• Istencsászár
    #35397
    A Ferrari riválisai is készítenek flexi-szárnyakat

    Mivel az FIA nem kifogásolta a Ferrari által használt hátsó szárnyat, amely sokak szerint nem felel meg az aerodinamikai elemek rögzítettségére vonatkozó szabálynak, valószínűleg az ellenfelek is adoptálni fogják a vitatott megoldást. A Honda technikai igazgatója, Geoff Willis a San Marinó-i Nagydíjat követően levélben kérte ki az FIA állásfoglalását a Ferrari szárnyáról, miután a 248 F1 az imolai egyenesekben gyanúsan nagy csúcssebességet ért el. A rendellenességeket a modern eszközökkel viszonylag egyszerű kiszúrni, mert a motor fordulatszámát a pálya különböző pontjain, hangfrekvenciás mérésekkel belőve elkészíthető egy "térkép"' az elérhető legmagasabb tempóról. Mivel a légellenállásnak a sebességgel négyzetesen arányosnak kell lennie (ezt biztosítják a "merev" aero-elemek), a sebesség pedig adott váltófokozat esetén lineárisan függ a fordulatszámtól, ha valamelyik alapvető fizikai törvényszerűség nem érvényesül, a háttérben svindlinek kell lennie. Az ellenfelek úgy vélik, a Ferrari a két szárnyelem közötti rés terhelés hatására történő lezárásával csökkenti a légellenállást menet közben. "Elég nyilvánvaló, hogy a Ferrari mit csinál, és nekünk is hasonló megoldással kell élnünk, ha tartani akarjuk velük a lépést" - idézi az Autosport című brit szaklap az egyik élcsapat meg nem nevezett munkatársát. - "És nem mi leszünk az egyetlenek, akik ezt teszik, viszont igen gyorsan sor kerül a változásra - mindenképpen heteken belül." Egyes független megfigyelők azonban úgy vélik, a többiek ködösítenek, mert ők is éppúgy régóta használnak flexi-szárnyakat, mint a Ferrari, csak a Ferrari megoldása a leghatékonyabb - és a legfeltűnőbb.