• Roolcsy
    #32902
    [b]Az FIA beszélte le a csapatokat a hivatalos tiltakozásról/b]


    2006. március 20. Tegnap beszámoltunk arról, hogy nyolc csapat – a Red Bull és a Toro Rosso kivételével az összes – arra készült, hogy írásban hivatalos tiltakozást nyújtson be a Ferrari elsõ terelõszárnyai ellen. A BMW-Sauber, a Honda Racing, a Midland, a Renault, a Toyota, a Super Aguri, a McLaren és a Williams el is juttatott egy levelet az FIA-hoz, melyben közölték, hogy hivatalos tiltakozást fognak benyújtani Michael Schumacher autója ellen, ha az irányító szervezet nem intézkedik még a verseny elõtt. (Azért csak Schumacher autója ellen, mert az õ autója látszott az ominózus televíziós felvételeken.)

    Végül mind az intézkedés, mind pedig a csapatok protestálása elmaradt, mivel Charlie Whiting, az FIA technikai delegátusa megnyugtatta a kedélyeket azzal az ígérettel, hogy még az Ausztrál Nagydíj elõtt tisztázni fogják a szabályokat és azt, hogy pontosan mi megengedett és mi nem ezen a téren.

    Érdekesség, hogy a Honda technikai igazgatója, Nick Fry elmondta: a levelet aláíró csapatok között is van kettõ (nem hivatalos információk szerint a Renault és a McLaren), amelyek autóin az elsõ szárnyak szintén flexibilisek és épp azért írták alá a levelet, mert szeretnék, ha az FIA végre tiszta vizet öntene a pohárba ezen szabályok terén és mindenki pontosan tudná hol húzódik a határ szabályos és szabálytalan között.