• G_ArchAngel #52222
    A McLaren-Mercedes mégis tudott mindenről?

    A kémbotrány az utóbbi évek egyik legsúlyosabb ügye a Formula-1-ben. A kirobbanása óta valamennyi napon újabb és újabb információ jelent meg.

    A brit 'Autosport' magazin értesülései szerint Nigel Stepney (Ferrari) és Mike Coughlan (McLaren) között nemcsak a 780 oldalas dokumentum cserélt gazdát, hanem egyéb információk is megtárgyalásra kerültek.

    Jelen esetben a szezonkezdetkor kirobbant fenéklemezbotrányról van szó, melynek következményeként megtiltották a Ferrarinak az akkor használatban lévő elem további bevetését. Az FIA megszigorította a fenéklemez-teszteket, ami ugyan minden csapatra egyaránt vonatkozott, azonban kétségkívül az olasz gárdát érintette a legjobban az új előírás.

    Számos szakértő megdöbbent azon, hogy a McLaren-Mercedes szabad szemmel meglátta a szóban forgó elem flexibilisségét. Az 'Autosport' állítása a következő: Stepney az évadnyitó futam előtt egy elektronikus levelet küldött Coughlan-nek, melyben felhívta honfitársa figyelmét csapata fenéklemezére. Coughlan ezután a csapat képviselőihez fordult és arra kérte őket, hogy kezdeményezzenek egy vizsgálatot az FIA-nál.

    Az ügy további érdekessége, hogy Coughlan felesége egy fénymásoló üzletben a 780 oldalas dokumentumot lementette 2 CD-lemezre. A kinyomtatott dokumentációt azután a brit szakember saját kertjében égette el. A kérdéses két adathordozót a házkutatás során találták meg.

    Az olasz média arról tudósított, hogy Jonathan Neale mellett más McLaren-alkalmazottak is tudtak az ipari titkokat tartalmazó adathalmazról. A 'Gazzetta dello Sport' konkrét nevekkel állt elő: Martin Whitmarsh (üzleti igazgató) és Patrick Lowe (mérnök).

    Bizonyára több kérdésre választ kaphatnak az érintett csapatok a július 26-án megrendezésre kerülő tárgyaláson, azonban az, hogy fény derül-e valaha a teljes igazságra, még kérdéses.