• edeleny
    #40627
    Na akkor mit is lehet kihámozni a hirekböl.
    A renault tavaly szeptembertöl használja ezt a megoldást,ami nem igazán tikos,e köré épült az idei auto.
    Több csapat az idén vette át az ötletet,és több-kevesebb sikerrel alkalmazták is.
    A müködése látszolag egyszerü,ahogy a kerék valamilyen okbol elmozdul a kasztnihoz képest,az megemel,vagy sülyeszt egy rugora kötött sulyt az auto orrában,ami hivatalos források szerint a gumi rugozási tehetetlenségét hivatott csökkenteni.
    És ezzel igy nem is lenne baj.
    Viszont az FIA szerint van egy mellékhatása a dolognak,jelesül,hogy a suly ellentétesen mozog a kasztnival,és igy segit az auto sulypontjának a fixentartásában.Az az,az autot mindig azonos magasságon tartja az aszfalltol,ami javitja az aerodinamikai hatékonyságot,tehát áttételesen mozgo aerodinamikai elemnek számit,mint a flexi szárny,tehát tilos.
    Más szakértök szerint,ez a suly nem más mint mozgo ballanszsuly,ami szintén tilos.
    Tehát mint látni lehet a dolog nem egyszerü,mert mindkét variácioba nagyon sokfelöl bele lehet kötni.
    Mégis,miért most.
    Nos az FIA szerint most kaptak olyan infokat,hogy mik ennek a rendszernek a mellékhatásai.
    Viszont más FIA-hoz tartozo emberek szerint,az FIA-nak azért kellett lépnie az ugyben,mert egyes csapatok tovább gondolták ezt a dolgot,és olyan fejlesztésekbe kezdtek ami nagyon hasonlatos az egyszer már betiltott duplakasztnis megoldáshoz,és nem akarták,hogy ebbe dollármilliárdokat öljenek.
    Mindenesetre bármiért is döntöttek nem tul elegánsan tették.
    A balhé ilymértékü szappanoperává fajulásáért lényegében az FIA a felelös.
    Elöbb tilt,majd az alkalmazásában állo birók engedik,majd engedi az FIA is,majd megint tilt,aztán a sportbirok is tiltanak.
    Ennyi idiota ember lenne,nem hiszem,ez inkább a probléma összetettségét,nem egyértelmüségét tükrözi.
    Az meg ilyenkor természetes,hogy Briatore halászik a zavarosban,hátha lesz valami belöle.
    Igaz,(ezt már csak én gondolom tovább),lehet ennek politikai megfontolása is.
    Az FIA nemrég ultimátumot adott a csapatoknak,hogy közösen dolgozzanak ki,szeptember közepéig javaslatokat az autok kanyarsebességének a csökkentésére,ha nem lesz egységes javaslat,akkor az FIA diktátuma lép életbe.
    Nos,a Renault inkább támogatja ezeket a költségcsökkentö javaslatokat,igy Briatorenak az lehet az érdeke,hogy a 11 csapat 15 felé huzzon.
    (forrás:F1hirek,formula.hu,a5.hu)