• a.carkey
    #4271
    1994 Adelaide: Már bocsi, de te emlékszel erre az esetre??? Mert ha igen, akkor tudhatod, hogy Hill az egyik kanyar végén kibújt MS mögül, elment jobbra és már ő volt íven, mire MS semmi mást nem csinált, mint kibaszottul minden mindegy alapon, - mivel ő vezette a VB-t - ráhúzta a Benettont Hillre, majd lepattant róla balra, mert már Hill volt előrébb! Egyértelműen MS volt ott is a hibás, csak akkor megúszta!
    1997-ben is ő volt külső íven és már látni lehetett, hogy JV elmegy mellette és ugyanúgy ráhúzta az autóját a Williamsre - ekkor már egy Ferrarit -, mint 3 évvel korábban. Ugyanúgy kiesett most is, csak most JV tovább tudott menni, sőt MS-től elvették a 2. helyét is, és akár el is tilthatták volna, mint visszaesőt.

    A faszodat valóban lehet, hogy nem érdekli az, hogy mi volt 89-ben :), de akkor meghoztak egy szabályt, nem az idén, ez tévedés (!!!), hanem még 1989 telén!!! Ez a következő: (a közepe-vége felé van a szabálykönyvnek):

    Ha a versenyző nem tud elmozdulni magától a pálya egyik veszélyes pontjáról, akkor a pályabíróknak segíteniük kell rajta. Ha a segítség után újraindul a versenyző autójának a motorja, és a versenyző folytatja a versenyét, ki kell zárni!

    Tul.képpen 89 előtt is létezett már ez a szabály, csak nem pontosan így volt leírva mint most, mert akkor még a pályabíróknak kevesebb hatáskörük volt. Ami miatt még biztos volt, hogy Senna elveszíti a VB-t, hogy Suzukában egyértelműen úgy ment vissza a versenybe, hogy a pálya azon részét is használta, amit nem lett volna neki szabad, és ez sokat nyomott a latban később! Vsz a megtolás miatt is elvették volna az első helyét, de Senna tulajdonképpen ezzel a szabálytalan vezetéssel tétézte az egészet.

    Ez van. Én ezt úgy értelmezem, ahogyan kell. Nem úgy, ahogy a Ferrari vagy pl. a rajongói szeretnék. Mert ha most tényleg nem veszik el MS pontjait, akkor kivételeznek a Ferrarival. Ez tény. Ha egy qurva Jordan vagy Minardi lett volna, simán elveszik a pontjait! Más normális pilóták ekkor becsületből ki szoktak szállni az autóból és a pályabírók eltolják azt. MS nem ezt tette. Majd most az összes kis pöcs ott fog üldögélni az utolsó pillanatig az autójában, mert a hülye MS megmutatta nekik a "jó példát", aztán majd jön egy állat, és szépen lekaszálja a pilótát visszatoló pályabírókat. Na akkor majd kiváncsi leszek a FIA arcára ...

    Szerintem meg igenis van kivételezés, mégpedig három csapattal: Willamos, Ferrari és McLaren.
    Ez tény! A Benetton sokat csalt 1994-ben, így nem volt akkor meglepő, hogy többször kizárták őket.
    Ha volt valami ügy, akkor is nekik kedvező döntést hoztak. Az egész bandában mellesleg pont a Ferrarival kivételeznek a legjobban. Korábban a Willamossal tették, a nyolcvanas években, meg a McLarennel. Ez van!

    Ausztriában valóban nem tettek szabályellenest, de mivel módosították a már biztosnak vélt eredményt, méghozzá nagyon is nyiltan, ami tul. képpen nem tilos, de ha egy fogadóirodában fogadó emberkét is megkérdeznek erről, aki Barrira tett, az vsz lemészárolja Ross Brawnt. Idén pl. így ez már nem volna lehetséges, szóval pont ezért jók vagy rosszak az ilyen megnyílvánulások ...

    Erre, "mint mondtam ugye ez a szabály, ez a rend, semmi nem történt" csak annyit, hogy pont az a ciki az egészben, hogy megszegte a szabályt, tehát böntetést érdemel. Ha ez elmarad, az lesz a precedens értékű, de erről már írtam korábban.

    Kimi éppen lassított, amikor felrobbant a motorja, tehát nem mehetett full gázzal!!! (Nem nézted meg jobban a lassítást)! Amikor viszont visszaváltásnál száll el a motor, ott alkatrész problémák vannak, nem "túlhúzás". Az egyenes végén történt mindez. Hát ha ott full sebességel megy, akkor elszáll 302 km/órával a falba ...
    Szóval szerintem nem hajtotta szét a motort.

    A dagadtat - mint már korábban írtam - azért kell és lehet hibáztatni, mert ő a koordinációs vezető a gyártás és a motorfejlesztés között. Hakkinen már 2000-ben is azt mondta, hogy szép és erős ez a Merci motor, de amíg a teljesítményt és a megbízhatóságot nem kombinálják - mint pl. a Ferrari -, addig a Meki nem lesz újból sikeres csapat. Ezt az USA GP után mondta, amikor lényegében elvesztették a VB-t. Aztán következő évben többször esett ki vezető helyről, vagy szoros másodikként, 2002-őt nem is minősíteném, idén meg ugyan ez az első eset, lesz még pár az tuti, de így is nagyon kínos, mivel egyik Merci sem szerzett pontot, és otthon kaptak ki ... Ez az egész, azonban a sportigazgató felelőssége, mert nem jól végzi a munkáját. Gondolj bele: mi lenne a Ferrarinál Jean Todtal, ha a Ferrari motorja vezető helyen robbanna fel? Elég gyorsan kirúgnák ...