• robotnyk
    #26125
    nem igazán tudok szimpatizálni a forma1 szabályainak az alapjával sem. kezdjük ott, hogy egyszerűen kevés a 20 versenyző, főleg úgy, hogy nagy jóindulattal legalább 2 csapat csak "fill-it-up" jelleggel szerepel a sorozatban. legalább 26-30 autónak kellene indulnia. én megértem azt, hogy ez egy kurva drága sorozat, de ezt az fia tette kurva drágává, és azzal nem fogják megoldani kérdést, hogy filléres dolgokon spóroltatnak kötelezően a csapatokkal. attól hogy összvissz 1 gumi szettet lehet büntetés nélkül elhasználni, jobb lett a minardinak? egy nagy túrót.
    a pontozási rendszer sem jó, elavult egyszerűen. a 8dik helytől lefelé értelmetlen versenyezni, és az utolsó tankolás után nyugodan ki lehetne állni a 9dik helytől lefelé, mert hacsak nem esik ki valaki, akkor nem lehet előzni. főleg azért mert tradiciónális, jó pályákat zártak ki és akarnak kizárni a sorozatból, és helyette behoznak olyan új pályákat, amik nem jók másra, csak álmosító körözgetésre, mert gyökerestől írtottak ki belőle minden előzési pontot a tervezés alatt - mindezt azért, hogy egy szűk érdekcsoport bucira tömje a zsebét. a gumiszabály sem tesz jót az előzéseknek, mert ki az a hülye, aki a sivatag közepén ki megy a susnyásba körülnézni, azt kockáztatva, hogy fél kiló mocskot összeszedve tönkretegye a lecserélhetetlen gumikat?
    az, hogy valaki büntetést kap azért mert motort kell cserélnie, az még rendben van egy nascarban pl, mert ott egy, a verseny első felében összeszedett körhátrányból is van esély nyerni jó versenyzéssel _és_ taktikával.
    a másik hogy a technikában nincs semmi állandóság. először v12es motorokból v10eseket kellett csinálni, aztán v8ast, először nem kellett gumit cserélni, aztán kötelező volt, most meg tilos.
    szerintem mindenképpen hosszabb versenytávok kellenének, minimum egy 100assal meg kellene emelni a jelenlegi 300at.