Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
Zóanagyvarázsló #60759 "Persze el lehet férni, de nem biztos hogy teljesíteni is lehet...erre eddig még egyetlen kiscsapat sem cáfolt rá. Márpedig az egy dolog hogy a büntetés folyamodványaként (azaz nem része a büntetésnek) nekik járna a legutolsó garázs, de az már igen igazságtalan lenne ha ez miatt nem tudnának megfelelően teljesíteni.
Éppen ez az, hogy ezzel a konstruktőri kizárást teszik súlytalanná, hiszen felszámolják a hátrányokat, melyeket jelenthet egy gyengébb helyezés, a végén a büntetésnek nem is lesz folyamodványa. Mindenesetre eddig nem hallottam olyat, hogy a Toyota vagy a Honda kifejezetten a garázst okolta volna a telejsítményükért, és annak idején is tudott egy-egy kiscsapat jól szerepelni hátrébbról (pl. Jordan). (Mellesleg eddig a topikban sem állt le senki aggódni amiatt, hogy mi lesz szegény McLarennel kisebb garázzsal. Nem mintha ez kimondottan "szakmai" fórum lenne.)
Abban egyetértek, hogy nekünk szurkolóknak (=nézettség) az a jobb, ha van egy erős rivális. De akkor sem tudom helyeselni, hogy ennyire a pénz domináljon egy döntésnél, és mint írtam, nem érezném ennyire kilátástalannak a McLaren helyzetét hátulról sem. A Hondát bármilyen körülmények között megvernék :)
"Nos, az hogy a motorbefagyasztást nem tudod mással magyarázni, az nem feltétlen az FIA hibája."
Ismerjük a döntéseik mozgatórugóit, de én nem találtam olyan megközelítési pontot, ahonnan ez jó döntésnek születne. Mellesleg azt is megállapították annak idején, hogy legkorábban 5 éven belül nem módosíthatnak rajta, illetve nem mondhatják fel a megállapodást. (Aztán ki tudja, hogy tényleg így van-e, mert a vége mindig az a végső szabály, hogy az FIA bármit megtehet.) Mindenesetre e tétel nélkül én sem aggódnék, legfeljebb kéthetente új ötlettel állnának elő, mint kvalifikáció kapcsán.
A kiscsapatoknak sem feltétlen kedvező, hiszen többségük a nagyok motorját veszi. Ellenben a motort tekintve befagyaszthatja az erőviszonyokat (a kiscsapatok között is), ami verseny- és fejlesztéselleneséget jelent egy fejelsztéseken alapuló technikai versenysportágban.
Egyébként hogy is szól ez az egész konkrétan? Mi lenne, ha egy új motorgyártó akarna beszállni? Egy jó darabig nem tehtné meg kivételezés nélkül, legfeljebb a 2007-es utcai autóiból hozhatná motort?