• G_ArchAngel #26141
    Második csapatot indíthat a McLaren 2007-től


    Brit sajtóértesülések szerint a McLaren arra készül, hogy 2007-től már két csapattal induljon a Forma-1-ben. Ezzel egyrészt csökkenthetné a fajlagos költségeket, másrészt helyet biztosíthatna két védencének, Alex Wurznak és Lewis Hamiltonnak is.

    Elképzelhető, hogy 2007-től már nem csak egy, hanem két McLaren istálló lesz a mezőnyben.

    Az Autosport című brit szaklap úgy értesült, a McLaren egy "B-csapat" indítását tervezi, mivel így kétszer részesedne a televíziós bevételekből - feltéve, hogy mindkét alakulata a legjobb tíz között végez az összetettben -, miközben a kiadásai nem duplázódnának meg.

    A Concorde Agreement értelmében ugyan a "McLaren junior" egyelőre nem kaphatná meg a nagy testvér autóit, hanem a tervek formális megvásárlása után önállóan kellene elvégeznie a gyártást, a 2008-tól tervezett szabályok már lehetővé tennék a fődarabok cseréjét is a csapatok között, a wokingi istálló ötlete ezért hosszú távon hatékonyan működhet.

    A McLaren így ráadásul helyet biztosíthatna a Forma-1-ben több védencének: elsősorban Alex Wurznak, aki 2001 óta dolgozik tesztpilótaként az alakulatnál, de még nem kapott valódi lehetőséget a versenyzésre, valamint a 20 éves Lewis Hamiltonnak, aki számtalan más kategória után két héttel ezelőtt a rangos F3 Euroseries bajnoki címét is begyűjtötte. Egy fekete versenyzőt importálni az F1-be pedig egyben ügyes marketingfogás is lenne.

    Az ötlet hátterében ugyanakkor elsősorban gazdasági szempontok állnak, mert a McLaren az elmúlt években rengeteget költött az új, ultramodern főhadiszállásra, és főszponzora, a West távozását is ellensúlyoznia kell. A McLaren korábban tárgyalt dubai befektetőkkel is egy istálló felállításáról, de az a projekt anyagi okok miatt meghiúsult.

    Az Autosport azt írja, a McLaren junior 2007-ben 2006-os MP4-21-es kasztnit és Mercedes motort használna, a költségvetést pedig a Direxiv nevű befektetési cég biztosítaná, amely jelenleg a GP2-ben és a japán GT-ben vállal szerepet.

    Nem a McLaren az egyetlen, amely tervezi egy B-csapat felállítását: a Red Bull Racing például hamarosan bejelentheti, hogy a Jaguar után megvásárolja a Minardit is. Ezzel megkezdődhet a gazdag istállók további, az eddiginél is szélsőségesebb térnyerése, ami végképp reménytelen helyzetbe hozhatja a kis magáncsapatokat - már csak azért is, mert a Concorde Agreement szerint csak a konstruktőri világbajnokság első tíz helyezettje részesül a TV-s bevételekből (és a csapatok száma jelenleg nem lehet több 12-nél).


    lehet kommentálni...