Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#45436
Útmutató a Forma-1 új szabályaihoz
Nincs többé harmadik autó
Változások dióhéjban
1. - Péntekenként is csak két autó használható
2. - A tesztpilóták szerepeltethetők, de csak a versenyzők rovására
3. - A pénteki szabadedzések hossza egyről másfél órára nőtt
4. - A pénteki edzésnapra nem vonatkozik a motorcsere-tilalom
Egyengumik, garmadával
Változások dióhéjban
1. - Az összes csapat egyforma Bridgestone gumit használ
2. - Egész évre négyféle specifikáció van
3. - 7/4/3 (száraz/eső/extrém) helyett 14/5/4 szett gumit kapnak a versenyzők
4. - A versenyen mindkét keveréket használni kell
5. - A lágy keveréket jól láthatóan megjelölik
Korlátozott motorok
Változások dióhéjban
1. - 2007 és 2010 között lényegében nincs motorfejlesztés
2. - Maximális fordulatszám: 19.000/perc
A Safety Car mögött nincs tankolás
Változások dióhéjban
1. - Az SC mögött a körhátrányban lévők kikerülhetik az élbolyt
2. - Ha az SC bejön, csak külön jelzés után lehet tankolni
3. - 100 km/óra helyett 80 a boxban megengedett sebesség a verseny alatt
Büntetések
Változások dióhéjban
1. - A köridő törlése helyett hátrasorolás a rajtrácson
Technikai szabályok és trendek
Változások dióhéjban
1. - Kötelező a távtartó a hátsó szárny terelőlapjai között
2. - Az autó minimális tömege 605 kg (600 helyett)
3. - Az érvényes zászlójelzéseket LED-ek mutatják a pilótafülkében
4. - Fényjelzés értesíti a sportbírókat a balesetek súlyosságáról