• DjDano
    #48704
    Alonsó két-, Hamilton viszont - a biztonsági autó bevetésére épülő - egykiállásos stratégián volt. Miután ez nem történt meg, a csapat az újonc kiállásain úgy változtatott, hogy annak nem lehetett
    esélye a győzelemre. Az utolsó kerékcsere után ennek ellenére 0,8 másodpercre megközelítette a címvédőt a brit újonc, de ekkor rádión jelezték neki a boxutcából, hogy "vegyen vissza" a tempóból.


    És hogy mire is gondolt az újonc? Ron Dennis, a csapatfőnök a verseny után tulajdonképpen beismerte, hogy a McLarennél előre le volt játszva a futam eredménye. A versenyre Fernando Alonsót öt körrel kevesebbre elegendő, tehát jóval könnyebb autóval küldték ki, míg Hamilton csak akkor nyerhetett volna, ha a biztonsági autó a pályára megy.

    Nem versenyezhettek szabadon

    "Most mindenki úgy érzi, hogy Alonsót favorizáltuk, de mi mindig kínosan ügyelünk a sportszerűségre. De ez a pálya megköveteli a csapatban való gondolkodást, ezért nem fogok bocsánatot kérni, amiért arra utasítottam a versenyzőket, hogy lassítsanak, vagy hogy a biztonsági autóra számítva alakítottam a stratégiát. Ezen a versenyen a pilóták dolga csak annyi, hogy gyorsan vezessenek, hogy ezzel biztosítsák számunkra a lehetőséget, hogy eldönthessük a futam kimenetelét. Ez pedig az én dolgom."

    "Azt hiszem érthetően csalódott - mondta Dennis Hamiltonról - De biztosan nem lenne az, ha a biztonsági autó bejött volna. Majd meglátjuk, mi nem kedvezünk senkinek. Lesznek alkalmak, amikor szabadon versenyezhetnek, de ez nem az volt" - tette hozzá a csapatfőnök.




    Ron Dennis egy igazi patkány...