• desigo
    #45436
    Útmutató a Forma-1 új szabályaihoz

    Nincs többé harmadik autó
    Változások dióhéjban
    1. - Péntekenként is csak két autó használható
    2. - A tesztpilóták szerepeltethetők, de csak a versenyzők rovására
    3. - A pénteki szabadedzések hossza egyről másfél órára nőtt
    4. - A pénteki edzésnapra nem vonatkozik a motorcsere-tilalom

    Egyengumik, garmadával
    Változások dióhéjban
    1. - Az összes csapat egyforma Bridgestone gumit használ
    2. - Egész évre négyféle specifikáció van
    3. - 7/4/3 (száraz/eső/extrém) helyett 14/5/4 szett gumit kapnak a versenyzők
    4. - A versenyen mindkét keveréket használni kell
    5. - A lágy keveréket jól láthatóan megjelölik

    Korlátozott motorok
    Változások dióhéjban
    1. - 2007 és 2010 között lényegében nincs motorfejlesztés
    2. - Maximális fordulatszám: 19.000/perc

    A Safety Car mögött nincs tankolás
    Változások dióhéjban
    1. - Az SC mögött a körhátrányban lévők kikerülhetik az élbolyt
    2. - Ha az SC bejön, csak külön jelzés után lehet tankolni
    3. - 100 km/óra helyett 80 a boxban megengedett sebesség a verseny alatt

    Büntetések
    Változások dióhéjban
    1. - A köridő törlése helyett hátrasorolás a rajtrácson

    Technikai szabályok és trendek
    Változások dióhéjban
    1. - Kötelező a távtartó a hátsó szárny terelőlapjai között
    2. - Az autó minimális tömege 605 kg (600 helyett)
    3. - Az érvényes zászlójelzéseket LED-ek mutatják a pilótafülkében
    4. - Fényjelzés értesíti a sportbírókat a balesetek súlyosságáról