• Istencsászár
    #45276
    Negatív hatással lesznek a 2007-es motorszabályok az előzések számára - véli Mark Webber és Felipe Massa.

    Az erőforrások fejlesztését az FIA négy évre befagyasztotta, a csapatoknak így a 2006 végi specifikációt kell használniuk az idén - a télen azonban még újraoptimalizálhatták a motorokat az újonnan bevezetett 19.000 fordulat/perces limithez.

    Az Auto Motor und Sport elemzése szerint a motorok már tavaly is kiegyensúlyozott mezőnye a szabálymódosításnak köszönhetően még szorosabb lett, és immár alig húsz lóerő választja el egymástól a legerősebb és a leggyengébb egységet.

    "Az egyes motorok teljesítménye gyakorlatilag megegyezik, és emiatt szinte lehetetlen kihasználni az előtted haladó autó szélárnyékát az előzéshez" - támasztotta alá a német szaklap feltevését Mark Webber, a Red Bull Racing versenyzője.

    Egyetért az ausztrállal ferraris kollégája, Felipe Massa is. A brazil hangsúlyozta: mivel a 19 ezres limitet mindegyik V8-as tartósan teljesíteni tudja, elvesznek a motorok közti pillanatnyi különbségek, és a pilótáknak többé nem lesz lehetőségük ideiglenesen feljebb tekerni erőforrásuk fordulatszámát, ha előzni akarnak.

    "Mostantól nem áll rendelkezésünkre az a kezdő lökés előzés esetén, amit a magasabbra állított fordulatszám jelentett" - panaszkodott Massa, aki korábban az új Bridgestone abroncsok kapcsán is kapcsán is hasonlóan pesszimista hangot ütött meg.

    "Kisebb lett a tapadás, az abroncsok keményebbek és az autó könnyen csúszik. A féktáv hosszabb, sokkal simábban kell vezetned, mert könnyebben kitör az autó fara, és hamarabb blokkolnak az első kerekek. Nem lehetsz agresszív a kanyarokban, ez pedig nem segíti az előzést. Még a szélárnyékban is kisebb lesz a tapadás" - nyilatkozta még decemberben.

    Természetesen létezik ellenvélemény is: mindkét kérdésben homlokegyenest ellentétes álláspontot képvisel a versenyzőkétől Jacky Eeckelaert, a Honda főmérnöke. A belga szakember januárban úgy vélte, hogy mindkét újdonság növelni fogja az előzések esélyét.

    "A féktávok hosszabbak lettek, a kanyarvételi sebességek pedig kisebbek, és különösen a féktávok növekedése miatt lehet több előzés idén, mint amennyi tavaly volt" - fogalmazott.

    "Való igaz, hogy a 19 ezres limit miatt a motorok teljesítménye közelebb kerül egymáshoz. És mivel mindenki ugyanolyan gumikat fog használni, szerintem a köridők között is kisebb lesz a különbség. Ezért nem lennék meglepve, ha a rajtrács első tíz helyezettje egy másodpercen belüli időeredményt érne el. Számomra úgy tűnik, a mezőny szorosabb lesz az eddiginél."