Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#60491
Egy fórumon írta valaki:
"Én akkor kezdtem a forma-1-et nézni, amikor még a szabály nem
engedett utántöltést a futam alatt. Volt időmérő pénteken és
szombaton, a két nap legjobb eredménye alapján kapta mindenki a
helyét a rajtrácson. Természetes volt, hogy mindenki a lehető
legkevesebb benzinnel igyekezett gyors kört menni. A futamra
pedig annyi benzint vitt amennyi az autóba fért, az pedig
maximálva volt. Aki tudott takarékosan vezetni az kevesebbet. A
lényeg, hogy a verseny alatt csak kereket lehetett cserélni, de
az sem volt kötelező, így a jobbak meg tudták oldani kiállás
nélkül. Akkor mindent a versenyzőnek kellet megoldani a pályán.
Nem volt taktika, és számolgatás, legfeljebb fejben. Aki tudott
gyors lenni a legkisebb fogyasztással és tudott vigyázni a
gumikra az nyert, aki sokat fogyasztott az az utolsó körben
megállt, és aki nem tudott óvatosan bánni a gázzal annak
elfogytak a gumijai ezért cserére kényszerült, ami idő és pozició
vesztéssel járt. Akkor még volt előzés, volt fej-fej melleti
küzdelem, mert a versenyző tudta, csak a pályán győzhet. Amikor
kitalálták a kötelező utántöltést azt gondoltam érdekes lesz, de
sokkal rosszabb lett, azóta sem volt olyan egyértelmű hogy ki a
legjobb, mert minden eredményben ott van az is, hogy vajon
taktikázás nélkül, csak tudás alapján ki lenne a jobb."
Meszzemenőkig egyetértek vele.