• Istencsászár
    #33182
    A FIA felfedte a maranelloi találkozó részleteit

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyilvánosságra hozta a pénteken Maranellóban megrendezett találkozó részleteit, ahol a Renault, a Ferrari, és a Cosworth képviselői tanácskoztak a motorok fejlesztésének befagyasztásáról.
    hirdetés

    Max Mosley / FIA

    A Ferrari részéről a sportigazgató Jean Todt, a műszaki igazgató Ross Brawn, a motorfelelős Paolo Martinelli és Gilles Simon; míg a Renault oldaláról az ügyvezető Flavio Briatore, a főmérnök Pat Symonds, illetve a motorfelelős Rob White voltak jelen azon a megbeszélésen, melyet a FIA elnöke, Max Mosley hívott össze.

    A Ferrari főhadiszállásán, Maranellóban megrendezett találkozón a Cosworth néhány magas rangú képviselője is megjelent. A megbeszélések célja az volt, hogy a szakemberek megvitassák, miként lehetne befagyasztani a motorok fejlesztését a jövőben.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megerősítette, a felek megegyeztek abban, hogy a motorfejlesztéseket öt évig szüneteltetik, bár megneveztek olyan elemeket, melyeket évente újítani lehet.

    A szövetség azt is elmondta, minden olyan fejlesztést befagyasztanak, mely a teljesítmény növekedését eredményezi.

    A FIA által kiadott közlemény:

    Március 24-én a Nemzetközi Automobil Szövetség egy nem hivatalos találkozót hívott össze, ahol a Cosworth, a Ferrari, és a Renault szakemberei jelentek meg.

    A megbeszélés célja a motorfejlesztések háttérbeszorításának megvitatása volt, mellyel a költségek drasztikus csökkentését szeretné elérni a szövetség. Olyan szabályokat szeretnénk alkotni, melyek a motorokban rejlő energiát még hatékonyabban ki tudnák aknázni.

    A következőkben született egyetértés:

    1. Öt évig, azaz 2008-tól 2012-ig tilos a motorok fejlesztése

    2. Az évenkénti módosítások befegyasztása, melyek részleteit a FIA minden év január elsejéig köteles tisztázni.

    3. A motor azon elemeinek listája, melyeket évente fejleszteni lehet:

    - portok
    - az égéskamra formája
    - szelep nagyság, forma, és szög
    - dugattyúfej (a dugattyú súlyának azonosnak kell maradnia, ahogy a dugattyúgyűrű pozíciójának és a sűrítés nagyságának is)
    - vezértengely profil és szelepvezérlés
    - légbeömlő
    - gyújtógyertya
    - hengerfej

    4. Csak olyan fejlesztéseket lehet végrehajtani, melyek a FIA szerint csökkentik a költségeket, vagy növelik a megbízhatóságot. Teljesítménynövelő módosításokat nem lehet végrehajtani, Ezeket a FIA később pontosítja.

    5. A motorok sebességének limitálása.