Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
G_ArchAngel #42958 A Motorsport Világtanács mai ülése után kiadta a 2007-es és 2008-as évre szóló új szabályokat.
Ezek szerint péntekenként is csak két autót lehet indítani, de a két, kilencven percesre hosszabbított szabadedzés alatt ezeket hárman is igénybe vehetik, azaz elvileg a csapatok tesztpilótái továbbra is részt vehetnek a pénteki napon.
A motorok két versenyhétvégés élettartamába azonban nem számít bele a meghosszabbított pénteki nap, csak a szombat és a vasárnap, az ekkor végrehajtott erőforráscseréért továbbra is tíz rajthelyes büntetés jár. Az idei évben homologizált motorokat kell használni egészen 2010-ig.
A Michelin kiszállásával a Bridgestone marad az egyetlen gumiszállító, amelyik kétféle száraz gumit szállít a versenyekre, de az idei hét szett helyett a versenyzők tizennégy szettet használhatnak fel, négyet pénteken, tízet pedig a hétvége további részében.
Elkerülendő, hogy egyes versenyzők a biztonsági autó beküldésekor tankolva tegyenek szert előnyre, ezentúl addig, amíg minden autó nem sorakozott fel a Safety Car mögé nem lehet kimenni a boxutcába.
A Safety Car kihívása előtt pedig a lekörözött pilótáknak meg kell előzniük a biztonsági autót, hogy a tényleges erőviszonyok alapján folytatódjon a verseny, a lekörözöttek ekkor ne zavarják az élen haladókat az egymással folytatott küzdelemben.
2008-ban bevezetik az egységes motorelektronikát, a váltócsere pedig öt helyes rajtbüntetéssel jár, kivéve, ha egyértelműen nem szándékosan okozott fizikai károsodás miatt van rá szükség. A váltó áttétele felügyelet mellett hétvégenként egyszer kicserélhető.