Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
Zóanagyvarázsló #52168 Igazad van, tényleg túlzás volt így fogalmazni, ezek a szezonok nagyrészt kimaradtak/homályosak nekem. Ettől függetlenül nem volt éppen egy Minardi a McLaren, '93-ban és '97-ben egész tűrhető kocsijuk volt. Elkövettem azt a hibát, hogy nem vettem számításba, hogy Hakkinen csak az utolsó három futamon indult '93-ban. '97-ben viszont Coulthard már két futamot is nyert, és az utolsó futamon is csapatutasítással került Coulthard elé, ahogyan a következő év szezonnyitóján is. Összeségében elég nyögvenyelősre sikerült az első győzelem, pláne, hogy Coulthard már villantott. Persze technikai problémákkal is küzködtek. Mindenesetre abban a szezonban is látszott, hogy míg Irvine-nak nehezére esett felkapaszkodni Schumacher mögé a dobogóra, addig Hakkinen Coultharddal sem bírt. Ettől még remek pilóta, de egy korszakos egyéniség - van egy pár ebben a sportágban - talán többet tudott volna nyújtani. A visszavonulása előtt, 2001-ben pedig már nem is tudta kiautózni az kocsiból a maximumot, egyértelműen elvesztett valamit. Ezért is tekintwem nagy dolognak, ha valaki nem csak egy-két évig villog. Schumacher az elmúlt két évben messze erőn felül teljesített a Ferrarival, de ez elmondható volt egészen a 2000-es szezonig, addig nem rendelkezett a mezőny legjobb autójával, de akkor is partiban volt a McLaren. Tévedésem és rossz fogalmazásom mögött ez a gondolat húzódott.
"Amúgy - szvsz - nincs olyan, hogy "csúcsforma". Ha egy pilóta alá baszott jó kocsit tesznek, még rakat év kihagyás után is képes VB-t nyerni (Lauda 1984)."
Miért ne lenne? Ne haragudj, de itt nem értem az összefüggést. Laudának azért Prostot meg kellett vernie ahhoz a győzelemhez fél ponttal (azon már en vitatkozzunk, hogy megérdemeleten-e), az pedig nem kis feladat volt, ha a többi csapat nem is tudott a versenybe beleszólni. Hakkinnen kiégett jó kocsival, Ralf Schumacher pedig az utlosó két futamig égett Trullival szemben. Michael Schumacher pedig nem egyszer többszörös pontszámot szerzett csapattársához képest, de általában letaglózó volt a különbség köztük, pláne ahhoz képest, hogy egyesek szerint azzal a kocsival bárki világbajnok lett volna.