• Zóanagyvarázsló
    #60773
    "...a büntetésben az szerepel, hogy elvesztik a konstruktőri pontjaikat, nem pedig az hogy umond feleakkora helyen kell felkészíteniük futamról futamra a kocsikat, más létszámmal és más munkát végeznek mint egy kiscsapat."

    Ha valakit elítélnek 20 év fegyházra, az nem focizhat minden szombatonként gyermekeivel, pedig ez benne sincs az ítéletben. Én megértem, hogy elnézőbb vagy, elfogadoma véleméynedet, de ez alapján nem lehet megkérdőjelezni az egész logikámat. Azt általam vallott elveket nem érinti, nem is érinthetik azok az érvek, melyeket írsz, mert éppen nem a következő szezon "minősége", eladhatósága a szempont. Ha pedig abból indulunk ki, hogy egyesek az FIA-nél akár ettől szezontól is el akarták tiltani a McLarent (nagyon rossz döntés lett volna szerintme is), akkor a garázskérdés piti ügy. Tisztában vagyok, hogy ennek a döntésnek magam is a haszonélvezője vagyok, de az érdekem és a vallott elv nem esik egybe.

    "Következetesen döntve és az érdekeket figyelmen kivűl hagyva szépen elásnád ezt a sorozatot.
    Lenne egy nagy következetes ürességed."


    Sajnos távolról sincsen szó arról, hogy az FIA gyakorlata salamoni döntések sorozatából áll. Ha egyszer rend lenne, világosabb szabályokkal, akkor kevesebb vitatható döntés születne, és talán hatákonyabban is lehetne az ügyeket megakadályozni. Hogyan is lehetne értékelni egy '94-es szezont? Egy borzalom volt, nem csak a halálesetek miatt. Ez persze jó régen volt, de ha kibukna egy ügy az ijedtség megmarad, és hacsak lehetséges, megy a szőnyeg alá söprés. Rossz látni, hogy egy több, mint 50 éves sorozat a szabálytalanságok folyamán nem tud ítélkezni, csak adaptálni. Ha minden egyes döntésnél figyelembe kell venni számos érdeket, ott nem születhet jó döntés.

    Mellesleg nem ártana egy szankciórendszer személyek (értsd: nem csak a pilóták) ellenében is, akkor nem a "méltányosan megbüntetett" csapat tulajdonosainak kezében lenne Ron Dennis sorsa, hanem el lehetne tiltani.

    A McLaren rendszerének az alkalmazását pedig végképp nem értem, legalább illene adni a látszatra.

    "Csöppet sem érdekel hogy akinek van szélcsatornája az 34eredményes kütyüt ragaszt az autójára, akinek meg nincs annak meg 12 van."

    A szélcsatornának nem sok köze van az évközi motorfejlesztésekhez. Nekem is hiányzik, hogy nincs esélye egy-egy kiscsapatnak olykor robbantania, de ezen a téren nem is lesz változás, ha ezt várod az új szabálytól, szerintem csalódni fogsz. Majd meglátjuk. Az tény, hogy vannak remek szériák, ahol ugyanolyan technikával versenyeznek, de az F1-nek más a lényege, mégha nem kevesen talán örülnének is az egyenautóknak. Idővel elválik, hogy hoz-e eredményt.

    Részemről megfelelő aerodinamikai szabálycsomagot, és az időmérők új rendszerét szeretném látni, újra üres tankos leggyorsabb körökkel. Mondjuk azt aláírom, hogy 60 percen át izgalmas kvalifikációt nehéz összehozni, az egyenként való körözésnél pedig sokkal jobb a mostani rendszer.