• Istencsászár
    #29464
    A McLarennek egy technikai akadály miatt V8-as helyett lefojtott V10-es motorokkal kell folytatnia a tesztelést, mégpedig várhatóan egészen a 2006-os autó január végén esedékes bemutatkozásáig.
    A McLaren a 2006-ra tervezett V8-as Mercedesek helyett egyelőre kénytelen a tavalyi V10-esek lefojtott változatával dolgozni.
    Amikor a wokingi istálló szerdán csatlakozott a jerezi teszteléshez, hamar kiderült, hogy Pedro de la Rosa és Gary Paffett narancssárgára festett autójában tízhengeres motor működik. Bár egyes feltételezések szerint ennek az az oka, hogy a V8-as motoron alapvető tervezési problémát fedeztek fel, az autosport.com úgy tudja, egyszerű alkatrészellátási hiányról van szó.

    A gondot állítólag az okozza, hogy a hibrid MP4-20B-n, melynek segítségével decemberben tesztelték a Mercedes V8-asát, máshol vannak a motor rögzítési pontjai, mint az új, épülőfélben lévő MP4-21-en. Mivel pedig az elkészült kevés nyolchengeresre szükség van az új autó összeállításánál, a tesztcsapat számára nem maradt V8-as.

    Ezért a McLarennek egyelőre sima, V10-essel hajtott MP4-20-asokkal kell folytatnia a felkészülést a 2006-os idényre, és csak akkor térhet át a V8-as programjára, ha elkészült az első MP4-21.

    A McLaren azonban még szerdán cáfolta, hogy a késedelem hosszú távon is nehézségeket fog okozni számukra.

    "A tervek szerint haladunk a V8-asok gyártásával, de egyszer el kellett érkezni annak az időnek, amikor már muszáj az új autóra és annak rögzítési pontjaira összpontosítani" - idézi mercedeses forrását az autosport.com. - "Nem akartuk, hogy az új autó fejlesztése csorbát szenvedjen, ezért választottuk ezt az utat a tesztelésre."

    "A V10-es pontosan azt szimulálja, amire jelenleg szükségünk van, ezért nyugodtan foglalkozhatunk a motor rögzítési pontjaival az új autón