• a.carkey
    #44301
    Nem tök mindegy?

    Már két hónap sincs hátra a kezdésig.

    Tények:
    Meki:
    - Alonso két vébécímmel rendelkezik, jó versenyző. Amikor jó kocsiban volt, nyert. A Meki viszont nézve a tavalyi teljesítményét minden csak nem megbízható autó ...
    - Az egész Merci-McLaren konstrukció ami óta együtt van egy ótvar szar megbízhatatlan, szeszélyes gagyi! Az, hogy pl. Mika nyert vele két vébét, az csak az ő tehetségét erősíti meg azt a mákot, hogy nagyot újítottak 1997 végén a kütyükkel és 1998-ban a gumival. De mivel mind a Ferka mind a Retyó felnőtt mellé, sőt növésben meg is előzte, VB cím megnyerésére - vsz - alkalmatlanok. Sokkal megbízhatóbbak (lettek) a többiek (Ferrari és Renault).
    - A Mericnek kb. ua a története, mint anno a Porsche motornak volt: a Porsche ugye nyert három vébét egyéniben (a Merci két és felet - 2001-ben ugye már az egyénit épp elbukták), két csapatot (a Merci egyet), aztán a megbízhatatlansága miatt (mert állandóan beszart vagy az egyik vagy a másik Meki) Dennis időben dobta és elhappolta helyette a Hondát. Nos a Merci viszont maradt. Évek óta szenved, és megnézve a szereplését 2000 óta pont az látható: hiába ott van az élen ("már amikor"), vagy gyors vagy megbízható. Ha gyors, nem nyer vébét, mert ált. elfüstöl a rizikós pillanatokban, ha meg megbízható 4-5-6. helyen ér be, amivel nem lehet vébét nyerni.
    - Iszonyatos szponzori háttérrel rendelkeznek (bár a BAR és a Toyota is így indult, aztán mi lett belőle: semmi).
    - 1990-ben Prost is átment a Ferkához bajnokként, mint most Alonso a Mekihez, de VB címet (pont Mansell miatt) ő sem tudott vele nyerni. A két csapat akkori és mostani helyzete hasonló bár szerintem a 1990-es Ferrari sokkal erősebbnek tűnt.
    - Kisülhet belőle jó is, de szerintem Alonso idén ezt még nem tudja megoldani. Ha igen, akkor zseni!

    Ferka:
    - Ott van Kimi, aki tehetség és végre jó kocsiban ül. Aztán ott van Massa is, akinek előnyére válhat, hogy MS mellett leélt egy évet a Ferkánál.
    - Jó és erős motor, a gumikkal sem lesz gond, sőt előnye is lesz belőle, hogy kitartott a BS mellett. Technikailag a toppon.
    - Pont elment tőle a fél csapat pihizni, de vsz gond esetén visszajönnek pihiről.

    Renault:
    - Egy újonc ill egy veteran pilóta. De VB cím nyerésre szerintem egyik sem alkalmas.
    - Egy brutálisan csúnya festésű, de megbízható autó, erős motorral, és hiba nélkül megtett teljes versenytávokkal, már a teszt során is.
    - A fent említett két tulajdonságból azonban akár valami jó is összejöhet.