Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
Zóanagyvarázsló #52183 Így már világos. Igazság szerint lényegében csak '97 óta követem a cirkuszt, így elképzelhetőnek tartom, hogy akkor még nem volt még szemem megfigyelni a tehetségét. Fiatal pilótaként nem láttam, pedig nincs is annál szebb dolog, mint kiszúrni egy tehetséges pilótát, majd "felnevelni", és örömmel nézni a sikereit :) (Nálam ez jelenleg Kimi, mindig ő volt számomra a Schumacher-utód, már a bekerülése előtt csodálattal olvasgatam a teszteredményeit.)
Mindettől függetlenül 2001 semmilyen szempontból nem Hakkinen idénye volt, őszintén szólva kissé sajnáltam is. Továbbra is úgy érzem több lehetett volna benne, többet kellett volna nyújtania, jobban nyerhetett volna, jobban eltángálhatta volna Coulthardot, és akkor a sportág legnagyobbjaival mérhetném össze. Más, aki talán többet látott belőle az évek alatt, nyílván másképpen látja a személyét, talán többet tud a pályafutásáról, talán jobban ismeri, talán az évek alatt elfogultabb lettv ele szemben, mint például sokan - én is - Schumacherrel szemben.
Coulthardot tekintve egyetértek, az ő fényezése inkább a Hakkinen szezonja fleetti csalódottságomat akarta jelképezni, régebben sokáig kissé lúzeként tekintettem rá. Mára már elismerem tapasztalt pilótaként, de nem maradt benne szerintem világbajnoki cím. Villeneuve-öt nehéz megítélni, mert nagyon jó kocsiba került rögtön, ettől függetlenül úgy lehetett érezni, hogy nagyon egyben van a pilóta, míg a BAR-nál egy széthullott sofőrt láthattunk, ennél Nick Heidfeld vagy akár Frentzen és Irvine is többet nyújtott, miután nagy csapattól kisebbhez került.
Alonso viszont más. Én nagyon nem szeretem, de egy nagy fenomén, a türelmetlen, agresszív vezetési stílusa ellenére is. A 2003-as, első Renault-nál töltött szezonjában ragyogóbb eredményket ért el edzéseken, mint a tapasztalt edzésmenő Trulli, és versenyeken és ért el néhány bravúros eredményt. Persze jó kis fejlődő csapat volt akkor a Renault.
Na mindegy, a mondandóbb lényege, egy igazi klasszis alatt érezni izzani az autót, egy középszerű pilótánál nem. Persze technika nélkül nincs győzelem, de a technikai rész éppen úgy hozzátartozik a sportághoz, mint remek pilóták.
Ha nem is lennék tisztelője az idősebbik Schumacher fivérnek, a 16 éven nyújtott produkciójáért, én csak fejet hajtani tudnék előtte. Szeretnék még legalább hasonló pilótaegyéniségeket látni, és a jelenlegi felhozatalban érzek potenciált, legalábbis az elmúlt 10 évhez képest mindenképp.