• BaliBoy
    #55953
    forrás: formula.hu

    "A McLaren-Mercedes menesztett főtervezője, Mike Coughlan elismerte, hogy röviden belepillantott a 780 oldalas Ferrari dossziéba, ugyanakkor leszögezte, hogy nem használta fel az információkat az MP4-22-es konstrukcióhoz, ahogyan Jonathan Neale, és az a két mérnök sem (Patrick Lowe és Rob Taylor) akik mindössze két fényképet tekintettek meg.



    Az autosport.com nyilvánosságra hozta Coughlan eskü alatt tett vallomásának részleteit. A szakember elmondta, hogy Stepney számára hatalmas csalódást jelentett, hogy a csapat Mario Almondot nevezte ki technikai igazgatónak és elkeseredésében fordult a konkurenciához.



    "Stepney március 1-én vette fel velem a kapcsolatot, öt év után először. Felhívott, és közölte velem, hogy elégedetlen a pályafutásával. De március közepéig semmiféle technikai információt nem osztott meg velem." – jelentette ki a menesztett mérnök, aki elárulta, hogy elsőként olyan vázlatokat kapott, amelyek az F2007-es illegális elemeit tartalmazták.



    Az információ elektronikus levél útján került a McLarenhez, amely a csapaton belül, majd az FIA felé is továbbításra került. Ennek következtében a Nemzetközi Automobil Szövetség módosított a szabályokon (a padlólemezeket szigorúbb tesztelésnek vetették alá).



    Stepney és Coughlan április végén Barcelonában találkoztak, majd ezt követően a repülőtérre indultak, ahol Stepney átadta a 780 oldalt tartalmazó dossziét. Coughlan elmondta, hogy ugyan elfogadta a mappát, de nem tulajdonított neki nagy jelentőséget. Összesen legfeljebb két órát töltött az adatok tanulmányozásával.



    "Nem metodikusan tekintettem bele az anyagba, és nem is néztem meg mindent. De nagyon sajnálom, hogy elfogadtam a dokumentumokat Stepneytől. Már tudom, hogy nem lett volna szabad ezt tennem. Szeretnék bocsánatot kérni a Ferraritól. Sajnálom, hogy ilyen helyzetbe hoztam a McLarent és a feleségemet. A McLaren-Mercedes nem használta fel az adatokat az autóhoz."



    A WMSC a mai ülés során a tényeket és a folyamatokat elemzi, amelyekben Coughlan vallomása fontos szerepet játszhat. A Motorsport Világtanács csak abban az esetben szankcionálhat, ha bebizonyosodik, hogy a McLaren-Mercedes felhasználta az adatokat."



    Azt hiszem ezzel bizonyosságot is szerzett, hogy belenéztek és felhasználták az információkat. Innentől kezdve nem hiheti el senki sem, hogy más adatokat nem néztek ki belőle. Mégha azok csak stratégiai adatok is voltak. (bár ennél sztem. jóval, jóval több információt szereztek belőle)