Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
Zóanagyvarázsló #53376 Kissé sántítanak a cikk által vont párhuzamok, elvégre a szabálytalan alkatrészek használata és a jelenlegi ipari kémkedés között nagy a különbség. Na meg a fotózásból és korábbi rádiólehallgatások is inkább a kiszűrhetetlen kiskaput jelentették a csapatok számára, bizonyos szinten elfogadottá váltak.
A cikk vége (a Ferrari magának, illetve a megbízhatatlanságának köszönheti a hátrányát) ugyan tartalmaz igazságokat, de ismerve az ezredmásodpercek jelentőségét, ez bizony álnaív kijelentés, a fenéklemez kapcsán sem nyialtkozhatta volna le épeszű vezető, hogy ez komolyan vissza fogja vetni a csapatot. Továbbá úgy rémlik, a McLaren által a Ferrarival kötött egyezményt kihagyták, pedig sok kis eset felemlegetése közé befért volna ez az idei pikáns részlet is.
Egy szó, mint száz, szabálytalan alkatrészek használata, ügyeskedés mindig is volt (eszembe sem jutott volna utólag pontokat levonni a Renault-tól), lehet vitatkozni az esetek súlyosságának mértékén, de ez már hozzátartozik a sporthoz. Ehhez persze valóban hozzájárult az FIA súlyos kérdéseket érintő struccpolitikája is (ebben egyet tudok érteni a szerzővel), a klasszikus ipari kémkedést viszont kár lenne legalizálni, és sokakhoz hasonlóan úgy érzem, ha nem egy a verseny, és egyáltalán a F1 szempontjából fontos csapatról lenne szó, más döntés született volna. Jelen információk alapján igazságos döntés nem is születhetett volna. Bár a tűzfalas magyarázkodás annyira komikus volt, hogy már csak amiatt kiszabtam volna valami büntetést...