alkalommal volt verhetetlen technika alatta. Viszont ebből egy szezonban lábtörés miatt esélytelen volt. Lehet osztani-szorozni, egy a lényeg, amikor volt rá esély, hogy bajnok legyen, akkor 75-80%-ban élt a lehetőséggel, pedig nem mindig volt az övé a legjobb járgány. Ettől (is) lesz valaki "zseniális" pilóta.