• a.carkey
    #3303
    "hakkinen alatt jobb volt a kocsi, mint akkoriban a ferrari, erdemes megnezni hol volt akkor, amikor visszavonult /vmi 20 pont korul/"

    Ugye még emlékszel miért volt 20 pontja?! Nem azért, mert a falhoz csapkodta az autóját, hanem mert a 2001-es McLaren volt 94 óta a legszarabb konstrukció, de még azzal is nyert ...
    Pedig az a kocsi ott robbant le, ahol kedve volt. Vezető helyen, pontszerő helyen, csak akkor nem lett semmi baja, ha valaki (főleg Jos) feltartotta és a 7-15. helyek valamelyikén volt.
    Amikor azért a Ferrari sem volt olyan "rossz", mondjuk 2000-ben, azért remélem visszaemlékszel MS arcára, amikor 10-szer megkerülték egy kanyaron belül - a mára már törölt - belga versenyem. Ugye még arra is emlékszel, hogy miért vesztette el a VB-t? (USA, 8 pontos előny ...). Mintha elfelejtetted volna, hogy DC és Mika nem volt megkülönböztetve a csapaton belül - mint a Ferrarinál MS és bm társa -, és így fordulhatott elő, hogy DC Mika előtt futott be úgy, hogy nem volt köztük senki. A Ferrarinál már azért is balhé volt, hogy Rubens most megkapja a pontját, vagy MS kapjon inkább többet. Nálad MS autója csak akkor szar, ha más csapat is van, aki jobb autót tud építeni az övénél, és így Ő így kénytelen a "versenyzői kvalitásával" nyerni a futamokat? Most ugye ismét az a véleményed, hogy szegénynek nem volt szerencséje, a többiek - McLaren, Williams - érdemeiből meg ismét vegyünk el? A Ferrarinak mindig az a mániája, hogy a "vereséget" - ha vki jobb náluk - állandóan megmagyarázzák, hogy azzal is csorbítsák az ellenfelek teljesítményét. Ha nyernek, akkor MS a jó. Megnézném, hogyha nem lenne MS és RB - vagy bmilyen más nem MS "Ferrarista" - között fölé és alárendelt viszony, mindenki ua autót kapná, akkor ki lenne a jobb? Vagy végre egy Montoyát vagy bárki mást engednének MS mellé igazolni, mi lenne a végeredmény?
    Abszolút nem vagyok biztos, hogy MS a Ferrarin kívül ilyen karriert futott volna be. Ha szerencsétlen Ayrton nem hal meg ill. Prost ezután visszajön a Williamshez és nem Damon lesz ott az első számú pilóta - akit mint ember nagyra becsülök, de versenyzőnek olyan igazi angol "fatökü" benyomását keltette -, akkor mennyire másképpen alakul MS karrierje. Az bizti, hogy ő volt az a világbajnok, akiknek a legkevesebb riválissal kellett szembeszállnia a F1 VB-i vímekért ... 1994-1995 csak a Williams volt a rivális, 1995-től a Benettonban Renault motor. 1996-ban átigazol a Ferrarihoz és a Williams 92 után ismét hatalmasan jó autót épít. 1997-ben Villeneuve bénáskodása miatt MS a VB-ért küzdhet. A Ferrari már ekkor a legjobb autót építi meg, de a motor még nem az igazi. 1998-ban a McLaren kihasználja az új szabályokat és a Michelin adta előnyt és ez nagyon rányomja bélyegét az évadra. A szokásos bénáskodásuk és a nem fixált csapaton belüli pozíciók miatt izgalmasabbra sikerül a vége, mint kellene. De a Ferrari itt már nagyon jó, de a "meki" még a gumi miatt előnyben van (a két autó kb. uo.) 1999-ben hatalmas csata és sokkal rosszabb meki, mint Ferrari. A végén Mika feltámadásával kijön a különbség Mika és Eddie között, meg MS-ben benne van, hogy nehogy már Edddie legyen a VB-nok azután, hogy MS emnnyit tett a Ferrariért ...
    2000-ben a Ferrari már nagyon jó. A McLarenen kívül senki sem tudja velük tartani a lépést. De ott is kijönnek a motor és az autó gyermekbetegségei. Abszolút nem simán, de megnyeri a VB-t. 2002-es szezont szerintem meg ne minősítsük.
    Véleményem szerint egy VB megnyerésében az autó játssza a legfontosabb szerepet. A pilóta másodlagos. Kell és ha két autó majdnem egyforma akkor fontos (1950-es évek féle Fangio korszak akkora ágyúk mint pl. Ascari, Farina mellett), de másodlagos, szerintem. Az tény MS-el kapcsolatban: ha volt hozzá hasonló kaliberü emberke, ill uo autó mint az övé, küszködnie kellett. (A 94-es VB-t se adnám teljes szívvel MS-nek, pont Ausztrália miatt ...)
    Szerintem (#3284) azért vonult vissza, mert 20 pontja volt és atom szar volt a "meki", mint az 2002-ben be is bizonyosodott (1 győzelem). Gondold el milyen frusztráló lehet vkinek, ha zsinórban pontszerző helyekről esik ki a motor, autó egyéb miatt, ami nem vezetési. MS már akkor is a padlón van, ha nem első. Most, hogy elment a dobogós rekord, minhta ujjá kellett volna éleszteni a verseny után. Alapból nem erre számított. Lehet, hogy a következőn MS nyer, de nehogy már a képességei miatt ... Az autó miatt. Talán, majd ha Rubenset is úgy kezelik, mint MS-t, akkor elszáll minden dühöm. 1991-ben MS számomra még szimpi volt, de 1994-ben atomul megutáltam. Mára csak rosszabb lett. 2000-ben szóba került egy MS JV duó a Ferrarinál - ki a jobb -, amit nem JV utasított el ...